subtitrare dezactivată cu și

De trei nopți o lună plină se încăpățînează să lege de amintirea sank petersburgheză, pentru cunoscători luna iunie, toate podurile arse pe care le-am ridicat ani în șir.. oribilele insomnii, vecine cu atacurile de panică, în care n-ai cum să nu invoci litania fricii Bene Gesseritelor, înlocuind cuvîntul frică cu, parcă sinonimul lui, cuvîntul somn.. ”moartea măruntă, purtătoarea desființării totale

Nu oricine visează. Nu oricinele care visează își și ține minte visele. Nu oricinele care visează și-și și ține minte visele le și povestește. Nu oricinele care visează, și-și și pune frîu de mătase mirărilor, ascultă și vocile locuitorilor viselor pe care și le și amintește, thumb2pe care pare că le și vede dar nu, ele nu există decît în capul pătrat de (ne)somn al visului. Altundeva în lume e o dimineață locuită atunci cînd tu aluneci în somn, clișeu suficient de banal încît o să-l ignorăm prin tăiere, și(-ți) pare că-i și cunoști pe toți aceia și-ți  vine să-i și strigi dar nu poți. Se și vorbește în vis(?), se spun cuvinte străine, de pildă că sufletul își alege proprii-i însoțitori apoi închide ușa, dar tu știi habar n-avînd de unde că asta-i doar o traducere, măcar dubioasă, din Emily Dickinson și abia asta te pune pe gînduri, în vis, te și răsucește în somn și te și

768px-Solyaris1strigă!

trezește-te!

și

uită! apoi uite!

the-mirrorpoate să fie alături ceva care nu o să doară la fel dar o să prindă culoare și o să-i și mulțumești pentru visele pe care le-ai și primit, le-ai și ținut minte, le-ai și povestit

dar..

și!

”Un poem despre veşnicul cântar al lui to be, not to be.
Nopţile în care nu existăm

Nopţile în care nu existăm
sunt prima măsură a somnului de mai târziu
cu visele lor adunând precum piramida
ciozvârte de viaţă în jurul mumiei,
să-i sature singurătatea,
să i-o umple de cu brăţări şi cu piepteni de fildeş.

Nopţile în care întunericul e deplin
sunt primul strat de culoare pentru negrul deplin,
ele sau retina golită de văz,
ochiul lumii întors ca o mănuşă de box
în ochiul învinsului,
arcada în sânge
înnoptând în propria-i noapte.

Nopţile în care râvnim nacela iubitului,
urma trupului său
şi acel muşuroi de aşternuturi înălţate ca o piramidă de cârpe.

Tot ele sunt poate întâia măsură
a vieţii întoarse ca o mănuşă în moarte,
întuneric bâjbâind în întuneric
şi mângâindu-se numai pe sine.”(Doina Uricariu, via Facebook, 01.02.2015)

tarkovski-4citiți!

Timpul regăsit – Zerkalo / Oglinda

9 gânduri despre “subtitrare dezactivată cu și

  1. De pe cînd visam mai des…
    „Azi noapte am visat papagali. Şi canari dar papagalii erau mai mulţi. Erau de fapt peruşi puşi cîte doi în pungile de plastic în care erau ambalate nişte reviste oarecare. Erau ataşaţi la fel cum nişte genii publicitare s-au gîndit să bage detergenţi sau tampoane sau cafea în revistele de doi lei dînd astfel un aspect de ABC rafturilor mele (am avut chiar şi doze de bere şi pungi cu chips-uri).
    Peruşii stăteau tăcuţi şi cuminţi aşteptînd ca cineva să ia revistele de care erau lipiţi. Priveau impasibili la forfota din librărie ignoraţi de toţi, la urma urmei erau doar un bonus cu valoare publicitară la o revistă fără nici o valoare. Au trecut zile şi am uitat de ei, mi-am amintit doar că trebuie să returnez revistele nevîndute şi i-am găsit fără suflare în pungile de plastic, cu ciocurile larg deschise cerşind mut apă sau o fărîmă de aer. Am început să rup disperat pungile de plastic, căutînd supravieţuitori, plîngînd înciudat că n-au strigat după ajutor.
    I-am adunat pe cei care mai mişcau şi am plecat să caut o colivie.”

  2. realitatea, zici? .. și eu care credeam că toate-s o iluzie:)
    (aveam noi un capăt de discuție prin 2009, în naivitatea mea, despre `teoria buclei temporale`)

Lasă un răspuns

