În rouă strop cu strop de întinările de aici de jos m-aş putea spăla- Matsuo Basho

fotografie Marta Cernicka

Mi s-a făcut dor de poezia lui Iulian Tănase. Aici. Via Ilinca Bernea, cum altfel?

Este un început de primăvară miraculos, dacă aş crede în miracole… voi ştiţi ;) , mi-am luminat dimineaţa cu gândul bun al COREI care mi-a lăsat în prag un ghiocel şi cu aripa întinsă înspre mine a LAUREI.

Am căutat în măruntaiele computerului pdful volumului IUBITA FIZICĂ:

Strigarea lotului 19, de la A(dora) la Z(enobia)
Sunt argint şi exactitate. Idei preconcepute nu am.
Sylvia Plath

– Creola –
Trebuia să fii pur şi simplu creol pentru a putea să te apropii de ea. Şi ca să fii creol, trebuia să ştii să lupţi cu cuţitul. Ea numai atunci se simţea creolă pe de-a-ntregul: cînd bărbatul de lîngă ea îi făcea morţii portretul în cuţit.
Mă simt în siguranţă lîngă pumnalul bărbatului. În oglinda lui adîncă mă recunosc ca pe o fatalitate tandră şi tăioasă.
Ea înainta spre oameni şi lucruri ca şi cum ar fi mers pe sîrmă. Pentru da şi nu, ea folosea aceeaşi intonaţie. Aşa era ea: o intonaţie complicată lipsită de orice pudoare existenţială.
De ea nu te puteai apropia oricum, în nici un caz cu umbrela deschisă. Vehemenţa ei creoliană, graţia ei eoliană îţi impuneau un anume număr de paşi.
Eu trăiesc, eu pur şi simplu trăiesc. Pentru mine, a trăi este o vocaţie. Am aşa o senzaţie de viu încît, uneori, mă tem că o să înnebunesc. Şi ca să nu înnebunesc cu totul, dansez, trăiesc, iubesc şi iar dansez pînă uit de mine, iar dragostea şi muzica mă îndepărtează de lume şi mă fac să mă simt fericită.
Spontaneitatea şi graţia ei stăteau în firea lucrurilor. Ea iubea ca şi cum în scurt timp nu ar mai fi fost nimic.
Eu nu pot să mă despart de tine decît iubindu-te.
Reflectate de oglinda pumnalului, cuvintele ei păreau un joc de lumini şi umbre.
Numai după ce am înţeles cuvîntul care mă însoţea pretutindeni, pe străzi ori în vis ori în cu totul alte locuri necunoscute, am devenit eu însămi, am devenit acel cuvînt.
Şi cuvîntul era Creola. Şi Creola era ea reflectată întruna de lama pumnalului alături de care se simţea atît de femeie.

5 gânduri despre “În rouă strop cu strop de întinările de aici de jos m-aş putea spăla- Matsuo Basho

  1. Draga mea, ma bucur ca ti-am adus o unduire de fragezime imaculata in tabloul usor rigid al diminetii cu seve amortite :)
    In Creola ne regasim si noi, fie chiar si prin prezenta sunetelor ce ne unesc numele.
    E cand simplu, cand complicat, ca meandrele unui labirint aproape descifrat :)
    Te invit pe un culoar de jogging, fie el si virtual, sa ne dezmortim de inertie, savurand armonii de flaut…
    http://www.valuridematase.com/CD2-aydFR_framed.htm
    Sper sa-ti placa :)

  2. Draga CELLA,o primavara minunata!
    Ghioceii de la Cora sunt cei mai frumosi pe care i-am vazut,iar textul…
    Ti-am adus si eu putina primavara:

    1. ghioceii aceştia sunt de la altcineva
      nu înseamnă că cel dela Cora nu a avut rolul lui… lumina mea… lină
      mulţumesc, şi aceştia sunt minunaţi, şi ei şi celelalte flori

Lasă un răspuns

