(ŞI) părerea mea

urmarea unei ‘discuţii’ pe fB, cu îngăduinţa minunatului

POET

ce mi-a scris Marius e ‘secret’  :D



Mail către un tânăr poet în căutare de stil

de Marius Stefan Aldea la 10 februarie 2011 la 18:45

Dacă vrei să fii un poet de gaşcă, stamate, alătură-te douămiiştilor

deşi îi vei copia la indigo îţi vor spune că nu scrii bine

vor inventa ei motive se vor da maeştri ori inventatori de stil

în cazul în care vei scrie un poem mai bun decât toată opera lor

ţi-l vor fute în cur barbar cu invidie poieticească

te vor bârfi ca nişte hoaşte intelectuale pe reţelele literare

pe care sunt prezente non-stop adolescentele

într-o atmosferă obscură de acnee

Dacă vrei să exciţi virgine, stamate, alătură-te douămiiştilor

îţi vor da ei sfaturi utile exact cum dau minerii sfaturi

tinerilor timizi cu zânele: important e să o iei repede, bă,

să bagi mâna la fofoloancă şi să plouă plăcere

Aşa că, stamate, nu-ţi mai pierde vremea cu versurile naturaliste

se găsesc mereu clişee la modă renunţă la cele vechi

nu mai scrie despre ceaiuri medicinale renale bălării sau alte drăcii

dacă vrei să intri în istoria literară fă-te douămuist

bagă-ţi pula în ea de poezie şi vei tăvăli în fiecare seară virtual

câte o adolescentă supărată pe viaţă ori pe-nceputul de mustaţă

dar cu coapsa albă ca o biserică dată cu lavabilă

Nu contează că subraţul poeziei tale pute, stamate,

din moment ce estetica are deviere de sept

important e că te va agăţa ca pe o curvă Uniunea

şi vei suge multe mădulare bătrâne îngereşti

pentru a primi laude recenzii şi vorbe de bine

important e că în oraşul natal babele îţi vor zice domnul poet

cât despre mine află că l-am cunoscut pe tac-tu urmuz

care-mi zicea adesea: ai să vezi, aldeo, că fi-miu va ajunge mare

dacă se dă cu douămiiştii mare bre’ mare nu ca mine.

nu am a zice NIMIC

zice CINEVA ;) mult mai apăsat şi mult mai bine

aici :

Adrian Suciu says:

Marius Stefan Aldea si George Asztalos sint, de departe, cei mai nedreptatiti debutanti ai ultimilor ani. Sigur, asta nu intereseaza pe nimeni. In principiu, literatura romana, mustind de poeti geniali, se poate lipsi cu usurinta de citeva talente, cine mai baga in seama?

15 gânduri despre “(ŞI) părerea mea

  1. cella, ai ales sa postezi unul din cele mai rautacioase poeme-mail din carte, o sa iti sperii cititorii pudibonzi. multumesc pentru acest post (deloc negru)
    sar’na.

    1. aşa cum ştii, cred, cunosc ! ;)

      nu prea ‘am cititori’ iar cei pe care-i ‘am’ sunt, îmi place să cred, altfel :)

    1. :) că zic, că nu zic e cam tot aia
      virtual … precum valul spart de mal
      dar malul şi valul deşi mereu în transformare sunt pe vecie (?) împreună
      mereu !

      am scris o însemnare, acum cîteva zile, percepţia mea fiind că oricum n-are rost
      dar
      facînd una/ alta aflu ‘cum stau’ ;) şi mă debarasez, elegant, de supa în care nu am ce căuta

      revenind la Marius şi poezia lui
      se ştie
      am mare încredere în talentul lui şi în ce-i aşternut
      ‘discuţia’ era altundeva dar am ţinut să ştie că ştim şi ne pasă

      poezia lui e altceva şi o să răzbească
      are forţa aia
      rămăşag pe ‘nasul meu’ :D

  2. Este o tema grea: cum sa ne castigam notorietatea?
    Ce a fost intai, oul sau gaina ?
    Inclin spre ideea ca trebuie mai intai sa te faci cunoscut oricum, cu gasti, galagie, motociclete, scandaluri…; apoi, daca mai ai energie si ceva de spus vor fi organizate conferinte la Teatrul National cu bilete de intrare.
    Este valabil si in creatia tehnica; exemplu este insusi Edison.

    1. temele grele se dezasamblează şi iar notorietatea se cerne
      ciurul meu fiind la rePerat ;) dîmonul nu-l cred
      şi nici bilete la zoo nu iau
      niciodată !
      cînd nu am văzut şi pipăit pasărea de pe gard (ei, cu notorietatea lor de gaşcă cu tot), cu mîna mea, zmulg pana din coada ăleia pe care-o ţin în pumn
      da… o ştiu bine p-aia: io am crescut-o (educaţia mea, 7 ani, ‘gustul’ sufletului meu …)

    1. :) din cuasuprademăsură iubire
      îmbrăţişări perpetue şi sărutări dantelate
      şi daruri din străfund de viaţă veşnic împreună
      de la începuturile la sfîrşiturile lumilor
      mereu împreună val/ ţărm :)

  3. CELLA, nu fac parte din lumea poetilor, nu prea citesc poezii, insa vad si stiu cum e la noi.Intotdeauna cand unu e mai altfel, mai talentat, „consacratii’ sau cum li s-o spune. nu se prea inghesuie sa-l felicite, iar de ajutat, nici atat.
    Te felicit ca tu scrii despre ei si-i citesti.

    1. eu nici atît, Gabi, nu există lumea aia iar tu citeşti, măcar aici, mult mai mult decît alţii

      aşa cum am ‘zis’ aşa fac
      promovez, după sufletul meu, şi nici că-mi pasă :)

      de ce o fi atîta ipocrizie şi în virtual habar nu am…

      tare multă silă mi de la o vreme
      nu ştii cum să mi-o ‘tai’ ?
      – retoric, desigur :( –

Lasă un comentariu