Aceiaşi ZI(?!)[…] spirale…

Motto permanent al zilei MIERCURI:

Umblu cu cercuri umblu cu cercuri e
Astăzi devreme e astăzi e miercuri

VOLODEA MACOVEI

TREI FEMEI ÎNCERCUITE

1. Caliope

caliope caliope mersul meu pe marginea drumului se-nmoaie-n
sincope de ce mă trădezi caliope

am urcat astăzi cu liftul la şase un miros
gros de femeie mi-a făcut pase pe creier până am înţeles că
greşisem etajul eram la pământ era multă iarbă eram
verişor primar cu gălăgiosul de greier

prima uşă mi s-a părut mai grea am
suportat ieşirile matinale ale unui bărbat obosit ridicat de pe tv şi
mâinile abia ieşind de sub plapumă ale domniţei he-he
după trei sonerii luate la întrebări în baiţ de nuc mi se părea că
mă simt eroul scării de bloc pe nervul caduc

am chemat salvarea doar pentru efect văzuseră deja
la televizor că se-ntâmplau lucruri aici şi
faţa mea era acoperită c-o cârpă neagră cu
un ştergar din transpiraţie de zi cu
zeamă de brici pe încheietură

caliope caliope or fi rufele mele mai murdare decât
coborâtul scării într-un genunchi în sincope

2. Rosalinda

rosalinda rosalinda mi se umple tinda
de prieteni care
vor să te vadă
măi fată ori nu şti prea bine ce se petrece ori o să dormi după
supărarea mea drept în stradă

rosalinda rosalinda am impresia că ai priceput exagerat de bine
pricipiul lui joule unde
pui piciorul şi dai cu semnătura nu
există destul

azi am adus acasă trei kilograme de carne o
carte anticarială cu semne şi fapte o
sacoşă de
pui şi un cui

aşa am priceput fără şcoală că
natura moartă e goală

3. Rosita

rosita rosita călca-ţi-aş ispita

cum vin mugurii tăi între noi am
uitat de război e pace cu miros de
noroi s-a născut o moarte nouă se vinde la
piaţa centrală e o moarte lipsită de
smoală lipsită de caracter lipsită de serii marginale o moarte
plimbată prin canale o
moarte care a trăit viaţa noastră ispita o
moarte ce defineşte în clar pe oglindă instinctul
rosita

la mugurii tăi aş pune un giulgiu din
cataractă de bunică să te faci mică să
îmi scrijeleşti numele cu furculiţa pe piele să
te dai importantă cu o lacrimă pusă pe oala de ceai să
te-mprăştii muiere de pat şi să speli
cozoroc de soldat

că nu s-a terminat războiul pe tine poate
doar mici întrebări matinale mai lămuresc
printre vine cum citita rosita a
devenit casnic beligerantă

rosita citita uimita plesnita venita murita ispita

*

umblu cu cercuri umblu cu cercuri şi
mi s-a strâns un vot pentru parlamentul de miercuri

lucrări: VOLODIA

22 de gânduri despre “Aceiaşi ZI(?!)[…] spirale…

  1. CELLA, am inceput bine ziua, poezie, arta!
    Asa esti tu, insufletesti locul. Multumim lui VOLODIA pentru versuri…Rosite…Rosalinde…femei.
    P.S. Cella, nu ma lasa sa intru la TANO si eu alt cont NU imi fac, am deja doua.
    Vezi de ce e atat de strict.Mersi, pup Tano, La multi anisori buni!

    1. i-am mulţumit eu dar mulţumesc că-i mulţumeşti :lol:
      cred c-am făcut eu ceva minuni p-acplo că nu prea ştiu cu ce se mănâncă platforma aia :lol:
      verific, cum am vreme, şi-ţi zic
      intră ca ieri, merci pentru urări :lol:

    1. nici nu ştii ce bucurie îmi faci
      e ceeace doream: să-l citească toţi cei care vin aici şi alţii, mi-am făcut un punct de onoare(eu mie) să semnalez şi promovez scriitură şi oameni care au cu adevătat ceva de spus
      şi eu mitez, încă, la ce scrie el deşi le-am citit şi recitit pe toate
      cred că-s mai înceată la unicul neuron… şi ăla beteag :lol:

    1. fiecare în felul ei e altceva
      şi mie mi-a plăcut „rosita citita uimita plesnita venita murita ispita” dar mie îmi plac toate aşa cum (şi)le „(de)scrie” Volodia
      bărbaţii ne văd ! sunt oglinzile noastre preferate
      furculiţa femeie de scrijelit pielea bărbatului ei mie îmi place mult de tot :lol:

  2. CELLA,am citit ieri la mine aceste poezii.Primesc e-mail cand postati voi un articol nou.
    Din pacate,n-am fost in stare sa ajung pe blogul nimanui,nici macar pe al meu.
    Va trebui sa citesc din nou poeziile astea asa de diferite de ce am mai citit.
    Cred ca ar fi faine si niste cantari cu aceste versuri.Folk,de exemplu.

    1. poeziile A. au muzica lor specială, Gabi, dacă aş fi auzit că „cer” o alta aş fi pus-o, aşa cum fac mai totdeauna, îmi plac aşa cum sunt…
      sper că eşti bine, am să trec mai pe noapte pe la tine

  3. Cella, ai tras chiulul! Am fost să văd puțin de Tano și Capi, erau cam singurei, i-am întrebat de tine. Păi se poate?! Bine, acum ies eu un pic. Noapte înstelată, la Cluj simt miros de primăvară. ;)

    1. da, da… a tras chiulul de mine, Mi , şi se pare că-i doar Începutul ;)
      fac acuşi un cocktail de stele şi-i pun umbreluţă cu primăvară, vrei?
      m-am plimbat prin ploaie azi, cum pote să fie aşa caldă ploaia în februarie? nu-i metaforă de 2 lei, chiar era!

    1. te ţuc!!!
      rămâi iubirea mea dintâi şi ultima redută :lol:
      da’ nu mi-ai mai zis de-o vreme „te iubesc” dimineaţa
      să înţeleg că nu mă mai?
      p.s.- eu eram prima victimă, m-am oferit voluntar la experiment că ceilalţi sunt slabi de înjer :lol:
      eu ştiu că aruncatu’ cu tetu’-‘nainte-i o artă, o stăpânesc ;)

    1. :lol: ce-LA, ce-LI ce ziuă gri…
      Floris, Floris … e ploaia bună de la Cluj?
      ce dor mi-era de vorba ta…
      uite, special pentru tine, mă pun în mişcare… rotitoare
      promit! :lol:

    1. fânul e-n visele mele/ prins cu grijă de nuiele/ într-un coş ce-i răsturnat/ şi în care dorm, visat… plâns al amintirii pat
      printre stele nu sunt nori/ da-i puhoi de zburători/ şi lumina nu e lină/ steaua-i moartă…
      cum să-i vină/ răsuflarea vălătuci?/ norii ăia-s pă uluci…
      mi-au luat dragul cu ei/ nu sunt nori!/ sunt paşii grei, ai dragei spre dragul ei…
      risipiţi printre lumini… stele moarte,
      dor de „hai! miezul nopţii să mi-l dai/ sărutat „…
      şi n-a venit …
      răsărit: stelele s-au risipit!
      norii-s lacrime de stele ce-au fost, ieri, visele mele

Lasă un răspuns

