se zi(Ce)

zepeline

cuvinte de la capătul lumii

nu îmi e frică decât de cuvintele mele
strania lor lumină mă vindecă în fiecare dimineaţă de oameni
de o parte şi de alta a nopţii lumi fosforescente
cortine de fum străzi care duc înspre cer
fericiţi erau Doamne fericiţi călătorii
ochii lor străluceau ca florile încă tinere
aruncate de florărese noaptea prin pieţele publice
ca florile sub talpa bocancilor
toamna şi inima lor
una singură vie şi fără de apărare

în curând ceasul din turn va bate ora felinarelor cu sticlă gălbuie
ne vom ridica de la masa noastră şi vom scrie cuvintele acestea
ele vor lumina înspre casele oamenilor binevoitor
îi vor purta spre dezastre nemaiîntâlnite de ei
vor supravieţui întru mântuirea paiaţelor a surzilor şi a orbilor
a celor fără întoarcere şi fără linii drepte în biografii
a celor care nu reuşesc niciodată să traverseze un pod
sau să se înţeleagă pe sine
cum cel care tocmai le scrie acum

la capătul lumii se va face toamnă dragostea mea
îmblânzitoarea de oameni te va lua de mână
şi va zbura împreună cu tine pe deasupra acoperişurilor triste ale oraşului

Memento_mori_Andenken_an_den_Tod

Albert Hasselwander,

Ein anatomischer totentanz, Munich 1926

ea, solitoarea mută a

regatului în care nu se (mai)cuvîntă ω

Memento mori

ci ~ că

„Frère, souviens-toi qu’il faut mourir

la o adică

mă joc/ mi-e frică de teama ce stă să mă coboare-n ce mă ridi

–––––

a se detașa splendidul poem al Danei Banu de angoasa mea:)

poate mă învrednicesc să mai dau un semnal așa deși mi-a zis că nu-i place varianta aceea și că..

(..) bag o variantă nouă, tunsă frumos şi frezată, promit. ce chestie, pe vremea aia ţin minte că mă dădeam în vânt (..) cu un grec cu picioare lungi pe care-l chema zorba(extraterestru bărbat, cel mai mult mi-a plăcut numele lui), ciudat e că după ce am citit textul a trebuit să stau puţin să mă gândesc pentru cine naiba era poezeaua. cum trec, măi cella, muzii prin vieţile noastre de parcă nici n-ar fi existat vreodată :)) ”

mie îmi place &/ &

se zi(Ce A)

5 gânduri despre “se zi(Ce)

  1. „în curând ceasul din turn va bate ora felinarelor cu sticlă gălbuie”
    … de-ai sti ce rezonanta stranie are acest vers in inima mea !

Lasă un răspuns

