abandon

E aşa o revărsare de îngeri în lumea înconjurătoare că am început să mă tem.

Ziceam pînă de curînd că nemaiavînd nimic de pierdut nu am a mă mai (?) teme.

Uite că iar m-am înşelat.

Aş fi vrut să cer cuiva sfat ori măcar îndrumare în avalanşa asta angelică de neînţeles pentru una banală şi naivă ca mine.

Domnul Pleşu nu era disponibil în chat, căutările în virtual m-au zăpăcit şi mai mult iar Îngerul meu era plecat la şedinţă.

Îngerii au devenit un subiect la modă. Peste tot în lume, se fac despre ei filme, se organizează expoziţii şi se scriu cărţi. Începusem să lucrez într-o atmosferă de izolare şi perfectă „gratitudine”, pentru ca, în final, să mă trezesc înconjurat de o uriaşă hărnicie filologică, sau de vioaie discursuri moderne. Evident, o anumită imagerie dulceagă, de prost gust, precum şi o abundenţă inflaţionară de cărţulii „edificatoare”, „trătăţele” pioase (…) apăruseră pe piaţă de mult, dar niciodată cantitatea nu devenise atît de covîrşitoare”

– din Cuvîntul Înainte al domnului A.Pleşu la cartea d.s. DESPRE ÎNGERI –

Ce să mă fac ?, ce şi cui să cred ?

Disponibili pentru naivităţile mele ?

Nimeni ? unde să mă duc cînd Ei sunt peste TOT ? Dacă, maestră în gafe cum mă ştiu, intru pe undeva şi mă port inadecvat jignind pe … ori făcînd lucruri urîte Lor… ORI…

Offf… de atîta frămîntare aiurea

am adormit aşteptîndu-mi Îngerul şi visînd acuarela lui Dali şi …

… cum altfel, eu, Nichita

Trecea un înger,
pe un scaun negru aşezat.
Trecea prin aer, liniştit
şi mândru.

Eu îl priveam de la fereastră, cum
prin ziduri trece ca prin fum.

Primeşte-mi un cuvânt, strigai,
tu, îngere, împins din rai
de-un vânt stârnit, de-o apăsare
a vreunui gând cu mult mai mare.

(…)

O, el se-ndepărta şi eu
tot mai vroiam să-l văd, prin seară.
…Dar el s-a dus alunecând,
împins în rai ca de un vânt,
sau, poate, de-apăsarea unui gând
cu mult mai mare.

 

Şi a visat că era o scară, sprijinită pe pământ, iar cu vârful atingea cerul; iar îngerii lui Dumnezeu se suiau şi se pogorau pe ea.”

(Geneză 28, 12)

18 gânduri despre “abandon

    1. cu mare şi mult drag, Enna, timpul meu pentru poezie e nelimitat :)
      atîta doar, te rog, nu-mi cere păreri că nu mă pricep
      sunt doar o cititoare de poezie cu iubire pentru cei hăruiţi (în) a O scrie

    1. :( cred că nu te superi dacă mă ‘abŢIN’ apăsat la ‘faza asta’
      nici măcar nu mai glumesc că tocmai ‘mi-am luat-o’ la Daurel pe blog
      deci: eu nu emit păreri virtuale despre subiectul ‘biserica şi slujitorii ei’ jamais de ma vie
      politică de şi pe blog nu fac nici dacă …
      Nicu, ‘ne ştim’ de atîta vreme şi te preţuiesc prea mult pentru a gafa acuma… nu mă ‘ispiti’, plzzz ;)

      1. Slabe de inger, putinele si saracitele cuvinte ale mele s-au adapat ca zebrele insetate ale desertului din izvorul cuvantului de ordine, abandon. N-o sa ne abandonam tocmai din asta. Mai avem multe sa ne spunem. :)

  1. Ca să rămânem în același spațiu- Andrei Pleșu- în absența îngerilor, găsim o explicație a relațiilor interumane-”raporturile între oameni nu se reduc niciodată la o roz grație decorativă. Ele pot fi de tipul unei laconice camaraderii sau al unei asprimi virile; esențială este evitarea complezenței, a somnambulismului, a schematismelor mentale și administrative”.
    Este limpede că relațiile dintre noi, oamenii, includ bunul-simț, bunul- gust, buna-cuviință.
    Ne purtăm urât unii cu alții, nu pentru că n-am cunoaște niște reguli, ci pentru că nu ne gândim , cu adevărat, unii la alții, contăm prea puțin unii în ochii altora..

        1. oh, atunci îţi pot spune că-s departe tare şi de inginerie şi de ispite
          viaţa şi zborul meu sunt la finalul a ce ar fi putut însemna zborul şi viaţa

    1. ce ‘noroc bun’ am să ‘fiu de meserie’: nu cred pe nimeni şi nimic ‘fără ‘dovezi’
      (şi) din asta ‘mi se trage’ neîncrederea absolută în cuvintele/ vorbe
      eu ascult pe toată lumea, am ‘vocaţie de confesional’ dar … jurămintele minte ;) asta-i a-b-c-ul micului dubitativ
      se învaţă la creşă dacă nu-l ai în adn. echilibrul de balanţă se dobîndeşte şi educă

Lasă un răspuns

