„precum peştele- care nu-şi dă seama de ocean- omul în timp”- Kobayashi Issa

– Ştii cât de mult iubesc ploaia?

– Ploaia?… iarnă, apă, frig...

– Frigul e în noi, doar în noi, ploaia-i  atât de caldă

– Ploaia?

– Da, mă, ploaia e caldă. Dumnezeu trimite bilete de iubire pământului, uite, nu te ard stropii când ţi-ajung pe obraz?

– Nu, mă, îs lacrimile tale, hai p’afar să mă răfuiesc cu norii ăia.

– M-ai sărutat?

– Taci, mă, plouă… iarnă, apă, frig.

Și, în așa grețoasă singurătate, s-ar putea să ai tentația de a privi, cumva, înspre tine și s-ar deschide așa un geamlâc chior prin care nu ai vedea altceva decât tot ce s-ar fi arătat deja la privitul în jur…”

MIERCURI!

VOLODEA MACOVEI

zeul copil

John-Singer-Sargent-XX-Arab-Woman

mi-ai spus că sunt zeu azi
mă împuşti pe la spate
te-am ridicat dintre morţi eu
singurătate

te-am îngropat în păcat să
mă priveşti când mă scutur şi
parcă sunt un pătrat parcă
sunt flutur

e un nesfârşit un
câmp nesfârşit ca
o ultimă moarte astăzi
îţi spun eu
am murit
singurătate

şuieră şuieră şuieră ciutura
dinspre cetate în tăcere
apa s-a scurs din adânc
pe la spate

09 February 2010 15:12

Umblu cu cercuri umblu cu cercuri e
Astăzi devreme e astăzi e miercuri

12 gânduri despre “„precum peştele- care nu-şi dă seama de ocean- omul în timp”- Kobayashi Issa

  1. Dacă e miercuri-cu-cercuri, e…poezie semnată Volodia. Bună treabă, Cella!
    Am văzut facebookul, măi măi, facem aranjament ambiental!

    1. da, da… fă-l!, Mi, că eu n-am vreme nici să mor… de aş vrea să vreau…
      şi tare vreau, de-o vreme, sunt aşa scârbită, saturată şi mai cu seamă plictisită în şi de toate cele

      1. Lasă, sper că ai Visat ceea ce era de vizat azi noapte, doar te-ai culcat cu Blaga și Guerlain, așa că visele au fost musai roamntic-zefiric-primăVăratice! :)

        1. vai, Mi, cum să mă culc cu…:))))
          aş fi vrut s-adorm cu ei în gând, poate, c-aşa-mi propusesem
          dar
          în gândul meu de adormit a fost A.V.A.S.-ul şi I.T.M.-ul :D
          no, zi şi tu atunci… ce vise pot avea? oribile! :-P

  2. „parca sunt un patrat parca/ sunt flutur” …
    trebuie spus ca si eu ma simt uneori parca un patrat si parca un flutur, dar n-as fi indraznit s-o spun…

    M-ai sarutat? – ce trist sa fii sarutat si sa nu mai stii..

    1. Volodia are(îndrăzneală?) şi-i sunt îndatorată (şi) pentru asta
      sărutul” din însemnarea aceasta e altceva, Paul , pentru cine am scris ştie
      acel sărut, despre care spui tu, se poate (şi)uita
      o fi trist dar în unele situaţii devine curată binefacere să-l uiţi ;)

  3. …plouă în ochiul meu drept/ ca într-o arteră singuratică/ fără pic de nerv/ care duce/ plictisită/ la creier/ singurele hematii suportabile:/ cele care încep cu litera haș/ și se termină unele pe celelalte… :)

Lasă un răspuns

