noapte… bună, ziuă…

Ajax şi Casandra– Solomon Joseph Solomon 1886

***

inutil, păgubos şi zadarnic…
… dă-le 150 de zile cu circ şi pîine şi încă 40 de ani pe lîngă cei 40 din Carte. amestecă tot şi de toate şi lasă-i în singurătăţile lor, pline, zilei de mîine (?) … citeşte cu mine shakespeare, şşşttt, lungul drum al zilei către noapte. chiar vreau să cred că traducerea e : bine.

***

130 Să-mbrăţişeze ale lui picioare
voi acela, dar Virgil: „Nu, frate!
Doar biete umbre sântem fiecare”.
133 Iar duhul, ridicindu-se: „Socoate
cât mi-e de mare dragostea de tine,
de-am fost uitat c-aici doar fum sânt toate,
136 luând umbre goale ca pe trupuri pline”.

DIVINA COMEDIE– DANTE ALIGHIERI Purgatoriul/  Cântul XXI


4 gânduri despre “noapte… bună, ziuă…

  1. altcineva, care acum nu poate, ti-ar fi raspuns mai inspirat, eu atit stiu, de la cine m-a invatat sa citesc Dante (cu greu, mare chin, recunosc)
    ‘celor fauriti sa dee din noblete, vesnic ascultare’…

    1. gîndul vostru e de ajuns, mulţumesc pentru el
      de cîteva zile nu mi-e bine-n ce zic, parcă zac…
      „şi-atunci mă apropii de pietre si tac,
      iau cuvintele si le-nec în mare”…
      … poate-mi (re)găsesc armonia pierdută… ori, poate, n-am avut-o niciodată şi nu ştiam

  2. bună, vreau să încep pe blogul meu, un serial cu invitaţi.

    eşti, deci, invitată sa vii cu un poem sau orice alt text de dragoste încă nepublicat, când ai timp.

Lasă un răspuns

