cu-cu, vai

SARMISEGETUSA REGIA– fotografie aparținînd lui Sorin Dimulescu

Terry Pratchett:
Lumina crede că poate călători mai repede decît orice altceva. Dar se înşeală. Indiferent cît de repede ar călători lumina, descoperă că întunericul a ajuns întotdeauna primul şi că o aşteaptă

Fiind eu bătrînă, surdă, oarbă

-ignorantă (și de profesie și de serviciu) –

m-am adunat din nimicul meu și mi-am făcut loc

ca berzele ălea chioare cărora, se zice absurd- că-, Domnul Doamne le face cuib

în ce nu credeam c-am să mă vîr jamais de ma vie : într-un club

sunt momentan la categoria ”în probe” dar ne jucăm frumos și ni s-au dat robe

avem cafea și țigări la discreție iar conferințele training nivelează – ORICÎT ar părea de ciudat – diferențele

♠♥

” Era în septembrie ‘956. Mă scol pe la 5 jumate, nu-ș ce-aveam, că nu puteam dormi. Ies pe coridor și mă întîlnesc cu madam Iezbășeanu, care avea un băiat apicultor la Slobozia.
Vai, Corneluș, maică, să nu te urci în tranvaiul 4 că i-au schimbat traseul pînă săptămîna viitoare.
Luasem și pachețelul pe care trebuia să îl duc nepoțelului meu care avea oreion, da…
Tocmai atunci pe coridor trece un cîine… Vă spun, nici mie nu mi-a venit să cred.

Ne uitam la el, el la noi, madam Iezbășescu zice: cuțu, cuțu, hai să-ți dau lăptic, ca ești slab ca vai de luuume.
Cîinele, ca omu’, se uită la mine parcă ar vrea să-mi vorbească.
Cînd ajung la etajul 3 liftul nu mergea, îmi dau seama că mi-am uitat stiloul.
Era un stilou ca toate stilourile, cu capac, cu penița de iridiu, cu agățătoare ca să nu cadă din buzunar, avea culoare albastră. Scriam cu cerneală Pelican… scriam cu cerneală Pelican…
Stiloul e mai bun decît penița, nu trebuie să o înmoi de fiecare dată, scrii cu ea cît te ține cerneala din rezervor.


Nu, mamă, mă simt foarte bine, nu mă doare gîtul, am pus doua maieuri pe mine, mai ales vara, nu știu de ce, plecarea e la 9 jumate, dacă reușești să prinzi zmeul…


Bicicleta era galbenă și era rezemată de o bancă în parc, în parc nu era nimeni. Nici femei, nici copii nici pensionari.
De ghidon era agățată o plasă. Lipsea o pedală, pedala din stînga… ”

Jorge Martin

6 gânduri despre “cu-cu, vai

  1. Lizuco, mulţămesc! Chiorchioşeto îi zice mierloiul mirat din mesteacăn Lizucăi, în Dumbrava minunată,’
    Mulţumesc de trimitere. O s-o scrollesc pe îndelete!

Lasă un răspuns

