Beligeranţe

Motto:

„Umblu cu cercuri umblu cu cercuri e
Astăzi devreme e astăzi e miercuri”

VOLODEA MACOVEI ( ANDREEA şi DAUREL, daţi click dacă treceţi p-aici, e pentru noi)

PRELUDIUL războiului l-am scris cu alt prilej, căutaţi-l ;)

Ce-or fi făcut POEŢII în războiele prin care s-au presărat? Şi ce-ar fi fost războaiele fără de poeţi?

Ce-s războaiele şi ce s-alege din toate? Ce adevăruri rămân din certitudinea că ele „nu hotărăsc cine are dreptate, ci doar cine rămâne în viaţă”(B.Russel)

Luptele nesfârşite cu noi, de noi, n-au nici învingători nici învinşi. Poate (şi?) din asta ni se trage inexplicabila poftă de viaţă(?). Trezeşte-te şi umblă, ridică-te şi luptă (?). Ce banal sună: singura certitudine a vieţii e moartea. Procesele fizico-chimice din învelişul de piei umlute cu umori plutinde în ape ne e viaţă(?), ne e „bună  dimineaţa creaţie, autodistruge-te prin iubire”. RĂZBOAIE!

Ce făceau poeţii pe câmpul de luptă?…

… nişte oameni(?!), acolo, şi ei.


– RĂZBOIUL –

ZIUA ÎNTÂI

Dimineaţa cu ochii la perete dimineaţa la fete dimineaţa vineri pe
Dedesubtul pământului un zgomot de ghete

Sunt soldaţii mamă nu mă trezi sunt
Soldaţi încercând să scape de căpitanul pedală cel
Care aleagă pe roţi se scarpină în miezul războiului fără de frică se
Face faţă de lup şi se-ndeasă din oală
Sunt soldaţi mamă cu chipiuri din ficat de femeie gestionează doar
Brume de alcool învaţă numai tabla mesei

Învaţă doar tabla cu scrijelituri de baionetă ştiu
Ei de ce suntem noi în adăpost şi ei n-au bani de
Chirie acolo să steie

Sunt mii de soldaţi îngropaţi în pachete de ziare sunt
Soldaţi cu coloane lungi buchisite sunt
Sunt soldaţi din născare

Să nu-ţi fie frică mamă dimineaţa de
Soldaţii cu ghete din gleznoi de femeie pentru
Ei războiul care ne ţine flâmânzi în picioare
e-aproape să steie

dimineaţa cu ochii la perete mi s-au născut doi negi fumurii
din împreunatul picioarelor către
cele milioane de stafii despre care
vei şti că se ridică senzual şi nu-i tata
sunt ghete

reproduceri

VLADIMIR KUSH

ADDENDA:

Greşala mea, că nu am vreme de trecut, zilnic, prin LUME; mai mereu doar plutesc ;)

citiţi AICI!!!

vedeţi AICI!!!

N-am citit de multă vreme vorbe aşa minunate. Mi-au atins sufletul : „PUNE DOR ŞI VARSĂ VISE”

Minunăţie, Dane…

9 gânduri despre “Beligeranţe

  1. „stiu ca sunt lut…” PS. Tata, taran de pe langa Satu Mare, stia poezii de Radu Gyr..Cred ca fusesera in acelasi partid crestin mult hulit…

    1. şi bunicu’ ştia!
      nu te-ai întristat niciodată de cât de păgân orgolioşi şi aiurea suntem, noi oamenii, considerându-ne unici ?
      tot restu-i de la dual încolo… tot!, doar noi… unici şi irepetabili :(
      hulim şi ne războim… ce de deşertăciuni într-o aşa de scurtă trecere… ce loc trist e „colonia” în care ne-am întâmplat… cine ne-o fi dat de ceul? şi… de ce?

  2. O primavara frumoasa iti urez si eu! Nu te-am uitat, sa stii, doar ca perioada asta nu am avut timp de net… Am citit mesajul tau… :) Si apoi l-am vazut si pe Nenea Scai, var cu Pogoneata sau ce rubedenii or fi intre ele… :P Toate cele bune iti urez! P.S. O sa incerc totusi sa schimb peisajul cu omat, poate din cauza asta nu vrea iarna sa plece de la noi… :)

    1. Ufff, bine că eşti bine, asta-i important
      mai avem zăpada mieilor de trecut să stabilizăm soarele
      multă sănătate vă doresc alungaţi iarna-n vecini ;)

  3. Iti multumesc din suflet Cella!
    Din cauza ca nu pot scrie poezie, io ma limitez la fotografie…s-apoi cat ma bucur de mult sa vaz ca se mai leaga cateodata trairile unora , versurile altora, cu fotografiile mele…
    PS: „isi scot stramosii degetele-afara” e din „Primavara” scrisa de Virgil Carianopol :)

    O primavara cu inmuguriri de ganduri bune iti doresc!

Lasă un răspuns

