Căutarea, de NOI

Se dedică unui OM special şi sensibil.

LA MULŢI ANI! ANA

Brînduşele din toamnă şi-au regăsit visele iernate în zîmbetele brînduşelor din primăvară, Ana.

Trecerea prin anotimpuri a brînduşelor e doar ecoul efemeridelor, ecoul cuvintelor ce tac în mine.

Ştii să asculţi tăcerea mea? Mă vezi?

Gînd bun şi drag, ţie.

Însemnări despre Ilinca Bernea, un fel de mine altfel, draga dragelor… mie

Spirit recalcitrant, contestatar, înclinaţie spre polemică şi vocaţie a scandalului intelectual.
Simţ al dreptăţii exacerbat…. Irascibilitate în faţa abuzurilor criticii.
Obsesie a libertăţii înţeleasă ca expresie a autenticităţii individuale. Atracţie pentru forme de artă violente sau marcate de contraste puternice.
Viziuni controversate si paradoxale asupra condiţiei umane.
Convingere fermă că inconsecvenţa este un prag al evoluţiei.
Crize de identitate soluţionate prin ataşamente afective puternice şi conştiente.
Pasionalitate, senzualitate, voinţă… supuse constant examenului conştiinţei.
Spaima de pierdere a controlului, hiper-luciditate.
Încredere în valorile artei contemporane.
Tendinţa spre auto-flagelare morala. Nevoie de singurătate. Curaj. Simţ al sfidării şi negaţiei.” (biografie- [Titiana])

MOTTO:

O FURNICĂ TRAVERSÎND NEPĂSĂTOARE TĂIŞUL SECURII„- Petre Stoica

EU…

SALA DE TORTURĂ – 01.02.2008

Ilinca Bernea

Sala de tortură îşi schimbă înfăţişarea
Uneori arată ca un câmp cu maci, alteori ca un munte în amurg
Ca un patinoar din sălbăticie
Ca o ceaţă hipnotică

într-o dimineaţă de noiembrie
Sala de tortură e mereu scăldată în lumina privirilor tale

Car în cârcă îngerul bolnav, ajută-mă
E rănit, abia mai răsuflă, ajută-mă
Are temperatură mare
Numai noi doi îl putem vindeca altfel moare
Dar tu treci mai departe ca şi cum n-ai realiza că exist

Îngerul e în comă mă văd nevoită să-mi denunţ păcatele
Să recunosc pe şleau că te-am inventat până în cele mai mici amănunte
Că ţi-am atribuit sufletul altcuiva…

Trebuie să-mi mărturisesc prăpastia dintre noi
Să dau ochii cu cruzimile tale, să-ţi măsor nepăsarea în ani lumină
Să mă lepăd de tine

Îngerul dă semne că-şi revine, scutură din urechi, sughiţă
Încerc să mă ţin tare, să rostesc adevărul
I-am jupuit îngerului chipul şi ţi l-am cusut ţie pe faţă
I-am smuls inima şi ţi-am pus-o ţie în piept
Recunosc…

Însă exact atunci o mână nevăzută începe să mă biciuiască

Nu te iubesc rostesc scrâşnind din dinţi, n-am nici un motiv…
Pe el îl iubesc doar pe el.
Îngerul suspina şi-şi vine încetişor în simţiri
Însă o hoardă de torţionari invizibili se năpustesc asupra mea şi mă sfâşie

Ceea ce văd în tine e doar o închipuire, o eroare, o iluzie optică
În realitate ai treburile tale, iar eu te bruiez cu probleme cu îngeri…
Mărturisesc eroic, dar ştiu că n-am să rezist până la capăt

Un cleşte îmi smulge aripile
Tu eşti un om ca oricare altul, îngăim

ştergându-mi sângele de pe buze
Eşti doar o rătăcire prin labirintul singurătăţii
Un ciocan îmi sfărâmă braţele
Tu nu eşti decât un bărbat printre milioane de alţi bărbaţi
O menghină îmi rupe picioarele
Nu te iubesc, te văd aşa cum eşti
Îţi văd petele negre de pe faţă, mâinile murdare de colbul deşertăciunilor
Ţi-am dat pe nemeritate omagiile care i se cuveneau lui… rostesc epuizată
O maşină de ras mă tunde chilug

Îngerul devine tot mai vioi cu fiecare păcat recunoscut

O voce ticăloasă îmi urlă în timpane să arunc pe foc toate relicvele
Să-ţi distrug toate urmele dacă tot recunosc că eşti un străin
Mă pune să jur că n-am să te mai caut niciodată
Ca voi îndepărta orice ispită…
Mă pune să semnez că n-am să-ţi mai pomenesc numele în rugăciuni
Că n-am să-ţi mai colind toamnele că n-am să mai inventez pentru tine nici o poveste
Şi atunci mă năpustesc cu furie asupra îngerului şi îl sufoc cu mâna mea

Scena se repetă aproape în fiecare zi

Sala de tortură e mereu altundeva, altcumva
Intru într-o bibliotecă mă aşez pe scaun la un concert şi mă pomenesc în ea
Fac câţiva paşi prin parc mă plimb pe malul apei şi dintr-odată lacul se preschimbă…
Sala de tortură poate lua orice formă, imprevizibil
Seamănă când cu un local de noapte, când cu un sanatoriu, când cu o tablă de şah
Când cu un teren de luptă, când cu o chilie de schimnic
Dar cel mai bine aduce cu o sală de aşteptare.

Sursa: Atelier LiterNet

ADDENDA de ADDENDA:

Am (re)găsit-o pe ANCA, adică EA pe mine. Nici nu ştiţi ce fericită sunt. Nu aveţi cum.

MULŢUMESC! ANCA, mult de tot.

Uite, vezi ANA, ţi-am spus că fericirea e doar un cuvînt.

20 de gânduri despre “Căutarea, de NOI

  1. Draga CELLA, frumos gestul tau pentru Ana, frumoase brandusele.
    Nu te pot regasi in I.B., asta este, te vad mai OM, mai mult, mai sus, mai aproape, mai esentiala, mai spirituala, mai calda, mai putin fatisa. Iubesti arta, nu contrastele violente (aceea nu mai e arta ta, senina sau morbida, ramai la nivelul gestului sublim in arta, nu agreezi violenta , fie ea si cromatica, cel putin nu pe blog!) Te prefer pe tine. Punct. :)
    O zi presarata cu branduse!

    1. nu mi-a spus nimeni nimic care să se apropie măcar de ce-mi spui tu, despre mine
      oricum, niciodată, nu ştim despre noi mai nimic
      nici nu ştiu ce să zic… cred că m-am strîns ca ariciul meu drag
      ce ştiu sigur, sigur, e că sunt doar eu
      Ilinca Bernea îmi place mult
      din ce a scris şi am citit, în arta ei, m-am găsit în clipele rele(şi nu au fost puţine, de-o vreme, dar au trecut), sinceritatea ei mi-a fost punct , am avut zile întregi în care am citit doar I.B., iar şi iar, am făcut analiză pe textele ei
      probabil o parte din ce face ea s-a transferat inconştient în unele gesturi ale mele, cîndva, e mult de spus…
      brînduşele… sunt contrastul… de aceea le-am şi aşezat aici, ele sunt (re)venirea mea de mine din aproape orice rău
      şi, vreau să cred, că mi-am (re)venit
      chiar vreau să cred

      1. Citind frumoasele si adevaratele tale randuri, pot afirma ca ti-ai ”revenit” sau ca ai ramas cea de dinainte de…potop, care nu stiu ce-a fost, dar si eu am trait cosmare si am scapat, renascand aproape brusc, pentru ca m-am cautat si m-am gasit. Aici ne asemanam. Eu ma caut in lucrurile marunte…flori, arome, seninuri-franturi de zare….si in cele mari de tot: titanii creatiei literare, muzicale si plastice. Fiecare are o reteta proprie, e firesc! Brandușă…

        1. mulţumesc, rază de soare care eşti tu pe brînduşa din mine
          păi din ce crezi că-mi (re)inventez (re)venirile?
          mă fac ploaie, mă trezesc fulg şi mă ridic abur…
          mai greu, mai uşor…
          şi cînd să ştiu că nu mai sunt Cineva respiră prin mine Iubire
          iacătă-mă-s, EU!

          1. Foarte frumos, CELLA!
            ……………..
            Azi nu te las in pace, adica nu acum, (am de lucru după!!)
            Am asa o presimtire ca ar merge cu…brândușele, are o blândețe ascunsă !
            …Esenin…
            Focul vanat e gonit de vant,
            zarile-au uitat sa ma mai doara…
            de iubire-ntaia oara cant,
            la scandal renunt intaia oara.

              1. Era perioada ta de mare activitate pe blog, mi-a scapat…ce amintiri, frumoasa melodia… Dar stiam, normal, era imposibil altfel, cum altfel!?
                Am articol Enya și Serafina acum, am avut curajul, i-am promis Enyei. Te pup!

  2. astazi imi propusesem sa nu deschid calculatorul si sa nu fac nimic , adica sa fac NIMIC;sa nu gindesc, sa nu fiu;
    de obligatiile ritualului cotidian inca nu reusesc sa ma eliberez;
    si a fost bine: am gasit -tirziu- mesajul tau, iar click-ul catre blogul tau m-a topit si am simtit cum ma preling
    ca un sloi de la un pol, nu stiu care anume, pina in savana africana, nu stiu unde sa caut cu precizie,
    simt ca este, dar nu mai sunt sigura ca vreau sa si gasesc;
    sa spun/scriui ca ma recunosc in mare parte in rindurile Irinei Bernea, cred ca ar parea pt multi care, intimplator sau nu, vor citi rindurile insirate aici cu o tastatura noua si rebela, cel putin … ‘ciudat’
    si totusi, fie ca le aleg sau nu, ramin Crize de identitate solutionate prin atasamente afective puternice si constiente,
    Spaima de pierdere a controlului, Incredere in valorile artei contemporane,Tendinta spre auto-flagelare morala.Nevoie de singuratate Simt al sfidarii si negatie.

    si mi-ai readus-o pe cea pe care am descoperit-o in Agora PC Magazinu-ului, iar apoi pe Liternet;
    cu Petre Stoica ai reusit sa ma scoti din sala de tortura, dar am nimerit spre zori intr-o sala de Asteptare (alta decit cea a lui Bedros, desi,,,);
    imi spui sa fiu fericita, dar eu am deasupra capului pe perete cuvintele lui M O’Hara:
    ‘lumina pare etena si fericirea inexorabila; eu suntt suficient de nebun ca să o gasesc in vint’

    Cella, pt mine Fericirea este o stare mult prea inalta pentru a putea crede in ea.
    M U L T M E S C !

    pentru cel mai frumos dar primit in ziua cind am mai crescut cu un an.

    1. FERICIREA e doar un cuvînt, Ana
      dacă gîndul meu a ajuns la tine atunci şi aşa îi poţi spune fericirii
      în starea mea, în spaţiul dintre secunde(în spatele pleoapelor) un OM drag, cel mai drag, m-a învăţat să fiu fericită… aşa!
      eu te învăţ pe tine, tu pe alt om… şi tot aşa
      FERICIREA e doar un cuvînt

  3. Ma faci sa cred ca fericirea e o doamna in mov … misterioasa, si care iti bate in usa tocmai atunci cind te astepti mai putin …

    1. în ce mă priveşte mov nu există:)
      m-am strîns, iar, ca aricelul meu
      ce-o fi azi? simt atingeri în spaţiul dintre secunde
      mi bine tare şi nu prea sunt învăţată cu bine(le)

  4. as putea însa aleg dintre cuvintele si necuvintele Lui, dar tot cu ajutorul sau scriu :
    ‘si numai sentimentul acesta îmi da fericire, numai gândul ca sunt şi că eşti.’

    nu vreau sa stric darul minunat primit de la tine, dar din adolescenta ma va urmarimerei o melodie
    din care am intele inca de atunci ceva din valoarea si puterea cuvintului
    multumesc inca o data, CELA !

    1. e DARul tău draga mea
      el e prezent aici în fiecare literă, doar ştii, deşi rar „vorbeşte”
      Uite:el, aici,pentru tine:)
      „poezia este ochiul care plînge.
      Ea este umărul care plînge,
      ochiul umărului care plînge.
      Ea este mîna care plînge,
      ochiul mîinii care plînge.
      Ea este talpa care plînge,
      ochiul călcîiului care plînge.
      O, voi prieteni,
      poezia nu este lacrimă
      ea este însuşi plînsul,

      plînsul unui ochi neinventat,
      lacrima ochiului
      celui care trebuia să fie frumos,
      lacrima celui care trebuie să fie fericit
      p.s.- am corectat linkul, melodia e minunată, să te bucuri de tine, Ana, de ce dăruieşti
      ai să primeşti, într-un fel sau altul, mult mai mult înapoi
      iubirea nu poate fi cuantificată în nimic şi ea , în toate înfăţişările pe care le ia, e singura care nu are cu ce fi înlocuită, singura!
      dă şi primeşte, oricum s-ar numi ceea ce faci

    1. :lol: :lol: :lol: ce drag mi de tine dragă
      şi X-ei îi plac brînduşele
      azi sunt o răsfăţată de parcă ar fi ziua mea, şi e ziua mea
      păi fotografiile sunt pentru toţi dragii şi dragele
      nu am uitat că-ţi plac, promit să fac cumva ca la primăvară, cînd învioleţesc dealurile unde le-am fotografiat să vă urnesc cumva pe tine şi pe al tău drag spre ele
      că doar nu-i un capăt de lume
      deci: ia-le, nu mai fii geloasă
      astea sunt alea de toamnă, aş fi avut nevoie de un aviz special ;) dar îl ştiu pozitiv aşa încît… sunt şi ale tale

    1. bună ca tine, neobositule, da… toate se repetă, lăsînd urme de tot felul din păcate(unii le numesc experienţe, eu… tristeţi de om)
      uite, azi am pierdut definitiv un om(am renunţat la el, nu-mi mai „permiteam luxul” deziluziei, am obosit, poate, în atîtea deziluzii repetate zilnic) dar probabil prin compensarea aceea de nu ştim unde… am regăsit un altul
      ce cred? sunt amorţită încă între durerea renunţării, nedorite dar necesare, şi bucuria regăsirii
      e tare greu cîteodată să fii doar om, greu rău…
      numai bine, Flavius, avem atîta nevoie

Lasă un răspuns

