QUI PRODEST *

EVA BESNYÖ- Gypsy Boy with Cello, Hungary, 1931

  Ω..

Totul se scurge înăuntru sau în afară; orice lucru are durata sa; totul evoluează, apoi degenerează; balansul pendulei se manifestă în totul; măsura oscilaţiei sale la dreapta este asemănătoare cu măsura oscilaţiei la stânga; ritmul este constant” (a cincea dintre Legile Kybalionului)

eram pregătită să scriu și chiar scriam  acrostihuri jucării, pentru literele care-mi prisoseau și aveam o poftă nebună să mă văd folosindu-le, ignorînd faptele : un film vechi în care eroul zicea ”cred că am murit cînd l-am îngropat dar sunt prea prost să-mi dau seama”, un strugure lasat să se stafidească pe un pervaz în lipsa de aer a indiferenței, un ghem plin de praf sub o masă șchioapă, un ibric nefolositor, o ceașcă ciobită, albumul cu fotografii pătate de o rugină mirosind a mucegai.. proaspăt, o cutie de carton cu eticheta guban.. fără capac, ca pa ce de borcane..

îmi este atîta de rău că mi-e bine

și somn .. de tine, plopule..

Cândva mi-am dorit un castel
clădit pe-o aripă de porumbel.

Astăzi îmi doresc o peşteră
săpată în gură de guşteră.

Mâine îmi voi dura un mormânt
în fostul ce sunt.

*BEATUS, QUI PRODEST, QUIBUS POTEST (Fericit este cel care se face util prin ajutorul dat)

♠♥

ce este/ ce nu este (îngăduit) nu străbate

putem avea uși pe care le zidim voilor

uși pe care vînturile nu le vor izbi decît de peretele implacabil:

moarte!

By Gleb Goloubetski, from Siberia, Russia (b. 1975)

18 gânduri despre “QUI PRODEST *

  1. .. i-ar fi fost porumbelului greu, cu castelul pe aripa sa…
    cum ar mai fi putut macar indrazni a visa a zbura?

    Pestera-n gura de gustera este, si nu-i, chiar nu-i doar poveste…

    Stii, coborarea in pestera si de acolo in-sub-pamant, pana in adanc, nu-i asa de urata si grea, iar calauza poate fi si o gustera, daca este sa fie ea.
    In In-sub-pamanturi sunt drumuri catre alta lume. O „lume cealalta”, in care intri viu si iesi tot la fel, desi pe drum se si moare nitel…

    Fie-ti bine si gusta.

  2. N. … Vrei sa zici de Nichita? El e acum calauza pe alte lumi… care sunt sus, mult in deasupra in-sub-pamantului… Desi cat a fost printre brazi, a stiut in-sub-pamantul, asa cred. Chiar daca nu stia poate sa-l cheme asa. Dar despre el si din el, Nichita, stia.

Lasă un răspuns

