paiaţele, gepetto :(

se dedică Leconte de Lisle, că tot nu am mai facut-o de cam demult, personajului colectiv care, în nemărginirea sa……..oricum, mulţumesc şi… nu, nu port la mine ‘pici’, cumva/ cîndva… SIGURa… o să pici … respirare’A me’A

Ca pe un animal rănit, urlînd la soare
Cu lanţ de gît şi blana de murdării pătată,
Să-şi plimbe cine-o vrea inima-însîngerată
Prin faţa ta, o, public lipsit de îndurare!Pentru a cerşi rîsul sau mila ta netoată,
Pentru-o sclipire-n ochiu-ţi, năucă şi puţină,
Să-şi sfîşie cine-o vrea cămaşa de lumină
Ce-ascunde şi pudoarea şi voluptatea toată. De-ar fi să mă înghită pe-o neagră veşnicie
O groapă fără glorie şi muta-mi superbie,
Tribut nu ţi-aş plăti nici vis, nici jale-amară, 

Viaţa nu ţi-aş da-o distracţie să-ţi fie
Şi n-aş dansa nicicînd pe scena ta vulgară.

 

Tel qu’un morne animal, meurtri, plein de poussière,
La chaîne au cou, hurlant au chaud soleil d’été,
Promène qui voudra son coeur ensanglanté
Sur ton pavé cynique, ô plêbe carnassière!
Pour mettre un feu stérile en ton oeil hébété,
Pour mendier ton rire ou ta pitié grossière,
Déchire qui voudra la robe de lumière
De la pudeur divine et de la volupté. 

Dans mon orgueil muet, dans ma tombe sans gloire,
Dussé-je m’engloutir pour l’éternité noire,
Je ne te vendrai pas mon ivresse ou mon mal,
Je ne livrerai pas ma vie à tes huées,
Je ne danserai pas sur ton tréteau banal.

 


Traducere de George Pruteanu
RO80099643cover-Poemes-barbaresalison-lapper

p.s. o ştii pe Alison, da ? ;)ne vedem !


ssss…… sînt bine, sunt,

cu multă şi dragă uimire, încă aici realizez este o autobiografie nimic personal c.v. ,

mie

p.s.

hai să vorbim nimic, în virtual, zic

deh…

una dintre lucrările ei

Alison Lapper, vouă

22 de gânduri despre “paiaţele, gepetto :(

    1. imi cer iertare, tie si lui Alison, citeodata e mult prea mult chiar si pentru mine
      partea buna, daca ii pot zice asa, e ca doare tare si trece. insuportabilul greu de analizat ‘la prima traire’
      da, am fost cit se poate de cinica, dar … eu, mie
      iertare !

  1. Am primit odată un album întreg cu pictori și sculptori infirmi. Numai eu știu prin ce-am trecut…
    Pictura ei e chiar frumoasă…
    ……………………………
    O duminică blândă, cu daruri de la Moș Nicolae! ;)

    1. multumesc din suflet pentru urarea care doar acolo mai primeste daruri

      pe ea am ‘folosit-o’ doar pentru a-mi vorbi/ aminti, eu mie, despre altceva… :(
      era un consemn din alta viata, paietelor si lui ‘gepetto’ papusarul, ‘intilnirea’-n ‘piata virtuala’ intotdeauna la 9 fara 2
      asta-i ‘pozitia mea oficiala’, … lor !

  2. ”Să-şi sfîşie cine-o vrea cămaşa de lumină
    Ce-ascunde şi pudoarea şi voluptatea toată. ”

    Iarna ta ninge în cămașă albastră, în ochiuri , cu ochi de toamnă uitucă…

Lasă un răspuns

