Sunteţi… degeabatrecânzi prin viaţa voastră şi prin lum(i)e

Eu, cuminţică, ascult de nenea doctorul:))) şi-mi iau doctoria. Zâmbind. Sunt cea mai cuminţică pacientă din spitalul virtual prin care bântuie buhuHUII şi buhuhuIELE.

Nu (le)am vrut şi nici nu (le)vreau.

Tocmai şi pentru că… mai bine-i să nu (le) nici zic. Nici măcar să nu (le)gândesc.

E greu. Ajută-mă Tu să reuşesc.

Toţi greşesc, toţi mint, toţi netrăiesc. Suntem NIMENI şi NIMIC. Doar că, unii/alţii, n-au ştire de ei şi-şi supravieţuiesc.

Gând rătăcit... FOARŢĂcitesc. E un singur cuvânt, demagogilor grămăticali, vre,(-O) obieţiune? pitpalacilorvaisteauavoastră? FOARŢĂCITESC.

Şi,- scriu exact cum pohtesc!!!

Ci, iată, Ecclesiastul spune

că toate îs deşertăciune,

cu toatele-s deşertăciune-a

deşertăciunilor,- căci, spune,

cu ce, din truda ce-o depune,

s-alege omul? Azi eşti june,

iar mâine eşti strigat bătrâne,-

ci doar pământu,-n veci rămâne.

Răsare soarele şi-apune

unde-i e locul a apune.

Pe mers, spre miazăzi se pune;

rotindu-se cu repejune,

se nasc vântoasele nebune.

Şuvoaiele o iau spre mare,

iar marea nu-i destul de mare

să le încapă; după care

se-ntorc, şi iar o iau spre mare,

spre-a nu-şi găsi îndestulare.

Goale-s cuvintele: nu are

să le grăiască omul,- n-are

loc ochiu,-n el, de-atâta zare,

urechea,-n ea, de zvon prea mare.

Ce-a fost are-a mai fi; ci are

şi altceva să fie, oare?

Nimic nemaivăzut sub soare.

Ălui de-o zice „Luaţi aminte:

ăsta-i un lucru nou”, aminte

aduceţi-i că-i mai cuminte

a-l socoti de dinainte

de noi; iar gura-mi nu vă minte

grăind: aducere aminte

nu-i pentru ce-a fost mai ‘nainte,

nici pentru ce ne stă ‘nainte

şi încă nu-i,- şi ne dezminte

şi-nchipuire, şi cuvinte.

Eu, Ecclesiastul, mai presus

de toţi ebreii, fost-am: rege-n

Ierusalim,- şi-atunci, mi-am pus

inima-n doliu să dezlege

tot ce sub cer îi e supus

cutărei legi, şi care lege

e-aceea. Căci, pe om l-a pus

să se frământe şi dezlege

cele mai grele taine, Domnul,

până ce tihna-ţi pierzi, şi somnul.

Şi-am cercetat cu-nţelepciune

la cele câte-s pe pământ,

sub soare, şi, cu-amărăciune,

aflat-am că-s deşertăciune

şi căutare-s doar, de vânt,

Ce-i strâmb, mi-am zis, nu se va drege,

ce-i lipsă, nu-i de numărat;

Şi,-n sinea- mi, zis-am că sunt rege

peste-nţelepţi, şi împărat,

şi-s mai presus acum de ceia

ce, în Ierusalim, au fost

‘naintea mea, şi că am cheia

a toate,-  dându-le de rost.

Şi din atâta- nţelepciune

umplutu- m- am de-amărăciune,

căci toate îs deşertăciune

şi căutare îs, de vânt.

Nu-i noimă, alta, pe pământ,

decât ca, întru- amărăciune,

să dobândeşti deşertăciune,

în neodihnă şi frământ.

„prestihuri retocmite acum de Şerban Foarţă”

reproduceri ale tablourilor bunului „doctor” MONET, din Galeria Olgăi

***   ***   ***

ADDENDA

CĂRŢILE LUI MARIUS ALDEA

NEVRIKA&DESERTUL DIN CLEPSIDRA

POETUL.STRAZII@YAHOO.COM

BUCURIA ZILEI!!! FELICITĂRI MARIUS!!!

***   ***   ***

ADDENDA CU ŞI DE DRAG!

CONCURSUL NORA IUGA EDIŢIA A II-A

„Va aştept la Concursul literar Nora Iuga, detalii pe blog

Mulţumesc dragilor! mult succes tuturor


29 de gânduri despre “Sunteţi… degeabatrecânzi prin viaţa voastră şi prin lum(i)e

  1. Draga CELLA,iti multumesc.Am avut ocazia sa citesc/recitesc pe Tapirul pe care nu l-am mai vizitat demult.
    Si pentru comunicare si poezie.

  2. Şi din atâta- nţelepciune
    umplutu- m- am de-amărăciune,
    căci toate îs deşertăciune
    şi căutare îs, de vânt.
    Este starea mea de acum – plâng şi nu pot scrie mai mult… sunt la pământ – dar îmi revin…
    Putere şi iubire multă!

    1. asta-i acuma:)
      dacă n-aş şti jamais n-aş povesti
      Marius, aici, doar ce-mi place şi-n CE cred(cine, cine…) :D
      să primeşti precum binemeriţi: cititori şi recunoaştere
      tinereţe şi talent cu carele:) AI!

    1. da, Ana draga mea, este!
      azi aş fi vrut dar… :(
      am făcut atât, un gest… cine l-a înţeles? ei… viaţa, oamenii?
      praf de pe tobe şi tolbe… vânare şi împuşcare de vânt…

    1. hihihi „e prima oară” îmi sună fain, ţi-am furat câteva fotografii da’ n-am avut curaj să-ţi zic, încă
      cu drag, Cella

Lasă un comentariu