eu nu vizez decât uitări- întemniţate !

Mott O_

ZUGZWANG !!!*

Piroga lui Ion Lazu mi-a amintit de toate dimineţile neuitărilor de duminecă. nu-mi place să zic ‘duminică’ . e mult prea crud cuvîntul du-mi-ni că. că… ni ! mi- du . ducînd cu el aducerile. uitarea precum o canoe uşoară plutind în lumină lină…

noi şi vieţile noastre-n pirogi… uşoare… plutind prin duuu minici…

şi iartă-ne, nouă, trufia

Doamne a toată milostivirea şi îndurarea care ai nemăsurată milă

valul uşor şi dantelat… du-te ! vino ! vină, ce-mi sunt ? oceanul pirogilor mele…

Să-mi procuraţi un sicriu
Uşor
Şi foarte lung, asemenea cu o canoe –
Nu vreau să lîncezesc
În apele reci ale Stixului
Ci săgetînd peste negrele-i unde
Într-o clipită să ajung dincolo –
La ai mei.

Prin somn

M-am trezit în zorii unei zile de duminecă
Tocmai cînd ar fi fost să dorm pe ruptele
Să mă satur de odihnă
Să mă lecuiesc de această oboseală care nu mai trece şi nu –
Însă eu m-am trezit de mult – şi nu de griji
Nici de sperietura unui vis urît –
m-am trezit cu mintea limpede şi cu inima încropită de iubire
şi ţie, care te-ai răsucit în somn spre mine
m-am apucat să-ţi sărut încheieturile mîinii, podul palmei
şi falangele la rînd –
uşor, ca prin vis, să nu te trezesc –
le sărut ca pe cel mai temeinic lucru
din viaţa mea
le sărut cum n-am făcut-o nicicînd
în aceşti douăzeci şi doi de ani împreună
le sărut de parcă ţi-aş săruta sufletul de-a dreptul şi
pentru prima oară în această duminecă de dimineaţă
le sărut de parcă ar fi de-un veac
oale şi ulcele
iar eu încă n-am reuşit să-ţi spun ce simt –
deşi mîinile tale sunt oale şi ulcele
şi cred că voi continua să ţi le sărut astfel
cu buzele astea devenite de mult
ele însele oale şi ulcele.

apoi, ecfonisul

Cu mila şi cu îndurările şi cu iubirea de oameni…

* Zugzwang–  este un termen utilizat de obicei în şah. Termenul găseşte definiţia oficială în teoria jocurilor combinatorica, şi descrie o situaţie în care un jucător este pus în dezavantaj, deoarece el trebuie să facă o mişcare atunci când el ar prefera să treacă şi să nu facă nici o mişcare.  Faptul că jucătorul trebuie să facă o mutare înseamnă că poziţia sa va fi semnificativ mai slabă decât cea ipotetică în care ar fi fost rândul adversarului său de a se deplasa.

22 de gânduri despre “eu nu vizez decât uitări- întemniţate !

  1. La noi, de fapt sunt două, una la sfârşitul săptămânii, duminica de sâmbătă, şi a doua la începutul săptămânii, duminica de duminică. Îmi place mai mult a doua, are ceva special în ea, piroga mă legănă la mal…
    O duminică de duminică liniştită să fie!

    1. ai înţeles ce şi e : atît !, promovez…
      restu-i, doar, părere ca praful de pe drum
      merci pentru dar, la fel îţi doresc

  2. Buna ziua!

    Reprezint site-ul sustin.ro, un site non-profit, preponderent de campanii umanitare (dar nu numai!).

    Fiecare campanie de pe acest site are disponibile diferite bannere de sustinere.
    Ceea ce este unic fata de alte site-uri este ca puteti sa adaugati pe site-ul dvs. un banner rotativ cu diverse campanii umanitare – sau eventual, un banner single prin care sa sprijiniti alta campanie – de ex. interzicerea etnobotanicelor etc.

    Va invit sa accesati site-ul, care va ofera posibilitatea de a opta pentru un banner de urmatoarele marimi: 125×125, 150×150 sau 200×200.

    Daca alegeti sa sprijiniti cu banner o campanie sustin, site-ul dvs. va fi listat automat pe site-ul nostru, in footer (vizibil pe toate paginile).

    Pentru mai multe informatii va stau la dispozitie.

    Va cer sincere scuze daca mesajul meu v-a deranjat, nu aceasta a fost intentia. Intentia este aceea de a face un bine si ajuta anumite persoane care au nevoie de sprijinul nostru.

    Toate cele bune!
    Vlad, sustin.ro

  3. Duminicile copilăriei aveau lumină pe chip și multă lumină în suflet!
    Lumea toată- prea puțin înstărită material -era bogată.
    Și omul cel mai sărac avea haine curate.
    Curțile erau măturate de cu seară.
    Mirosea a proaspăt.
    Cu timpul, duminica a devenit o zi din calendar. Ca oricare alta.

Lasă un comentariu