Anti LEAPŞĂ :)

Am multe şi mărunte motive şi motivaţii. Nu, nu agreez „leapşa”. Fără să dezvolt am să spun doar atît: fac azi o a doua excepţie. În mod excepţional:

– pentru CĂRŢI

– pentru FLAVIUS

Nu am să mă apuc să înşir recomandări despre autorii mei de suflet, ba chiar am să încerc să-i evit, cu dragoste.

Am făcut o cercetare virtuală, sunt extrem de analitică cînd vine vorba să mă apuc de recomandat altora, ştiut fiind că obiceiul cu leapşa este larg răspîndit. Mă feresc să dau sfaturi şi să fac recomandări. Valabil pentru mine în cam toate împrejurările. Mai puţin cele profesionale dar acolo se numeşte asistenţă de specialitate ;)

Aşadar, FLAVIUS: onorez rugămintea ta cu mult drag de prieteni

1.-Ce ai recomanda(şi de ce) unui dezamăgit în dragoste?

JOCUL CU MĂRGELE DE STICLĂ- HERMAN HESSE – să-i abată gîndurile şi să-l pregătească pentru un alt început, totul se repetă, îndrăgostelile cel mai des la cei dezamăgiţi, citind HESSE pune pansament minţii şi uită dezamăgirile trecător repetabile

2.-Ce ai recomanda(şi de ce) iubitului/iubitei?

-Îhî… cel mai greu, cunoscîndu-mă, dar aşa, de dragul jocului:

DESPRE ÎNGERI- ANDREI PLEŞU– cu toată bibliografia aferentă- asta pentru a fi conştient unde-i este locul în „ierarhie”, să n-avem vorbe… la proces :lol:

3.-Ce ai recomanda(şi de ce) celui mai bun prieten?

-I-am asasinat de mult şi bine dar oricum ei se tot plîng că le ajunge de-o viaţă să mă citească pe mine. Aşa că:

UN VEAC DE SINGURĂTATE-GABRIEL GARCIA MARQEZ– aşa cum eu nu mă satur recitind-o să facă şi ei la fel dacă vor să-i trec în testament

4.-Ce carte ai recomanda(şi de ce) unui copil de 10 ani?

-Copiilor Indigo, că aceştia şi cei de Diamant(în pregătire) cam bat acum pe la 10 ani, este cam greu să le recomanzi cărţi. Da, dificil şi cu dus-întors, credeţi-mă… sunt pusă la grea încercare mai ales la această recomandare

-riscînd: BASME-WILHELM HAUFF şi O MIE ŞI UNA DE NOPŢI tare-aş vrea să-mi spună un părinte de copil indigo părerea lui avizată

5.- Ce carte ai recomanda(şi de ce) unui mare aventurier călător?

Asta-i o întrebare formulată deficient şi interpretabil că pot să mă gîndesc separat la „aventurier”(în multe feluri) şi separat la „călător”(în alte multe feluri) şi totdeodată la „aventurier călător”. Hm…

Negîndindu-mă la nimic:

ODISEEA- HOMER- cred că include toate cele expuse ;)

6.-Ce carte ai recomanda(şi de ce) unui duşman cunoscut?

Cuvinte care ne doare. Tare: şi duşman şi cunoscut.

PATOLOGIE MEDICO-LEGALĂ-GH.SCRIPCARU şi M.TERBANCEA(Ed.Didactică şi Pedagogică Bucureşti-1978) cu precizarea absolut necesară că eu o „stăpînesc” avînd-o la temelia unei lucrări de diplomă. Aşa că… sunteţi avizaţi, duşmani cunoscuţi (?) dacă existaţi, puneţi-vă pe citit

7.-Ce carte ai recomanda(şi de ce) unei persoane care nu iubeşte lectura?

TOATE CĂRŢILE SCRISE ÎN ALFABETUL BRAILLE – şi SCAUNUL SINGURĂTĂŢII-FĂNUŞ NEAGU– fără motivaţii speciale, doar întristări

8.-Ce carte ai recomanda(şi de ce) unuia cu nasul pe sus?

ASTROLOGIA PRACTICĂ- ADRIAN COTROBESCU– să aibe ocupaţie şi cu ce se lăuda în cercul lui de cocălari ;)

9.-Ce carte ai recomanda(şi de ce) celui/celei care apare primul pe lista ta de blogroll?

Ha, ha, ha…ce aş putea să-i recomand lui BARTOLOMEU ANANIA?

următoarea, deci prima, e OANA şi aşa fiind am să-i recomand leapşa asta

10.-Ce carte ai recomanda (şi de ce) unuia care crede că le-a văzut pe toate în viaţă?

Măi, măi… e clar că foarte multe dar cum deja am cam obosit:

PAPII, ISTORIE ŞI SECRETE-CLAUDIO RENDINA- nu-i vizuală precum sugerează „întrebarea” dar cu puţină imaginaţie o poate vizualiza şi să-mi spună după dacă chiar le-a „văzut pe toate”

GATA!

Transmit minunăţia:

OANEI

CRISTIAN LISANDRU

MIRELA PETE

D-lui.V.-VANIA

şi oricui are poftă … cu ori fără blog(la mine îi „găzduiesc” pe toţi prietenii aşa cum au făcut-o şi alţii atunci cînd eu nu aveam şi doreau să-mi afle părerile ;) )

RECOMANDĂRI DUMINICALE :)

13 gânduri despre “Anti LEAPŞĂ :)

  1. Am sosit, abia acum am venit de la munte, de la casa aceea de vacanta a verilor mei, langa Valea Ierii ( Buru) o zona incredibil de fumoasa. Nu stiu ce sa fac cu leapsa asta. Sfatuieste-ma, stiu ca eu ii pusesem lui Flavius intrebarea:”cui i-ai recomanda Un veac de singuratate de Marquez, Siddartha de Hesse si Ulysse de James Joyce…acum, eu ce fac cu leapsa? Sfaturi, please. Pup, ma duc sa vad ce-am mai facut cu „parfumurile” mele. :P

    1. nu trebuie decît să copiezi întrebările şi să recomanzi, motivat, cîte o carte
      e simplu ;) şi nu e obligatoriu
      am să-ţi mai spun eu despre obiceiul ăsta virtual :roll:
      o preiei doar dacă vrei şi o faci cînd doreşti

    1. asta-i dovadă de iubire ;)
      şi nu înseamnă că nu-s cu ochii pe rubrica aia din dreapta pe care mă tot întreb la ce ai pus-o :-P

  2. Hm… Eu agreez lepşele cam la fel de mult. Mai cu seamă când am o scriere în serial, iar mâine mai strecor şi link către Orianda… Să vedem.

    1. dacă nu era vorba de literatură nici nu îndrăzneam, la cît îmi plac mie
      am considerat că ar fi şi în beneficiul celo care vă citesc
      nu-i oblogatorie, cum ştiţi… şi urgentă nici atît… o fi vre-o oportunitate, oricum nu consideraţi că m-aş supăra, nici vorbă

    1. păi cui să dau eu aşa ceva dacă nu doar celor mai apropiaţi avizaţi? ;)
      ştii că nu-mi permit să inoportunez :lol: asta-i un fel de pedeapsă dulce pe care ţi-o administrez, ştii tu de ce

  3. Nu-mi dau seama de pe ce blog am ajuns aici, dar am gasit multi cunoscuti. Poate ca toti am citit aceleasi carti…De un timp ma gandesc, cam ardeleneste, sa postez despre manipularea cu majoritatea traducerilor sub comunisti; sa stam la locurile noastre, ca la noi nu-i dictatura; era doar la sud-americani…Multumesc.

    1. daurel,
      cred că şi mie o să-mi ia ceva timp să mă dumiresc ce-i ăla blog, aici e doar un fel de talmeş-balmeş de mine; eu şi amicii mei virtuali, sfiorăm reciproc ;) şi atît;
      oricum, ne-am întersectat fără să ne remarcăm ceeace,în ce mă priveşte, am să remediez în noaptea asta
      de partea cealaltă rămîne „darea de seamă”, ori nu
      mulţumesc? pentru?
      nu plec nicăieri, cred… tocmai de aia, că nu-i dictatură(încă)

  4. Cella, mulţumesc pentru că te-ai gândit la mine, numai că eu sunt într-o perioadă în care nu mai preiau lepşe… Sper să nu te superi… Altădată, cu toată plăcerea, mai ales că această leapşă este una dintre cele mai frumoase…

    1. Cristian,
      absolut nici o supărare :lol:
      nici mie nu-mi plac şi nici nu le accept în mod obişnuit
      asta, venind de la Flavius şi fiind cu şi despre cărţi nu o puteam rata

Lasă un răspuns

