„să luăm o linie la plimbare…

… şi să vedem unde ne duce

Paul Klee

expresionismului abstract, făcînd doar experimente („simţi vidul ?, e un experiment, ce crezi ?”),

datorat suprarealiştilor refugiați din Europa în SUA îi suntem  recunoscători.

Şi tu şi eu, plutitori.

Jackson Pollock (1912-1956), Willem de Kooning (1904-1997), Hans Hofmann (1880-1966) și alții explorează inconștientul, noi ştim, și tehnicile creației accidentale, promovînd automatismul suprarealist și expresionismul.

ne ţinem de mînă, cald şi blînd …

… urmînd linia

plutim, depăşind doar mînă-n mînă… viaţa

ţine-mă-n calea liniei… îmi e atît de frig

Sînt lucruri- sînt lucruri ne-ntrupate

Ce au viaţă dublă semănînd

Cu geamăna, bizara entitate

Solid şi umbră, rază şi pămînt

E şi o Tăcere dublă- ţărm şi mare,

Sau trup şi suflet. Una stă-n pustii

Prin ierburi moi; şi graţii azurii,

Şi amintiri, ştiinţă- nlăcrimată.

I- alungă groaza: ea e  ” Niciodată”.

Tăcerea întrupată-i : nu te teme !

Putere de-a răni nu are-n ea;

 

Dar dacă soarta (crudă prea devreme )

Ţi-arată umbra ei o zînă rea

Ce bîntuie-n pustii necunoscute

De pas de om ) închină-te şi du-te

––

E.A.POE- TĂCERE-

în tălmăcirea lui Mihu Dragomir, vol. 1964

***

realul, imediat, e perdea de fum… vezi, neprivind ?

eşti , neauzind ?

asculţi, nevorbind ?

trăieşti, trecînd ?

mîine

e

doar azi

din ieri şi… vinE

IUBIREA e TOT… vindecînd !

cei mulţi se petrec neştiind.

că nu aştept NIMIC de la NIMENI îmi dă detaşarea, libertate e un cuvînt vid absolut, de a fi EU !

10 gânduri despre “„să luăm o linie la plimbare…

    1. poate că eşti printre cei vii… aşteptînd…
      … eu, nu
      mai cu seamă vorbele, oricum le-aş putea numi, ( îmi ) mă lasă nimic ind

  1. O serie de citate ale unor suprarealisti:
    „Lucrurile se prezinta cu un sens multiplu si largit, parand a contrazice adesea experienta rationala trecuta.”
    Paul Klee
    „Libertatea nu ne e data. Ea trebuie dobandita.”
    Meret Oppenheim
    „Vidul este singurul miracol al lumii.”
    „Un obiect sugereaza ca in spatele lui exista un alt obiect care sta la panda.”
    Rene Magritte

  2. tu spui mai sus ‘drum bun’
    eu am revenit pt o clipa
    surpriza sper sa ti-o las spre seara
    tot aici sau la mine in babiloniada
    H.

    1. trec prin ceva cumplit, săptămîna asta
      dar cred şi voi trece orice şi cum o fi
      orice gînd bun, Horia, e apă vie pe un pămînt aproape selenar
      mulţumesc !

Lasă un răspuns

