starea naţiunii- raport nesolicitat

am, timp !

tu ?… voi…

” ni s-au predat mii de lecţii

cum să luptăm cu moartea

niciuna cum să ne continuăm viaţa”

serial- Anatomia lui GREY- tvr 1, lunea de la 22 p.m.

reluare- nu se dă

dau eu- cui- vrea / cineva

ştiu chiar interpreta aburul albastru, exclusiv(ist) şi încă ceva

cine e fărădepăcat , în spaţiul geografic dat,

să întoarcă cana !!!

cel ultim, cu stinsul luminii, să mă trezească înainte

să pot închide uşa, trage- şi-mi amestecă punctele cardinale de nu mă văd,

am ştecher, băi!

era să uit, of!, e joi ?

BRUMARU, dară, blîndul drag

să dea, cumsecade, cu îngeri moi în noroiul dintre ploi


Joi nu ştiu ce e cu noi


Ne uităm trişti înapoi

Şi vedem doar fluturi moi,

De-abia lopătînd prin aer;

Roua-i grea, crinul e fraier

Şi izvorul parcă plînge

Picurat cu-n proaspăt sînge

Şi albastru, de balaur

Ce-şi spală solzii de aur…




16 gânduri despre “starea naţiunii- raport nesolicitat

  1. Cu totii avem timp, dar e al nostru, e timpul sa sorbim o gura dintr-o ceasca de drum spre mai departe, sau dimpotriva, calatori obositi, e timpul sa intoarcem cana, cum frumoas spuneai? Mi-a placut tare tare mult :)

    1. are foarţă o tălmăcire a timpului pe care-mi pare rău că nu o am, întîmplător azi, la îndemînă
      eu am cam întors cana, aştept (?) ‘provincia’ :) … sau… nu ?

  2. Nichita Stanescu – Frunza verde de albastru
    Si-am zis verde de albastru,
    ma doare un cal maiastru,
    si-am zis para de un mar,
    minciuna de adevar,
    si-am zis pasare de peste,
    desclestare de ce creste,
    si secunda-am zis de ora,
    curcubeu de aurora,
    am zis os de un schelet,
    am zis hot de om întreg,
    si privire-am zis de ochi
    si ca-i boala ce-i deochi.
    Frunza verde de albastru,
    ma doare un cal maiastru,
    ca am zis doar un cuvânt
    despre întregul pamânt,

    1. :) orice nechit e acasalui, fără el n-aş fi eu
      tradus: oricine îmi aduce salut de la el e fără chiar să ştie amprentă în sufletul meu :)

  3. Paul G. Sandu – Frunza verde violet
    (se dedica Cellei)
    Si-am zis verde violet
    Ma doare un cal discret
    si-am zis para de gutuie
    cel ce e de cel ce nu e
    si-am zis zbor de mers pe jos
    dezosare de un os
    innoptare-am zis de zori
    genunche de subtiori
    am zis fat de om batran
    om intreg de omul span
    si sarut am zis de gura
    si ca-s bolnavi cei ce-l fura.
    Frunza verde violet
    ma doare un cal discret
    ca nimica n-am prea zis
    despre-ntregul paradis

    1. am voie sa pling, verde violet ? prietena ta avea, totusi dreptate- nu rosu, da verde e
      n-am diaccritice, multumesc ! Paul, multumesc nu-i, desigur, ce vreau sa zic

  4. Eu intorc cana
    cand disperata
    vreau s-ajung
    la intelesuri
    dar tot fug
    in alte sensuri…
    Dar tot nu inteleg ceva?
    De ce in basme
    lumea rea
    isi tace vorba
    iara ei,de tin de nunta
    restu-i clei…
    ca nu se spune
    niciodata
    cum i-a fost fetei
    dupa fata.
    Cum se traieste?
    ca de murit
    am tot aflat
    chiar daca
    de stiut
    m-am incurcat!

    1. am înţeles, azi, încă şi încă
      că lumea nu-i rea
      rea e doar ruptura din noi
      şi din vreme-n vreme
      iluzia basmului
      ne-om descurca, doar împreună, ştiu sigur
      înţelesuri depănînd
      din doar ce pare
      rămîne totdeauna
      ceVA

    1. am ‘votat’ mereu imaginea versus logoree
      fotografia asta are potenţial. maxim!
      aş putea pînă mîine povesti despre…
      cum ştii, nu ‘fac politică’ ;)

Lasă un răspuns

