nouă, naivii(lor)

tu* să mă ierţi că mai şi dorm, cîteodată, nu vreau să tulbur cu somnul meu aburul care ne leagă. dezlegaţi suntem doar în visul unei iertări pe care nu o vom primi niciodată. plutesc doar aceia care nu ştiu că există călcătura tălpilor goale. aburul e vestea bună că am fost odată
… ca niciodată.

leprozeriaexplicaţie dată

să pleci iubindu-ţi ţara cu o ură adâncă

să-ţi şoptesc melodia de abur purtată ?

Mistuiţi de răni lăuntrice ne trecem prin veac.
Din când în când ne mai ridicăm ochii
spre zăvoaiele raiului,
apoi ne-aplecăm capetele în şi mai mare tristeţe.
Pentru noi cerul e zăvorât, şi zăvorâte sunt şi cetăţile.
În zadar căprioarele beau apă din mâinile noastre,
în zadar câinii ni se închină,
suntem fără de scăpare singuri în amiaza nopţii.
Prieteni cari staţi lângă mine,
încălziţi-vă lutul cu vin,
desfaceţi-vă privirile peste lucruri.
Noi suntem numai purtători de cântec
sub glia neagră a tăriilor,
noi suntem numai purtatori de cântec
pe la porţi închise.
dar fiicele noastre vor naşte pe Dumnezeu
aici unde astăzi singurătatea
ne omoară.
Lucian Blaga- Noi, cântăreţii leproşi

*tu- „divinitatea în absenţa noastră”

ADDENDA-

de drag şi mult respect pentru DIANA „deprivatizez” însemnarea cu promisiunea fermă să nu mai „cedez” niciunei „ispite” ;)
îmi cer iertare !
şi
pun un link că nu am avut vreme să cer acordul mult dragului GEORGE ASZTALOS

23 de gânduri despre “nouă, naivii(lor)

  1. „Din când în când ne mai ridicăm ochii / spre zăvoaiele raiului,/ apoi ne-aplecăm capetele în şi mai mare tristeţe”.
    Asta e starea mea de acum. Rar ma simt asa. Dar asta e acum.

  2. Lucian Blaga – Amurg De Toamnă

    Din vârf de munti amurgul sufla
    cu buze rosii
    în spuza unor nori
    si-atâta
    jaraticul ascuns
    sub valul lor subtire de cenusa.

    O raza
    ce vine goana din apus
    si-aduna aripile si se lasa tremurând
    pe-o frunza:
    dar prea e grea povara –
    si frunza cade.

    O, sufletul!
    Sa mi-l ascund mai bine-n piept
    si mai adânc,
    sa nu-l ajunga nici o raza de lumina:
    s-ar prabusi.

    E toamna.

    1. explicaţie :roll: : ce ni se întîmplă, vezi link, e „aşa” !, trăim într-o leprozerie şi suntem, majoritatea, inconştienţi, neputincioşi, indiferenţi, cinici, în general „naso(L)i iar legătura noastră cu „spiritul” (abur) nu există. leprele-s „subiect” separat. nici numai e cazul :(

      m-am „lăsat”

      1. Am citit articolul care duce la link, normal! Normal ca l-am citit, anormal ce ni se intampla. Gretos. N-are nimic cu toamna. :D
        Azi am fost cu Enya in oras. :P
        Era plin de tigani….Trebuie sa-ti tii poseta strans, sa te feresti. Preturile o iau razna…laptele e 4,50 lei…perca ieri era 3,90 lei….Si asta n-are de-a face cu toamna, ci cu romanica lu basescu, boc, leana si ritzi pitzi. Daca vrei, sterge.
        CELLA, ma duc sa desenez ceva, oricum nu mai cumpara nimeni arta, nici carti, nici desene! :lol:

            1. cu funii de mătasă ? :)))
              pentru tine?, cum nu. da’ nu-ţi fac rău aşa că nu te duc. ţi-am mai zis eu preţuieşte cum trebuie harul ce-l ai şi care „îţi permite” să stai în lumină

  3. Am doua raspunsuri:
    1) mai cred, ca orice naiv, ca pot sa trec in alt sistem, ca pot alege…
    be) leprozeria este un loc mult mai linistit decat se crede…; apoi, acolo este destul de multa echitate..

    1. merci bien ! optimismul tău sănătos mă poate revigora, „pe moment”, da’ ce mă fac în „restul timpului” ?… cînd „n-am ce face” deşi am crezut şi mai cred încă (naivă dincolo de … da’ nu infantilă ;) ) că „în pătrăţica mea fac bine” şi… la ce-mi (le, ne) foloseşte ? :(

      p.s.- cer iertare leprozeriei, ca instituţie, am „forţat metafora” din considerente care cred că-s evidente. e şi „puterea vorbei” la mijloc :)

Lasă un răspuns

