noime

Am să găsesc, mi-am spus, fără să ştiu că nu aveam ce. Am să dau, mi-am spus, fără să ştiu că nu aveam cum. Am să fiu, mi-am spus, fără să ştiu că nu aveam cui.

Un fulger…apoi noaptea! – Făptură fără drum,

Tu care cu-o privire m-ai renăscut deodată,

Abia în veşnicie te voi vedea de-acum ?

Baudelaire

♣/♥

10 gânduri despre “noime

  1. Slavă lui Alexandru Philippide pentru magistrala traducere a lui Baudelaire. Pentru mine, cu bruma mea de franceză de acum zeci de ani și practicată ulterior sporadic și ocazional, sună mai bine interpretarea lui Philippide decât;
    ,,Un éclair… puis la nuit! — Fugitive beauté
    Dont le regard m’a fait soudainement renaître,
    Ne te verrai-je plus que dans l’éternité”
    ,, Pour les connaisseurs´´ este evident altceva….

    1. ne purtăm rănile precum scuturile, draga mea, bucuriile le împărţim
      tristeţile şi înfrîngerile trebuiesc ocrotite de lume
      doar lumina străbate
      deşi
      atîta întuneric o înconjoară:(

Lasă un răspuns

