dol * androgin

Ceilalţi şedeau cu umerii lipiţi de o fereastră
cu ochi ca nişte cuie înfipte în trupurile noastre
şi toate cumpenele respirau
dar într-o bună zi ceva pluti în ei se pârgui acolo
şi se trăia destul de greu
iar noi eram răsturnătorii

atunci acea femeie şedea pe scaunul cel mai înalt şi se uita la mine
cu tristeţe
era o recunoaştere vădită printre cele mari şi sfâşiate pe sub văl
şoaptele ei îmi mângâiau obrajii
cât de departe se aflau atunci şi vălul şi tristeţea
de multe ori găsite şi tot la fel uitate
pe iarba liniştită a tăcerii mele.

Gellu Naum- Vălul

Să ne ascundem, zic, și să ne fie bine mințind trecutul care ne trimite bezele din ziua de mîine. De ce să nu rîdem, să jucăm, să plecăm din ce-a fost ? – uite-un burete îmbibat cu apă de ploaie – nu-l vreau ploile acide nu mai sînt nici ele ce-au fost. Doamne dacă pot să te rog pentru nisipul din mine nu mă asculta și fă oaze din ochi în ochi pentru oricine. Am inventat din lipsă de ocupație un labirint care aduce mai mult cu o rezervație. De păsări nu mă tem. De oameni mă feresc cu tandrețe. De mîine o să fie azi. Promit să fiu cuminte și să să și să și să iubesc ca pe mine însămi fiecare aliterație în parte„ iar de restul am să fiu doar ce-am mai fost împărțindu-mă-n verde și-n roș’  dînd de suflet fiecare moarte pe care am trăit-o frumos. Aș fi vrut să mai fiu, aș fi putut să mai stau, am să iau nimic din tot ce am să mai dau. Cum o fi să fie dac-ar fi fost este o situație de fapt divers pe care iluzia o știe face și desface precum  rostul uitat, mijocit și trădat (un soi de negoț biagreat). Rostul este al cui ? Amnarul este un stîlp de casă. În toate poveștile el era înalt și bălai și ea musai frumoasă. Cum ziceam, să ne ascundem într-o plecare ca atunci cînd sosim acolo tu să poți fi iar eu să pot amîna pe-acela ce doare. Știu că ”lumea trebuie salvată” ( ? ). Banchetul lui Platon ți-l citesc, cu intonație, cînd termin de țesut mîneca din urzici a lebedei care trebuie să sosească pe mail, printată ca o orație din stație în stație.

p.s.- știi tu

♣/♥

*

Dol. Definitie termen juridic

Dictionar juridic

Dol
Definiție: Orice manopera frauduloasă, orice mijloc viclean întrebuințat pentru a înșela pe cineva cu ocazia încheierii unui act juridic.

Dolul viciază voința autorului prin faptul că o induce în eroare. Dolul nu este, deci, un viciu, decât în măsura în care are drept rezultat să determnine o eroare în voința autorului actului. Dacă autorul cunoaște sau descoperă dolul înainte de înceierea actului, nu se mai poate spune că a încheiat actul sub impulsul erorii provocate de dol și că voința sa a fost viciată.

Dolul este o simplă speță a erorii, deosebindu-se de eroarea propriu zisă numai prin cauza care-l determină: eroarea propriu-zisă este determinată printr-o circumstanță fortuită, pe când dolul este opera unei voințe care provoacă eroarea prin mijloace viclene

C. Hamangiu, Drept Civil Roman

MULȚUMESC !

Domule Profesor VLADIMIR HANGA

49 de gânduri despre “dol * androgin

            1. prima vară a verii zice că da :-P
              raiul și iadul sunt aici și acum deci fă o scanare adîncă în lung și-n lat prin viața oricui care e un strop de și-a ta

                    1. NU AI CUM FI mai eco decît ecoul și cu cît mă contraZICI mai mult cu atît te deSmărginești
                      ciob cu ciob
                      și ce gust lipicios are plumbul
                      mmm, mai că mi drag
                      glonț !

                    2. sunt fiică de ofițer de carieră și am armata făcută la zi
                      deci
                      gloanțele mele mîngîie și alintă
                      pneumonia este fiță de demuazeală
                      foc cu foc este rafala fierbințeli ș i alegerea între a fi o zi împărat ori o viață neica nimenia pi pi
                      știi tu, 3,14 și familia de suprarealismul pe care-l vezi da nu-i acolo unde tu tot bați da nu ți se deschide gardul că-i un mare jeg leopardul :D

                    3. de fitze au murit cam multi postbelic :D
                      jegu de leopard e felina si doar jaguarul nu toarce … ii tragem de mustati si ne pisicim :D

                    4. este alegerea ta moartea nu-i molipsitoare și nu se transmite doar se dă nu se ia
                      mie-mi pare mult mai curată PUMA și nu mă pisicesc cu oricare pisică travestită în melc care nu-i, crede-mă, ce pare :)

      1. Alexandra :) cum așa ? chiar așa ? cum de nu, cum de cum ?
        ce-i aia speranță ?, nu te supăra că întreb dar eu sunt doar o naivă care doar mă mir și doAr întreb
        și… nu prea merg nicăieri că-s mult prea bătrînă
        numaistau, necugetînd la nimic, așteptînd (?) … să vină … este o vină ?

              1. minuni înșirate pe-un fir fermecat să ai și dacă te ții mînă-n mînă cu speranța transmite din parte-mi salutări și bezele Îngerilor Albaștri din Rai (ăla promis și aman descris :) )

          1. totul tine de autocontrol si de determinarea de a surmonta orice obstacol :D in rest … dolce far niente … deci simplu :D
            si mai ales : niciun ghinion nu vine singur !

            1. de la o vreme îmi ”permit” deraieri și șabloane de felul : unica egulă NICIOREGULĂ ! p u n c t :))))
              nu-i fain așa ? … virtual retoric da, da, dada

                    1. dacă nu te-aș ști ți-aș acorda beneficiul mirări
                      azi te-am întîlnit la Anatol așadar q.e.d. plutești corect :D

                    2. N-AI CUM HAREMURILE-s verboten și imaginația se oprește la Jug punct
                      Freud,a e frigida care ne aduce pizza :)

                    3. nici nu vreau harem ! doamne … cum sa rezisti la atatea pretentii ?! :lol:
                      si e frigiana care aduce pizza :D

                    4. că nu vrei e doar una
                      că te-o vrea n-ai cum ști că pizza-i ca plăcinta
                      cu de toate ori pe sărite
                      nu o aduce cine comandă și o fi cum vom har()emui

    1. hei, hei, dacă-ți face mărgica magică lasă-l așa că și bloggerul degeaba avea oo de aur e mult mai nașpa
      Bună dimineața-i oțărîtă, cumva, că mi-a răzbunat insomnia și încă ceva, bonus calumea :)

Lasă un răspuns

