Bucuria DRUMului

SE DEDICĂ

AZI

ILINCĂI BERNEAimposibil de grăitEI bucurii ce mi-a făcut-o „vorbindu-mi”; mie- o mică şi  stătătoare, MEREU, în scrierile ei. Ieri, azi şi ÎNTOTDEAUNA!

Şi sufletul meu?…  sufăr (…)” pentru că mi-a fost amputată o bucată mare din suflet şi mă doare ca şi cum aş avea-o, dar n-o mai am” (…)

„Trecutul e mireasmă pură, viitorul e muzică iar prezentul e o puşcărie

V-am recomandat şi cu alt prilej – IUBIRI ÎN CĂMAŞĂ DE FORŢĂ

puţinii, fideli acestui loc, ştiu

„Umblu cu cercuri umblu cu cercuri e
Astăzi devreme e astăzi e miercuri”…


Da, da…

…de câte vieţi plutitoare aştept.

De câte vise şi gânduri, de câte umiliri şi răbdări iertânde nădăjduiesc.

Aş putea zice „nu mai ţin minte de când”, dar n-am cum. Eu sunt minte ţinând. Şi primul cuvânt, dintre atâtea câte vor urma, câte sunt deja spuse fără a fi fost ascultate, a fost spus. „Gura păcătosului” aş putea zice dacă nu aş şti. Gura care rosteşte nu este niciodată întâmplare.

Sămânţa e purtată de legile ei.

Abrogaţi legea gravitaţiei, daţi legi ZBORULUI, calea e pregătită, închideţi-vă văzul, auzul, pipăitul şi gustul…

… deschideţi-vă aripele şi primiţi

VOLODIA MACOVEI

„…un poem pe care nu am vreme să îl pun la mine pe site, din leneȘblogRău… așa că îl scriu direct… aici…

femeie dacă nu ai vești despre tine
întreabă-mă pe mine cum
de ești așa înaltă că
nu-ți văd ochii peste poartă și
nici umărul pe care mă ridicam la mere nu
pare să mă apere să

mă vadă…
sunt așa de simpatic când mă scutur pe buze încât
pare că te sărut cu cireșul de după mărul din poartă sau
cu fânul din pod sau
cu bunica încercând să afle
de ce am cosit cu degetele încercând să
îți fac dar un inel strălucind bine…
uf… ce greu e să spun că

mă așteapta un fost coleg de cameră la
birtul din colț… mie
numele birtului mi se pare fantastic…
se numește „La Dumneavoastră, Domniță!„

Sub zăpezi, ce nu mai vor şi nu mai pot să se sinucidă frumos în iarbă DE PRIMĂVARĂ, ucid cercuri.

Am un braţ lung, cu degete subţiti şi goale, uscat(?) de aşteptarea înverzirii ce o să vină, poate, degeaba.

VOLODIA, e MIERCURI, suntem pe DRUMe, încă, RĂZBOI

ZIUA A DOUA

Continuă luptele la gară la peron la
Întrerupător sunt trei soldaţi care dau cu neon

Azi am cumpărat pâine din sala de aşteptare

O femeie a născut de plictiseală aştepta de
Zece ani un soldat care să o vreie aşa
Au un fel plictisit de a naşte cele cu
Sămânţă rea de femeie

Un copil bălăcit sub o bancă stricată avea
Ochii împărţiţi unul la dumnezeu unul la tată chiar
Dacă soldatul de-aproape i-a spus că e-acelaşi lucru copilul
Avea tată chioşcar la cazemată

Un tată m-a născut de-odată

Bătrânul piciu ridică bastonul şi soldatul doi îşi
Face baionetă furculiţă lingură de pantofi şi
Cântă la fluier dându-se cioban
Bătrânul piciu a făcut un an de când
Soldaţii îi scurtează bastonul pe
Răbojul lui scurt de la cizmă s-a făcut
Milionul

Trenul de care spun e făcut peste şine impegatul burtos are
Capu-ntre vine


21 de gânduri despre “Bucuria DRUMului

    1. Mulţumim, Paul, de trecere şi popas
      Volodia-i cu (de)numirea sufletului meu de poezie, n-am să ştiu niciodată să-i răsplătesc mărinimia cuvîntului

    1. Владимир :”a conduce cu grandoare” sau „a conduce cu pace”, derivat de la cuvintele slave volod „a conduce” combinat cu mer „faimos, minunat” sau mir „pace”
      minunat nume VLADIMIR
      e printre puţinele pe care mi drag să le „diminutivez” :D
      VolodeaVOVA
      da, superbe poeme
      să-ţi aducă doar lumină dragul tău VLADIMIR, să fim cu toţii sănătoşi

      1. Venit-a vorba de VLADIMIR …e numele tatălui meu, care nu mai este demult…frumos nume.
        Mahler mă duce cu gândul la ape, lagune, întinderi și nesfârșite gânduri despre ce-o să fie…multă poezie, în versuri și în muzică!

        1. ştiam ;)
          adgiile sunt preferatele mele, acesta spune totîn locul meu
          despre poezia lui Volodia şi despre multe altele, ascult doar eu?

          1. Cella, mi-am permis să copiez într-un fișier poezia, sper că va fi și o carte, cartea e carte, altfel o simți, cu toată poezia din ea. Cât despe muzică, pot să ascult nonstop, e perfectă, firească, curge, are fluența marilor capodopere. Inspirat aleasă, ca și poezia…

Lasă un răspuns

