nisip, condamnată să înţeleg

dormiţi liniştiţi, firele de nisip se aşează în clepsidre

nu am avut  vise, ori, poate-am uitat…

am ştiut şi-atît

poate

El mi-a deschis, prea devreme, văz în urechi şi auz în ochi

luîndu-mi tot ce… îndeopşte era numit trăit

am

doar starea zădărniciei

de a vedea şi auzi

că tot

e

nimic

şi…

sunt aici, au venit

taci

spaţiul geografic numit odată patrie I-A primit

„populaţie cnp, dormi-te, visează-te, iubeşe-te, înmulţeşte-te, tralalalalalalala-te…. liniştit”

MIHAI CRISTE

şi… ce ?

nimic şi nimeni

orbi şi surzi…

salut !

O viaţă întreagă i-am făcut semne omului meu din oglindă.
O viaţă întreagă i-am aprins ţigări ieftine
de la flacăra fotografiilor de familie.
Cu un burete îmbibat în oţet, ani de zile
i-am tot şters lacrimile, ochii, adresa.

Acum oglinda s-a întunecat ca argintul
de pe vechiul nostru serviciu de ceai.
În lumina amiezei, chipul lui pare un imens ochi de peşte,
o fiinţă a adîncurilor aruncată la ţărm.
În apele ei, acum oglinda îneacă
ultimele tresăriri ale semnelor lui adio.

La revedere, omule de cositor, la revedere, tacîmuri de lacrimi.
Toată viaţa v-am făcut semne, ani de zile
v-am şters cu o cîrpă moale de praf.
Semnele lui de adio au rămas înfipte adînc în oglindă.
Semnele mele au rămas în manuscrisele ploii.

Şi atunci,
la lumina cărui cuţit să mai citeşti viaţa aceasta?

– Traian T. Coşovei –

p.s.- nu cred în conspiraţii

şi nici în întîmplări

mă întîmplu, întîmplător aici, întîmplîdu-mă…

… nisip !

condamdat

umanoizii se cred importanţi, contînd, pe o planetă albastră ce o revendică … a lor…

… nisipuri…

ce vis, poate uneori frumos (?) a Cuiva

pentru  bieţi ei, din fericire, trecător… mereu trecători…

fericirile sunt uitări

pe care le primesc fără să ştie

trecători

nisip al munţilor UNIVERSULUI indiferent

cuvinte… perdele de fum… timp suspendat

uneori

clarvăzători

coborîţi şi apăraţi-i pe

nemuritori

14 gânduri despre “nisip, condamnată să înţeleg

  1. Intotdeauna a fost la fel; de cand e lumea a fost o „trilaterala”…
    Nu din cauza strategiei mondiale au romanii probleme; strategii mondiali ne-au dat Ardealul in 1918, in 1945, probabil si in 1990…

    1. o, păi nu te contrazic
      şi nici istoria şi nici prezentul
      eu cu viitorul am, puţin ce-i drept, ‘legături’
      problemele românilor ?, adică ei înşişi ?
      nu mă preocupă că m-au ocupat
      torn nisip în bolul cu pietre…
      … nimic, să rămînă p-aici

  2. Unii face,altii drege…..gramatica nu se lasa abordata trilateral;cat despre stari:acum traiesc hazardul si nu mi-s panzele umflate…

    1. gramatica e o grande dame, se descurcă-n încîlceli are ‘vînă’

      pînzele tale-s fără vină, vîntul nu-i în puterea noastră
      şi nici furtunile…
      ar fi uşor să-ţi zic: trece
      nu ştiu uşorul iar simplul e cel mai apăsător (de) greu

  3. Greu,usor,nu mai conteaza…sa fiu pe unda verde atunci…sa vad,sa pot,sa stiu…mi-e dor de mine in ipostaze solare…nisipoase chiar,cand detaliu era marea fericire a clipei;acum peisajul s-a schimbat…poate o fi venit toamna!

    1. greşit !
      nu a venit nicio toamnă, la tine, dă ‘părerii de toamnă’ cu flit şi dorul ăla transformă-l
      chiar poţi, îs precisă că da
      şi, iarăşi, da
      detaliile sunt puterea aşa cum literele sunt ;)
      şi ai, şi/şi !!!

      1. mi-e slabiciunea mare putere,si detaliile rost de ansamblu…sunt mioapa acum,ca-ntr-o geometrie optica deficitara,in care defectele se schimba intre ele…….

        1. schimbîndu-se se pot şi transforma
          pune miopia pe ele, e o mare calitate miopia ştiu sigur:
          mi-e slabiciunea mare putere‘!

Lasă un răspuns

