seara mea.. bunădimineții

poate fi, deși nu-i, așa..

că nu-i nimeni să ne asculte deși toți, toți, ne aud și nu-i nimeni să ne vadă deși toți, toți ne privesc

sunt semne în lume că-i sfîrșit de lumi și toate lumile rîd și petrec .. omenesc

a mea este lumea aceea  și sfîrșitul acela-i al meu că joc și cînt tot ce este

început.. de cît de lumesc este tot-ul tot repetîndul mereuul

mereu .. fragmentele care compun fărîmițînd întregul care nu a existat

și?, moartea ce-i și viața ce-i.. hei.. ce compunere naivă.. re pe tînd

mi-au înțepenit, se pare, genunchii. este ceva definitiv. sunt timidă, mereu am luptat cu asta, intimidată nu  sunt. încă. nu-mi povestesc visele că nu îndrăznesc. am luptat mult și încă mă războiesc. să tac

Eu sînt opera voastră,
Eu sînt averea voastră,
Fetiţa de aur pur

Ce se topeşte într-un ţipăt.
Mă răsucesc, mă pîrjolesc.
Nu vă gîndiţi că vă subestimez marea îngrijorare.

Cenuşă, cenuşă –
Tu scormoneşti şi tulburi.
Carne, os, nu e nimic aici –

traducere de Iulian Tănase-Sylvia Plath: Lady Lazarus

9 gânduri despre “seara mea.. bunădimineții

  1. non-culoare peste non-culoare spre și din-spre culoare.. rătăcite .. , zici?
    ce pot fi culoarele, coridoare ..
    pe tine chiar te cred..
    și pot zidi, din slujba trecerii ..precum Iov.. „Adusu-mi-am aminte de proorocul ce strigă: eu sunt pământ şi cenuşă. Şi iarăşi m-am uitat în morminte şi am văzut oase goale şi am zis: Oare cine este împăratul sau ostaşul, bogatul sau săracul, dreptul sau păcătosul? Ci odihneşte, Doamne, cu drepţii pe adormiţii robii Tăi, ca un iubitor de oameni.”[vi]

  2. „And, could we lift the veil, and give
    One brief glimpse to thine eye,
    Thou wouldst rejoice for those that live,
    BECAUSE they live to die.”

    The music ceased; the noonday dream,
    Like dream of night, withdrew;
    But Fancy, still, will sometimes deem
    Her fond creation true. .. zice Emily B.(i).. in A day dream

Lasă un răspuns

