evanescenţă

am să evit orice metaforă. evident că nu-şi mai au rostul. au murit inutile şi care n-au vrut le-am dat în schimbul a ceva mult mai util. nu ştiu ce-i aia utilitate. aşa mi s-a spus.

dacă oamenilor le place să fie minţiţi

vor fi

„Roagă-te pentru mine, părinte, că viaţa din mine e greu de trăit”

chiar nu mai este nimic. nici de zis, mai ales de zis, nici de făcut. fiecare a făcut paşii şi drumul. malurile s-au despărţit. atîta a fost îngăduit să putem. atîta am şi putut.  cum ştim : fiecare mal a rămas pe malul lui. doar că nopţile nu mai sunt albe, balalăicile nu mai cîntă, podurile nu s-au inventat încă iar eu nu mai ştiu timpul din mijlocul nopţilor cînd ieşeam

să ce ?

ce mult aş vrea să cred. m-am rugat atîta de mult şi mereu să uit. neuitarea este la fel ca o ‘boală domnească’, incurabilă, cum le zicea buna bolilor pe care ‘ le duci pe picioare pînă te duc ele cu picioarele ‘nainte ‘

să ce ?

am obosit şi mi-e tare frig de toate. de mine cel mai mult. oboseala şi frigul ăsta sunt ultimele opriri ale nimicului care sunt toate. atîtea lupte degeaba pentru atîta nimic. nu, n-am să fac pomelnice. morţii mi i-am cărat pînă aici pot încă să mi-i mai duc. nu, nici măcar să-mi pară rău nu mai pot. atîta inutilitate într-un demers  care implică un banal afect. important, la sfîrşit, este doar rezultatul nu ce s-a irosit. şi rezultatul e nul. nimeni nu a cîştigat, nimeni nu a pierdut

să ce ?

oamenii sunt aceiaşi, involuţia este în parametrii normali, demers dat la cutia pe care scrie cu alb : glaciaţiune, ultimul port, uşile se deschid pe toate părţile. fiecare mal este pe malul lui, podurile nu s-a inventat. hai la culcare, noaptea se doarme adînc nu se salvează aştri care doar în poezii au alt nume şi nici universul care nu este balenă albastră. nu are el, timpul, banalele : viitor, prezent, trecut

să ce ?

noapte bună, început de altă lume, mi-a părut bine- să fiu foarmală măcar la sfîrşit- că te-am cunoscut (?)

să ce ?

„Roagă-te pentru mine, părinte, că viaţa din mine e greu de trăit”

p.s.- titlul, ştiu, trebuia să fie : compunere naivă despre nimic

17 gânduri despre “evanescenţă

  1. Cella, nervii ţin malurile departe unul de altul, durerile ţin sloiurile slobode şi nu le lasă să cîrmească spre locuri de care s-ar prinde cu gheare de gheaţă calde.

    1. malurile rămase fiecare pe malul lui nu ştiu durerile şi tocmai pentru asta au nevoie, din vreme-n vremi, de biciuirea nervilor pentru a urni gheţurile înţepenite între ele de nedureri. nu poţi trăi fără durere. n-ai cum. aşa ‘am fost lăsaţi’ şi ea e ca apa şi aerul pentru învelişul de carne. durerea, hrana trăirii sufletului

        1. nici nu ştii ce lucru important pentru mine tocmai s-a ‘produs’
          :) cineva din virtual mi-a transmis gîndul lui sincer despre cum mă percepe
          aşadar stau cu ochii larg închişi !
          am să ‘meditez’ azi la ce-mi spui. serios !

          pentru mine ‘cer’ e extrem de limitativ
          că şi cînd mi-ar pune ‘ceva/ cineva’ bariera: pînă aici, punct !
          nu ‘cunosc’, într-un loc anume, ‘aşa ceva’ … n-am … ‘cer’ şi nici ‘stele’ şi nici zbor şi nici tuturor ;)
          brrr …
          :)

    1. :) precum trupul are şi sufletul ‘hrană diversificată’ în trăire
      durerea e unul din alimentele de baza, cred
      este axiomatică şi una dintre legile echilibrului
      da, putem dezbate oricînd şi oricît
      ştii cum fac cei care dezbat, încă, existenţa/ inexistenţa sufletului …

    1. bine măcar că noi credem în suflet. ştiu mulţi care ‘chibiţînd’ p-aici se prăpădesc în rînjete şi nu mă cred cînd spun : vai, sufletul tău … ‘singurule/ o’
      noi două avem meserii ‘sufletiste’ iar eu sunt un soi de confesional ambulant
      da, da… fiecare cu (în)singur(area)ătatea şi sufletul lui

Lasă un răspuns

