„Amintirea întîmplărilor mele vine din viitor, nu din trecut”

„N-am să știu niciodată / cînd am trăit, / de ce am trăit am să uit / cum uită ochiul spart, lumina./ Țin încă în mînă un ciob de amforă / al cărei vin l-am băut chiar eu / Și al cărei lut e chiar mîna mea”

Nu mai pîlpîie nici o pasăre, nici o stea
Cerul a obosit deasupra ta
Hai, Nichita, strînge-ţi pleoapa
de pleoapă, strînge-le
Amurgul curge pe lîngă ochii tăi uimiţi
de parcă-ar vrea să vă priviţi
unul altuia, sîngele..

.. care se preface în răsărit și care privește cu uimire  pasărea prefăcută și ea în stea

– s-a născut primăvara!

– adevărat s-a născut!

Lasă un răspuns

