„Trenul acesta are tot atîtea destinaţii cîţi călători singuri există.”*

24434_395009140583476_745751273_nFoarte aproape de a (nu) face mărturisiri despre `adevărul`care, asemeni tuturor cuvintelor imaginare: libertate, sinceritate, iubire, fericire „și așa mai departe„ nu există..

Eu trăiesc prea puţin în această lume
noi abia dacă am schimbat în realitate cîteva cuvinte –
în lumea mea am vorbit cu tine zile şi nopţi în şir
eu ştiu cine eşti din ceea ce am vrut să-mi spui
(şi mi-ai spus tu) despre tine
şi din ceea ce mi-am spus eu despre tine
atunci cînd plecai cu treburi din imaginaţia mea.
Însă eu, eu nu ştiu cine sînt pentru că de fiecare dată
îmi spun despre mine cu totul altceva
şi de fiecare dată cred ceea ce îmi spun despre mine.
Să nu îţi închipui însă că eu trăiesc acest prezent
în care îţi spun toate acestea.

184462_395009350583455_1725620261_nEi spuneau că e nebună, dar ea – aveam s-o aflu mai tîrziu – nu făcea decît să trăiască în propria-i lume, era atît de frumoasă că ea chiar reuşea să trăiască în propria-i lume (cea de dinaintea lumii, probabil), deşi ei spuneau că ea ar fi pur şi simplu nebună184506_395009163916807_1280182922_n

(..)

190786_395009577250099_1316706888_nîi era ruşine să trăiască, dar nu se sinucidea
dintr-un singur motiv:
mă tem ca moartea să nu fie şi ea tot o farsă
nu se sinucidea pentru că se temea să nu fie dezamăgită încă o dată.

eu sînt o iluzie chiar şi pentru mine uneori
însă am obosit, am obosit, aşa că voi fugi, voi evada în realitate prin
această oglindă care tot încearcă să îmi imite gesturile, şi nu reuşeşte.

Petre Velicu 4

––

despre Petre Velicu& *Iubitafizica  lui Iulian Tănase se poate glosa zi de.. vară:) pînă-n seară, despre adevăruri& alte cuvinte, inventate, eu pot doar alcătui peticeli, să-mi fie iertat de se poate, (ne)adevărate

 

2 gânduri despre “„Trenul acesta are tot atîtea destinaţii cîţi călători singuri există.”*

  1. Titlul postarii este in sine un inceput de poezie, o invitatie la meditatie ….
    Chiar are rost sa ne intrebam ce e „Realitatea” sau cate realitati exista ? :)

Lasă un răspuns

