locuirea

Gellu Naum- „munceam din greu ca să interzic cuvintelor să devină sentimente

Atîta de profund cred în puterea rugăciunii încît azi și doar azi, dintr-un motiv anume, am să împărtășesc cu trecătorul întîmplător și cu prietenul căruia-i pasă și cu cel care nu-mi este nici dușman și nici inamic ci doar învrăjbit cu el însuși și cu cel ce mă cunoaște și cu cel ce doar crede așa și cu oricine altcineva

” Lasă-te răstignit și nu răstigni. Lasă-te neîndreptățit și nu neîndreptăți. Lasă-te bîrfit și nu bîrfi. Fii blînd și nu fii zelos în rău.
Veselește-te cu cei ce se veselesc și plîngi cu cei ce plîng, căci acesta este semnul curației. Fii bolnav cu cei bolnavi. Plîngi cu cei păcătoși. Bucură-te cu cei ce se pocăiesc. Fii prieten cu toți oamenii, dar fii singur în cugetul tău. Fii părtaș la pătimirea tuturor, dar cu trupul fii departe de toate. Nu mustra pe cineva și nu osîndi nici chiar pe cei foarte răi în viețuirea lor. Întinde haina peste cel ce a greșit și acoperă-l; și dacă nu poți lua asupra ta greșelile lui și nu poți primi și cercetarea și rușine în locul lui, rabdă-l măcar și nu-l rușina…
De nu te liniștești cu inima, liniștește-te măcar cu limba. Și dacă nu poți pune rînduială pe gînduri, pune rînduială măcar în simțiri. Și de nu ești singur în cugetul tău, fii măcar cu trupul tău. Și de nu poți lucra cu trupul tău, întristează-te măcar în cugetul tău. Și de nu poți sta la priveghere, priveghează măcar șezînd pe patul tău sau chiar întins pe el. Și de nu poți posti două zile, postește măcar pînă seara. Și de nu poți pînă seara, postește măcar să nu te saturi. De nu ești curat în inima ta, fii măcar curat în trupul tau. De nu plîngi în inima ta, îmbracă-ți măcar în jale fața. De nu poți milui, vorbește măcar cu un păcătos. De nu ești făcător de pace, fii măcar iubitor de îmbunare. De nu te poți strădui, fă-te măcar în cuget netrîndav. De nu ești biruitor asupra păcatelor, măcar să nu te mîndrești față de cei vinovați.
Caută înțelepciunea și nu aurul. Îmbracă-te în smerenie și nu în mătase. Caută să dobîndești pacea și nu împărăția…
Iată, frate, îndemnul meu: mila să-ți sporească în suflet pînă cînd vei simți în inima ta aceeași milă pe care Dumnezeu o are față de lume ! ”

A fi îngenuncheat nu înseamnă că ești înfrînt și te poți oricînd ridica din orice dacă fără să întrebi de unde și cum

puterea

este în locul pe care nu-l atingi cu degetul și nu-l vezi cu ochii și nu-l auzi cu urechile

dar este în tine și este locuit

permanența acelei locuiri întru acea iubire face diferența și toate celelalte-s amănunte

nisipul care desăvîrșește umplerea aparentelor goluri dintre pietre

pășim în Lumină doar împreună căci și de suntem ”singuri” știindu-ne locuiți nu avem cum fi triști

însingurarea-i și ea o îngenunchere

trecătoare

menită regăsirii

caut-mă, vorbește-mi, uită(mi)-te-n ochi și vom ști

dacă știi fără toate cîte ți le-am tot spus este foarte bine să taci a nu vorbi

este prezumția de care au beneficiat mai mereu toți aceia care au trecut neputincioși

în a-ȘI fi

 a voi nu-i niciodată dovadă  așa cum viața de apoi nu are

martori

a muri deliberat nu-i egal cu a fi

(eliminăm proba verității din litigiile cu eternitatea

nu se percep taxe de timbru în purgatoriu)

proba focului nu scutește pe nimeni de gustul cenușii !

pasărea Pheonix este, doar, un mit ca oricare altul, oamenii sunt banali, lucrurile simple

ferește obiectele, stînga doare independent de voința sensului din care bate vîntul

cînd mă asculți încearcă să mă și auzi

eu VĂD !

♣/♥

13 gânduri despre “locuirea

    1. :) chiar așa Bună dimineața!
      nici nu-mi amintesc dacă am apucat să-ți mulțumesc ieri (îl aveai și pe Luțu cu tine ? de ce nu mi-ai zis ? )
      l-am văzut, aseară tîrziu, și brrr

      1. ai dreptate, nu ştim! n-avem la ce să-i căutăm, plus că dacă ne-am pune să cătăm dincolo de acoperire nu cred că am fi mai uşuraţi…oricum, tre’ să recunoşti, purgatoriul din fotografie e un loc cald şi moale, mai ales că mirosul nu răzbate(cel de pucioasă, desigur, că la el mă refeream) .

Lasă un răspuns

