Plecări… (în)spre NIN(SOARE)- unde NIN ne este LOC! ştim?

Motto:

Şi reci sînt simţurile, şi pierdut
este motivul acţiunii

(T.S. Eliot – East Coker)

Să nu plîngi — iată
odăile deschid acum tot felul de uşi
pentru stările de spirit ale umbrelor —
să nu plîngi —
Mîine vom fi în altă gară
sub altă ploaie liberi şi uşori dintotdeauna
printre baloanele cu hidrogen al marilor sărbători
ca nişte lacrimi de copil pe cerul albastru

(Cîntec de leagăn)


Ce ar mai fi de plîns şi ce
a mai rămas din frumoasele bibelouri cu arc?
Trăiesc la marginea unei senzaţii de toamnă,
am amintiri deşi
încerc să rămîn acelaşi,
mereu acelaşi
(măcar pentru o clipă acelaşi printre trecătoarele
camioane cu frunze uscate).

Mă duc la vînzătorul de ziare şi-i strig:
„spune-mi te rog ce mai e nou, spune-mi, te rog”,
(nimic, doar aceleaşi ere glaciare rostogolindu-se între
două îmbrăţişări ale oamenilor din caverne);
vin ziarele de seară,
alerg şi-l întreb: „ce mai e nou, te rog
ce mai e nou, spune-mi…”

Dincolo de balustradă nimic nu mai este.
Alături orchestra sufla tot mai trist în alămuri
pentru femeia cu gesturi mecanice, tandre,
aproape umane –
merg la deschidere
fac un blind
un oblige mic
un „pe de trei”
sărut aceste ziduri şi ies prin geamurile colorate

o dată cu vaietele pachetului de suflători
(mereu acelaşi, mereu între două îmbrăţişări
ale oamenilor din caverne),
un manechin de gheaţă demodîndu-se într-un secol
de ironie,
mereu acelaşi
mereu acelaşi…

(TraianT.Coşovei- Mereu Acelaşi, din- Ninsoarea Electrică) :(

23 de gânduri despre “Plecări… (în)spre NIN(SOARE)- unde NIN ne este LOC! ştim?

  1. CELLA,
    Iti multumesc si aici!
    Oare ce s-ar intampla, ce masuri ar lua G8 daca ar constata ca din prea multa caldura sufleteasca se topesc ghetarii … si se umfla apele marilor si oceanelor! :D

    1. păi nu (mai)trebuie făcut nimic… nu-i lumea mea şi-a ta, Nicu, „e lumea lor, noi doar trăim în ea”
      uită-te la noi: nu ţi se pare că suntem „pe cale de dispariţie”? :lol:
      ai să rîzi, am avut discuţia asta zilele trecute şi mi s-a spus: -da’ de ce nu scrii tu pe blog astea?
      -pentru că eu nu scriu „pe blog” ;)
      … şi … p.s.- căldura o compensează, cu vîrf şi îndesat, ceilalţi

  2. CELLA, ce igluri (sper că are plural!) reci, înghețate și frumoase! Albastre, dar căldura e undeva în ele!!!
    Interesant, s-a vândut tot ce era rece, din Iarna mea, în culori închise, cu accente de tuș negru și griuri hibernal-înnourate…Iernile luminoase îmi rămân mie!
    Pup Cella!

      1. Da de ce sa vrea lumina? Vrei sa-ncep sa fac politica? De-aia nu vor lumina! NOI SA FIM SANATOSI! ;)
        Mersi de samovar. :D A, si muzica! :)

        1. cu mine n-ai cum „să faci politică” Mi, sunt supracalificată ;) „ai mei” sunt bine, m-au ascultat
          heiii nu ţi-am dat samovarul :roll: doar l-am cărat în iglu offf
          eu am lumină şi-am mai şi primit, e Hanukkah :lol: cred că aplic planul B ;)

            1. :-P nimmmeeennneeeaaa =)))
              auzi, tu eşti mai posesiva decît mine, ceva de speriat: toamna mi-ai „amendat-o”, O.H.-ul asemenea, ruşii mi i-ai ras, acuma-mi şuteşti samovarul… :roll: v-a-iii…
              ai o singură şansă, altfel … nu te „bagi” la poezie… ;)
              aşa să rămîi, eşti ca(şi) halită:D:D:D

    1. OFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
      dă domnul să mai ţină careva şi cu nenorocita de mine
      OFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
      O URĂSC!!! din rărunchi şi de cînd mă ştiu :lol:
      asta-i MIZERIA materializată. PUNCT!!!
      mocirla „purităţii” şi o pot ţine aşa pînă la varăăă
      TE IUBESC!!!

      1. Si eu te iubesc!
        Da, stiu ca i-ai raspuns Oanei, dar m-am bagat! :D
        Ce rusi, pai nu stii ca mama e rusoaica (alba) pe sfert? Eu stiu! :P

        1. ştiam măi :-P te-am provocat=)))
          pusache! ce ne mai iubim p-aici, să „vezi” dipstacţi pă voyărişti :lol:
          offf ce faină-i VACANTAAA

    1. de-ai şti ce „m-ai lovit”!!! ;) nu credeam că e atît de evident
      eu am vise, repetate, cu scări în spirală pe care le urc
      niciodată nu este balustradă… ce să însemne?
      am făcut un soi de atac(uşor ziceau”unii”) de panică în Praga unde ne căţăraserăm într-un turn… scările nu aveau balustradă pe partea de coborîre aşa încît am rămas înţepenită acolo sus pînă la terminarea programului „de turism”… e grav, la mine, cu balustrada
      cît despre nimic… tu chiar mă provoci… da’nu am să zic… poate scriu cîndva, dacă-mi trece sila de virtual
      te rog să mă ierţi dar am văzut atîta politică la tine în ultimul timp că am stat, precum ai văzut, la colţ
      viaţa mea reală e mult prea agresată de…, nici picată cu ceară n-aş „comenta politice”

    1. fără auroră boreală!
      am lăsat-o celor cu IQ peste medie care au mult mai multă nevoie…
      să-şi alimenteze frustrările şi impotenţele din real jucîndu-se de-a fetiţele şi băieţeii ;)

    1. GĂBIŢAAA… ieşi în zăpadă!!! :lol:
      eu NU!!! albă?, curată? hmmm…
      mă pot bucura pentru tine dar „nu cumpăr”, ştiu!

    1. ce cu cine se „asortează” şi , mai ales cum şi cînd
      e important!!!
      DAR… cui ce-i pasă? ninge şi p-aici de-i noapte-n miezul zilei
      mizerabil!

Lasă un răspuns

