poVeşti prin anoTimpuri

 

Cantecul pamantului

Nichifor Crainic

Pământule rodnic, pământule sfânt,
Tu care mi-eşti leagăn, cămin şi mormânt,
Ridică spre focul aceleaşi stele
Credinţele tale, credinţele mele.

Evlavie ţie, pământule bun!
În sânul tău doarme trecutul străbun
Păstrând, pietre scumpe din vremile-acele,
Comorile tale, comorile mele.

Când gemi sub copite de cal frământat,
De graniţi duşmane adânc sfâşiat,
Se sbat în furtuna mâniilor grele
Durerile tale, durerile mele.

Învolbură-n mine viteze puteri!
Iar când voiu fi vrednic ţărâna să-mi ceri,
Pe groapa-mi uitată să creşti viorele:
Iubirile tale, iubirile mele
.

Din clocotul inimii stinse să-mi faci
Umbroasele coroane de falcini copaci,-
Prin mândrele vârfuri să urci către stele
Nădejdile tale, nădejdile mele.

… Iată, câte fructe, la margină de drum!

Dar ce clopot îmi bate în tâmplă acum?

Ce plumb mă apasă pe gât şi pe piept?

Şi drumul acesta – de când e mai drept?

Ce stele sunt acestea ce nu-s?

Şi pietrele din preajmă – unde s-au dus?

Iată, cum cad cu ochii în cer!

Şi, iată, sânge – pe podeaua de fier!

Un strigăt albastru îmi rămâne pe gură.

E tot mai rece această căldură.

Drumul s-a aprins şi s-a stins într-un punct.

Fructele aproape s-au copt. Dar plouă mărunt.


Octavian Blaga– Iată, câte fructe

Citindu-l pe Tavi Blaga poate citiţi şi numărul  primăvarerii 2010 al ZODIIlor ÎN CUMPĂNĂ

fotografia a doua îi aparţine şi a numit-o PERFECŢIUNE

3 gânduri despre “poVeşti prin anoTimpuri

    1. eşti un om aşa preţios mie şi (nu-mi place să zic vorbe mari) crede-mă puţini tare sunt
      plecăciune, că mă onorezi cu gândul şi-mi stai aproape
      am mare nevoie acum de oameni care să-mi primenească gândurile despre „oameni
      să fim frumoşi şi să ne facem bucuriile- lumea-i un loc tare trist din vreme-n vreme

Lasă un răspuns

