Închinare, POETE… ave! morituri te salutant

hai demontează-mă porecleşte-mi nişte referinţe

sau zi de care morţi şi răniţi îţi amintesc

pune-mi pe ochi pălăria ta pleoştită

aolio ce haios îmi şade

fă-mă să arăt ca un element profund înjurat

şi hai să-ţi ciripesc ceva cu pene

să te denunţ autorităţilor să te retrocedeze

cu reconstituirile tale cu tot

las-o-n cîini de viaţă şi să chiuim

să pară trist şi să fie sublim

îmi râd şi creierii din cap

de umil ce sunt dar nesimţit

cum paştele cucurigului să mă dezinfectez de tine

ce să mai scuip ce să înec sau să vărs?

rămâi cu ura ta baltă şi lată

dă-te-n amaru’ lu’ peşte

şi plînge-mă uneori aşa din senin

aiurea mea de dulce de venin

– îmi rîd şi creierii din cap –

duet pentru girafă şi ploaie

cred că petul de plastic gol e mai viu

decît mortul scîrbit de singurătate

so mark my words sad & lonely kids

de fapt nu există decît o moarte de plictiseală

respectiv o dement de vie solitudine

cînd nu mai eşti nebun de nimic

n-ai decît să-ţi pui mîinile pe piept

şi să aştepţi executorul bisericesc

uite aveam o girafă plictisită

de cîte ori

îi tăiam gîtul

nu doar că nu ieşea

nici urmă de sînge

dar gîtul i se alungea

ohooo

se alungeaaaaaaa

se făcea nor şi cădea pe pămînt

ca un ochi de apă chioară

şi rîmele ieşau în calea ei

strivite de fericire

– vin rîmele –

două grăunţe calde în ochii piţigoiului

întindem mîna şi zbrr: s-a dus

tremură creanga

în locul lui

uite de ce

îmi fac dinainte viaţa de apoi

îmi tremură şi mie creanga

dar sunt acasă mereu sunt aici

îmbrăcat doar în mine ca sabia de Toledo

deşi e cam septembrie cu fructe plecate în ţările calde

cred că voi da cu toamna de pămînt

şi o să fac pe adormitul

sigur că da

veghez

îmi fac dinainte viaţa de apoi

şi, dacă nu aveţi încă volumul ZOON POETIKON al minunăţiei care este GEORGE ASZTALOS faceţi(vă) BINE şi vi-l luaţi, pe mine de mine să nu mă întrebaţi sunt printre nebunii minunaţi cea mai frumoasă nebună care s-a (re)inventat :lol:

nota bene

reproduceri? îndrăzneşte careva să întrebe? eiii…nţ, nţ, nţ… cine nu ştia nu-i de p-aici şi nu mă găseşte acasă, staţi potoliţi  ;)  unde-s mi bine

Rene Magritte


12 gânduri despre “Închinare, POETE… ave! morituri te salutant

  1. „Terapeutul” se numara printre preferintele mele …

    Mi-au placut versurile astea.

    „cînd nu mai eşti nebun de nimic

    n-ai decît să-ţi pui mîinile pe piept

    şi să aştepţi executorul bisericesc”

    1. „secretul dublu” pe lângă, bonus ;) , le schimb mereu pe desktop
      mi-ar fi plăcut să citeşti întregul volum, îl găseşti la sursa indicată cu link
      mie mi-a fost tare greu să aleg, am multe care-mi plac… de fapt îmi plac toate
      mult!!!

  2. Eu, la capitolul acesta, deschis te tine cu generozitate, sunt corigent! De autograf nici vorbă. Felicitări şi La felicita!

    1. păi dacă n-aş fi repetentă, la multe, n-aş mai băntăli (şi)prin virtual tot învăţând
      cu de ceul pă ei oi fi şi la groapă :lol:

    1. probabil timpul :D
      eu sunt împăcată cu mine în iubirea mea de poezie, de ar fi şi alţii, împăcati cu ei, poate-am respira mai uşor măcar din vreme-n vreme
      aşa de mult îi iubesc pe toţi cei care vin aici, chiar tăcuţi, ştiu că citesc şi tare bine mi

  3. Draga CELLA,ce as putea spune decat ca ma bucur ca ti-ai mai cumparat o carte si ca ai primit un autograf?
    O zi minunata!
    P.S.Am mai creat un video cu si despre primavara.

  4. Cella sunt încîntat că ţi-a plăcut. „de fapt îmi plac toate
    mult!!!” e tot ce-şi poate dori un autor de poezie. şi te rog să mă crezi majoritatea tirajului l-am trimis cu dedicaţie direct cititorului exact ca şi ţie. astfel oamenii se bucură de două ori: odată pentru litera tipărită şi odată pentru cea semnată de autor. una peste alta află şi cititorul că nu e singur ci doar eventual solitar, cuvînt din care dacă modifici o singură literă, lumea e a ta şi tu solidar cu toate minunăţiile ei…:)
    mulţumesc Cella pentru tot:
    stimă şi graţie.
    cu pălăria jos,
    george cel asztalos

Lasă un răspuns

