gramatica singurătăţii, noi

Tu eşti foarte pragmatic. tu eşti foarte detaşat. tu eşti foarte determinat. tu eşti foarte inflexibil. tu eşti foarte cinic. tu eşti foarte pe dos. Oriunde te-aş aşeza şi oricum te-aş privi te văd mereu la fel. Măsluire de viaţă. Tu n-ai cum fi altfel m-am resemnat(?) cu asta. Tu, mereu, superlativ absolut. Foarte!. Fac aşezări gramaticale foarte aiurea să te scot din sărite da’ tu nu sari, eşti mult prea îngăduitor copilărelilor mele, te uiţi impasibil la ochii mei şi taci. Poate dacă m-ai fi văzut, în ochii ăia, poate… da’ nu vom şti niciodată. Mai bine aşa. Pot face ce vreau îndărătul ochilor. Ai tăi şi ai mei. Mă lăfăi, cu totul, ştiu că până acolo nu mă ajungi. Îmi trag plapuma-n cap, să nu-ţi mai văd uitătura aia, şi mă pun pe un râs înfundat. Iar şi iar. De tine, de pragmatismul tău, de detaşarea ta, de determinarea ta, de inflexibilitatea ta, de cinismul tău. Şi mult cu asupra de măsură(?) de depedosultău. Foarte. Repet printre lacrimi, de râs, litania care mă ţine legată, neânţeles, de mine care eşti tu. Îţi visez visele, îţi inventariez lacrimile şi le dau număr de ordine, îţi programez orbirile şi-ţi anulez clarvăzurile. Îţi deretic râzând toate deochiurile. Apoi ţi le reinventez, pe toate, trecâd tiptil uităturie mele furişe în locul rămas gol. Eşti atât de singur, atât de pustiit de atâtea (ne)priviri în gol(ul de tine).

Când mă hotărăsc să te caut, ai nevoie să-ţi certific cu plânsul meu dreptăţile pe care le ai superlativ absolut fiind, nu poţi ghici ce bine şi mult am râs. Te iau uşurel de mână, cu ochii plecaţi, îţi dau toate dreptăţile să ai stomacul plin, paharul cu apă în dreapta. ne aşezăm binişor, mână-n mână, pe marginea disperării care e iubirea noastră. undeva.

Avem o minunată privire de ansamblu a perfecţiunii vieţii noastre în doi uitându-ne unul (pe) la celălalt. Fiecare privim în josul susului şi-n susul josului. ne întâlnim doar în prânzul şi băutul clipirilor. apoi o luăm de la început.

Sinuciderea în doi nu-i o opţiune, ne- am mai certat noi pentru cea asistată şi pentru cea instigată şi pentru…

p.s- râd doar ca să-mi dovedesc că eu „te iubesc omeneşte” iar tu eşti un adverb determinativ. suntem perfecţi!

foarte

13 gânduri despre “gramatica singurătăţii, noi

    1. FOÁRTE adv. 1. (Ca determinativ pe lângă un adjectiv sau un adverb; ajută la formarea superlativului absolut) Foarte frumos. Foarte bine. ♢ (Așezat după adjectiv, înv. și arh.) Supărat foarte. ♢ (Ca determinativ pe lângă o locuțiune adjectivală sau adverbială) Foarte de dimineață. ♢ (Ca determinativ pe lângă un substantiv care exprimă o însușire) E foarte copil pentru vârsta lui. ;)
      un coleg, avocat, care îl are pe „foarte” ca tic de vorbire m-a scos din minţi azi :D a trebuit să mă îndrăgostesc de „foarte”, al lui( omul ştie atâta „carte” că nu mă satur ascultându-l când pledează) pentru a i-l putea ucide. deci: am fost determinată să o fac. şi am făcut-o în vreme ce luam amândoi o pauză(până la pronunţări :D ). acuma că e mort îl pot asculta liniştită. foarte determinativ, nu?
      mă joc, nu mă lua în seamă, habar n-am de gramatică, ştii tu… filoloage zaharisite :)))) … (bă!, fată! plapuma nu se trage în cap ci peste cap, habar n-ai să scrii)

      1. He he, CELLA, trebuie sa iti trimit prim mail teza la romana a Enyei, sa vezi subiecte de clasa a V-a. Se pare ca e un talent, deoarece eu am stat pe ganduri la ceea ce le cere (nivel de-a IX-a) pe clasa a V-a. Ce zici, dai meditatii: ca Enya vrea 10, si este de 10 cu plus! Parca-mi pasa mie de alte alea!
        Uite una din 60: alcatuiti o fraza in care ”dânșii” să fie nume predicativ! Repede, că au avut câte un minut la fiecare întrebare!
        O zi clamă, Cella! :)

        1. par NE/calmă? m-a învăţat Maşa un truc: „mâna mea stângă e mai caldă decât mâna mea dreaptă
          la ce să-i dau eu Enyei meditaţii? ;)
          p.s.-îmi place „clamă„. aşa rămâne! tu şi tastatura ta ;) sunteţi adorabile, ştii ce zic, da?

            1. a, da? trebuia să fac teme? :D
              oh! acuma văzui: dânşii predicativii? era să zic vocativii şi aveam o problemă cu a(S)fixele ;)
              aşa, cu numele predicative e mănuşă pe vârful limbii, ştii tu că eu ador conjuncţia aia copulativă simplă- bijuteria mea „şi” -doar am zis-o de-atâtea ori p-aici. acuma-mi dai temă cu fistic de verbe copulative, da? :-P -da chiar că aşa, ce teme le dau dragă, vor să devină nişte academicieni dintr-a V-a, ori sunt dânşii cam duşi cu pluta?( ghici care-i predicatul nominal, ciupercă? :-P aia io, aia io)
              aia-i Cella da, of doamne aia-i dânsa ;)

              1. Au devenit academicieni, acum trebuie doar să se aleagă șefii! Ai crede că glumesc, toți au impresia asta…dar bieții copii, au început să urască materia…Uneori profii o iau razna, ce mai!
                Merci, da, ”ori sunt dânșii cam duși cu pluta” e bun, dar cum de nu le-a venit la 11 ani în minte așa o frază simplă? :lol:
                Te-am pupat!

                1. tu! lecţia cubului: complicatul se desface în pătrate şi se reasamblează. ce vrei mai simplu-n complicat de-atâta? :D
                  pupăceli vouă, dragelor

  1. CALMA? N-am calmul analizei…Òricum, frunzele nu s-au asezat oricum…Sunt la sinteze…1200 de ani inainte de Dante; efeseni, corinteni…

    1. io-s prin Livada cu vişini ;) îmi prieşte Cehov lunea(fără alchool)
      ia d-aici sinteză, a la Confucius, dacă tot ai coborât atât de adânc şi-i faci bezele din mers lu’ Dante-al meu :D
      „Maestrul spune:
      La cincisprezece ani m-am hotărât să învăţ.
      La treizeci de ani m-am întâlnit, pe Cale.
      La patruzeci de ani, nu mai aveam nici o îndoială.
      La cinzeci de ani, cunoşteam hotărârile Cerului.
      La şaizeci de ani, aveam un discernământ desăvârşit.
      La şaptezeci de ani, acţionam în deplină librertate,
      fără a încălca totuşi nici o regulă- Lunyu II, 4”
      tocmai am o „dispută” virtuală pe motiv de… poate mă susţine şi pe mine careva că mă omoară confucioniştii :D

Lasă un răspuns

