taceri- L.B.

15.

…” Azi tac aici, şi golul mormântului

îmi sună în urechi ca o talangă de lut.

Aştept în prag răcoarea sfârşitului.

Mai este mult? Vino tinere,

ia ţărnă un pumn

şi mi-o presară pe cap în loc de apă şi vin.

Botează-mă cu pământ.

Umbra lumii îmi trece peste inimă” …

(Călugărul bătrân îmi şopteşte din prag- Lucian Blaga)

tot mai mult. mai adânc. mai. nimic.

dacă Tu vrei să mă găsesc doar pentru a (avea de la cine)-mi lua rămas bun.

facă-se voia Ta.

1 şi 5? … 6… adică tot 9

Portarul înaripat mai ţine întins

un cotor de spadă fără de flăcări.

Nu se  luptă cu nimeni,

dar se simte învins.

Pretutindeni pe pajişti şi pe ogor

sefrafimi cu părul nins

însetează după adevăr,

dar apele din fântâni

refuză găleţile lor.

Arând fără îndemn

cu pluguri de lemn

arhanghelii se plâng

de greutatea aripelor.

Trece printre sori vecini

porumbelul sfântului duh,

cu pliscul stinge cele din urmă lumini.

Noaptea îngerii goi

zgribulind se culcă în fân:

vai mie, vai ţie,

păianjeni mulţi au umplut apa vie,

odată vor putrezi şi îngerii sub glie,

ţărâna va seca poveştile

din trupul trist.”

(Paradis în destrămare- Lucian Blaga)

ce singuri suntem. şi… ce trişti…

31 de gânduri despre “taceri- L.B.

  1. …maestrul meu Dan Giosu spunea cam așa: „…nu-ntâmplător Dumnezeu s-arăta pe-o-nălțime,/ barba-i era răvășită de vânt,/ un ochi îi plângea/…/ de ce ni te arăți, Doamne!, așa?/ Plâng omule, plâng nesupunerea ta…/…//…/ Ba nu plângi/ Oh, Dumnezeul meu, Dumnezeul meu,/ nesupunerea mea…/…/ ci NEPUTINȚA TA DINAFARĂ/ CARE SUNT EU/ CARE SUNT EU/ CARE SUNT EU…”
    (citarea s-a făcut din slaba-mi memorie…n.v.)

    1. cred că ştii c-am să tac, că tac… tac!
      Poetul cel Mare scrie la cartea…
      la cartea cea neagră
      scrie şi bea.
      sângele-i curge din gură
      Moartea deasupra
      capului său se uită

      în cartea cea neagră…
      şi Ea sângera.
      Sângele morţii curge pe carte
      aceea neagră
      din faţa sa.

  2. Salut, îţi trimit acest mesaj în speranţa de un parteneriat de link exchange cu acest blog. Intră vezi dacă-ţi place blogul meu şi dacă vrei să facem schimb de link trimite mesaj la orcare dintre posturi cu titlul blogului şi adresa, o zi cât mai bună :)

    Titlu : Reţeta la reţetă
    Adresa : http://retetalareteta.blogspot.com/

    1. fain blog
      l-am trecut că-i cu papa bun, îi place bucătăresei familiei :D
      să ai baftă!
      VEZI, dacă mai treci p-aici, CA AI BUBA LA PUS COMENTARII :(

  3. Hai ca nu suntem asa de singuri si asa de tristi…:) Eu chiar nu m-am simtit singur azi, de ziua lu’ 9 mai, uitandu-ma la Vania pe blog la parada rusilor… Chiar am stiut sa cetesc literele chirilice si am mai inteles vreo doua cuvinte… Iar festivitatea a fost super… Deci, singur si trist nu m-am simtit deloc, panimaiesh? :)

  4. Da, da… Razi tu razi insa daca esti obraznica te dau pe mana lui Putin… Sa nu cumva sa indraznesti sa spui ca-s frumos ca limba rusa, precum mi s-a mai spus, de catre o basarabeanca mai infocata, devushca ce vroia sa se marite cu mine… :) Exagerez un pic, nu e nimic adevarat in ce am zis mai sus, doar faptul ca sunt frumos ca limba rusa este real… :))

    1. limba rusă e minunată
      pe VLADIMIR îl iubesc
      şi-s OBRAZNICĂ cu asupra de măsură
      aşa să ştii :-P
      iar tu eşti un frumos, toţi cei din casa mea-s doar frumoşi
      P-U-N-C-T!!!
      a, grămada cere MOŢ: io-s cea mai frumoasă, văzută din spate, am stabilit cu Manole asta :D :D :D

  5. Pe langa ca esti cea mai frumoasa, cred ca esti si cea mai modesta… :) Well, it’s an obvious thing, I really mean it, mate… :) Toate cele bune! Mai vorbim!

    1. i-am mai zis şi Mirelei că nu trebuie să fii modest dacă eşti dăruit în ce faci
      şi io, cred că sunt, nu-s modestă
      da’ ce fac nu are nici în clin nici în mânecă cu virtualul
      aici e alta , una care învaţă şi se toacă, şi crede dar… :(
      şi, până mai ieri, şi spera…
      aia a fost
      bune toate şi vouă! :D
      aci-s chiar de nu (A)par(e)

      1. Io-s prea modestă, așa-i?
        Ar trebui să mă laud mai mult!
        …………………..
        Se potrivește:

        – Lucian Blaga-
        Frumoase mâni

        Presimt:
        frumoase mâni, cum îmi cuprindeţi astăzi cu
        căldura voastră capul plin de visuri,
        aşa îmi veţi ţinea odată
        şi urna cu cenuşa mea.

        Visez:
        frumoase mâni, când buze calde îmi vor sufla
        în vânt cenuşa,
        ce-o s-o ţineţi în palmi ca-ntr-un potâr,
        veţi fi ca nişte flori,
        din care boarea-mprăştie – polenul.

        Şi plâng:
        veţi fi aşa de tinere atunci, frumoase mâni.

        1. DA!
          LAUDĂ-TE că ai şi de ce şi cu ce :D
          BLAGA-i aici tot timpul doar ţi-am zis
          doar că-i mut, ştim… ca o lebădă
          toate versuri de azi sunt lui nici n-am considerat necesar să scriu
          doar am pus ghilimelele

  6. …frumoasă ești ca boltă înnoptării/ tu doamnă a tristeții/ oh, vas al întristării…
    …sau, după un alt text de plictisit rebel căruia nu pot să îi semăn (plictisitului, nu textului), pentru că nu am ce oferi, dacă aș fi mai femeie decât sunt sau mai bărbat decât mă cred așa aș spune:
    Je suis belle, ô mortels! comme un rêve de pierre,
    Et mon sein, où chacun s’est meurtri tour à tour,
    Est fait pour inspirer au poète un amour
    Eternel et muet ainsi que la matière.

    Je trône dans l’azur comme un sphinx incompris;
    J’unis un cœur de neige à la blancheur des cygnes;
    Je hais le mouvement qui déplace les lignes,
    Et jamais je ne pleure et jamais je ne ris.

    Les poètes, devant mes grandes attitudes,
    Que j’ai l’air d’emprunter aux plus fiers monuments,
    Consumeront leurs jours en d’austères études;

    Car j’ai, pour fasciner ces dociles amants,
    De purs miroirs qui font toutes choses plus belles:
    Mes yeux, mes larges yeux aux clartés éternelles!

    1. textul de intrare este putin „cioplit”, dar e la fel de bun ca originalul…
      care, într/o traducere mai așezată ar fi: „eu te iubesc întocmai cu bolta înnoptării/ tu doamnă a tristeții/ oh, vas al întristării…”… Cést pour la bonne bouche

      1. „Et jamais je ne pleure et jamais je ne ris” :( „J’unis un cœur de neige à la blancheur des cygnes”
        aşa-s! îmietrită aiurea

  7. …oare ți-am spus poemul pe care l-am scris la 18 ani dorind să demonstrez că sunt mai „poet” decât maestrul Baudelaire?

    1. da :D
      „…aș vrea să-ți mângâi păru-ntins în vânt/ și mângâiatu-ți ochi într-un cuvânt/ Oh, colțul buzei tale sfântă rază/ a stinsului, deșertului meu oază…// din șoapta ta mi-aș împleti o carte/ de neînchis, de negândit, de moarte/ să mă visez mușcând din fructe coapte// să mă întinzi pe piatră c-am furat/ din clipa ta doar timpul ce mă doare/ și să mă lași să fluier dinspre soare/ cu zgomot crud, de pajiște orbită/ îngenunchind să pară risipită/ ca muntele/ sub ceru/nsingurat…”
      ăsta-i!

  8. Aș vrea să-ți mângâi păru-ntins în vânt
    Și mângâiatu-ți ochi, într-un cuvânt…
    Oh, colțul buzei tale, sfântă rază
    a stinsului, deșertului meu oază!

    Din șoapta ta mi-aș împleti o carte,
    De neînchis, de negândit, de moarte,
    Să mă întinzi pe piatră, c-am furat
    Din clipa ta doar timpul ce mă doare
    Și să mă lași să fluier dinspre soare,
    Cu zgomot crud, de pajiște orbită,
    Îngenunchind, să pară risipită,
    Ca muntele, sub ceru-nsingurat…

    (Nu mai știu dacă e întreg poemul… sunt din ce în ce mai bătrân, din ce în ce mai prost, din ce în ce mai obosit și din ce în ce mai plictisitor, inclusiv pentru mine însumi… Oricum, cam așa suna…)

      1. alintat? aia da! cred că e o soluție genială alintătura… e o formă de refacere, ca un tratament balnear cu bezele… hahahaha… mai știu eu?

        1. ştiu eu… bezele cu electroşocuri …bitacee
          să vedem stelele verzi şi luna-n şapte culori… dacă reuşim alintând să o scoatem din nori
          că la mine cam plouă… frumooosss

          1. nu glumi și nu îmi aminti… iubesc pilulele în 7 culori… cu ele am scăpat de electroșocuri, dar nu mai sunt convins că a fost bine să le evit… :P

            1. musai, musai era să glumesc. numai aşa te puteam abate cât de cât de la plictiseala de tine. speram măcar
              şi… am fost obraznică, recunosc, ştiam. iar restul a fost intuiţia mea infailibilă :-P

Lasă un comentariu