Lapte roşu de sabie aş bea*

Motto:

Nu-i lumină nicări/… & C-or murit tăți oamenii

Sper(?) să fi încheiat azi scurta trecere printre ‘oamenii mei fără feţe’ şi cineva să mă fi înţeles caşicînd

şi înţelegînd să mă ierte

Nichita mă însoţeşte mereu el este acela care îmi spune ce să vă dau din preaplinul 

(credeţi, nu vă temeţi, iubiţi)  şi că

nu ducem, cînd plecăm la drum, nimic cu noi ci toatele rămîn aici akasianulacasei noastre în universul veşnic amprente

I
Ca un tren cu soldaţi plecînd spre front,
trecînd prin gări,
aşa este starea mea de acum,
băutoare de apă ţîşnită,
uitătoare de numele scrise.

Va trebui să legăn în braţe şina ferată,
să respir pînă în strămoşi
fumul sălbatec al locomotivei,
cerul.

Desigur, am să mor pe drum,
îmbolnavit de stele ca de bube,
se va lua ca rîia lumina de pe mine.
în genere, oamenii vor fi orbi.

Nu am să scriu nici o scrisoare,
am să-mi bag mîinile pînă la cot
în cutiile poştale din gări
şi am să mă spăl pe faţă cu :
„al vostru cu dragoste”.

(…)

II
Mai dormi şi tu că ţi-a venit rîndul.
culcă ce ai văzut
şi pune perna
limbă vederii cu care ai lins ce ai văzut.

De o vedere, greacă,
calul,înţepat, a spus i-ha

De o vedere latină : –
-zdrang, cu ei peste piatră !

Noi nu vom fi iertaţi niciodată
din pricina noastră.

Noi nu vom fi iertaţi niciodată.
din eroarea de a fi.
Să te naşti din altcineva
înseamnă a muri în altcineva.

(…)

III
Calule, dragule, dormi
Dragule, iepure, dormi
Dormi tu, soldatule,
doarme-ţi-ar gloanţele
raniţa şi familia ! Cîtă sare pierdută,
ce năduşeală,
ou de porumbel ouat la tine în buric, –

(…)

Pune mîna pe ele,
bagă-ţi degetul în gură. Dupa aceea,
cîntă din el şi din tine
cîntă-ne !

IV
Să salvăm tot ceea ce provoacă moartea
gloanţele şi gelozia ?
Să salvăm nedreptatea şi să apărăm durerea ; –
chinul şi trădarea ?
Chinului şi trădării, să-i dăm lapte de capră ;
să culcăm în patul părinţilor noştri neliniştea,
iar dacă se trezeşte s-o ţinem la masă ?
Pe noi, să ne dam ei de mîncare
Ochelari măritori sunt trupurile
noastre pentru miopia minciunii
Să pipaie cu sîngele meu
lama cuţitului, cei
pătrunzători şi ascuţiţi.

V
Urcă moartea ca apa atrasă de lună
Viaţa mea pluteşte deasupra ei ca o arcă
Din mine se va salva numele meu,
din tine se va salva duhoarea ta,
Mi-a ajuns la barbie apa aceasta ; –
pe limbă mi s-a revărsat apa aceasta
în nări mi-a intrat apa aceasta.

Ce e urît pluteşte deasupra :
loveşte razele între ele şi le zornăie
Stele păcătoase, dar plutitoare, –
-stelele dihorului plutesc pe apa aceasta

Ce a fost curat şi greu a căzut la fund, –
-zarzărea murdăriei se înalţă la ceruri
Un zeu al crimei împarte nedreptatea.
Noi, am fost numai dopuri la vinul din sticla lui

Să salvăm musca albastră
să nu care cumva să se înece gripa,
aura de febra
luci de var !

(…)

VII

La-la-la-ri

şi la-la-la

(…)

tot timpul vieţii noastre apa va scădea sub noi !
Ne-a părăsit Araratul !
Cu cît va scadea apa cu atît ne vom îneca mai mult

Cum, unde s-a dus ?
Dragii mei, aceasta este o altă poveste ! ?


*altă minune nechitiană

pentru azi am ales fragmente dragi din

Cîntec de leagăn pentru Arca lui Noe

să însoţească un pictor special:

Népo(Giorgio De Chirico)

12 gânduri despre “Lapte roşu de sabie aş bea*

  1. Prin modul cum alegi şi în special cum îmbini literatura cu pictura şi uneori cu muzica realizezi lucrări din categoria CAOPODOPERĂ. Pe vremea când eram eu mai tânăr se făcea caz de cele şapte arte. Dacă nu a mai apărut vreuna între timp, apăi tu eşti iniţiatoarea celei de-a opta, sau măcar exponenta de seamă a ei, aşa că nu ai decât să-i dai un nume! Iar textele tale proprii le potenţează, unele fiind valoroase în sine!
    Zău, Cella, nu cădelniţez, eu chiar aşa cred, eu chiar aşa simt!

    1. s-a cam ales praful de toată amărala mea şi din răspunsul ce l-am scris
      a rămas doar: cred! şi mulţumesc frumos
      şi… într-un colţ de suflet un copilaş mititel care se teme, încă, şi se apără naiv de după o lacrimă

  2. Am aruncat un ochi peste Cronicile Akasha; dupa ce voi citi Biblia poate voi reveni; trebuie sa le iau intr-o ordine logica; adica mai intai sa-mi cunosc familia…

Lasă un răspuns

