[ … ]

„Parcă ne pregătim de Marea Însingurare. Copchii mei nu mai au pretini adevăraţi, decât d-eia din calculator, nu mai au neamuri, fraţi, mamă şi tată. Eu am ţinut tot neamul nostru unit, cu fiecare înmormântare, nuntă, botez, primavara, toamna, nacaz sau bucurie. Fiecare ne vedeam de treaba noastră, dar dacă lua foc casa unuia dintre ai noştri, săream cu toţii, dacă işi mărita unul dintre ai noştri fata, ne adunam cu toţii, dacă se prăpădea unul dintre ai noştri, stăteam cu toţii împrejur. Eu şi azi, la 91 de ani, scriu scrisori la toţi, şi la nepoţii care nu mă cunosc, de Paşti, de Crăciun, de ziua numelui. Şi le semnez simplu: matuşa din Sercaia. Ca să işi amintească mereu ca se trag dintr-un neam, din talpa satului şi că, până la urma, cu toţii ne ducem în aceeaşi bucată de pământ! Dacă v-aş zice că trăim Apocalipsa, m-aţi face nebună, aşa că, mai bine nu vă mai spui nimic! Dar mă doare să vă văz cum vă chinuiţi şi habar n aveţi ce se întâmplă cu voi! Mă doare ca de copchii mei! Cum se zice acum? Mimaţi fericirea şi bucuria, dragii mătuşii, nu le trăiţi, nu le mai ştiţi adevarul! Dumnezau să vă ajute!”

text preluat de pe facebook,

foto/ Emil/ aka Glyf

7 gânduri despre “[ … ]

  1. Minunată această mătușă, fie ea metaforică, dureroase, dar pline de un realism tulburător, sunt gândurile ei, pe care i le-aș mângâia cu toată tandrețea de care sunt în stare! Le-aș aduna în coșuri și aș împărți fiecărei rude, până la marginea lumii!
    O simt, undeva , în adâncul sufletului., cu toată lumea ei de speranțe răvășite, într-un secol care își pierde identitatea..

    La mulți ani, Cella!

    1. mulţumesc, cumva, nu ştiu cui… că …
      dar nu, asta-i altceva
      primăvară frumoasă, Gina, La mulţi ani!

      Mătuşa Margareta este dumneaei
      tuşa Margareta

  2. La multi ani, draga CELLA!
    E trist ce spune matusa, multi dintre noi o simtim sau facem parte din aceeasi categorie.
    O primavara insorita!

Lasă un răspuns

