NORMA

Opera Casta Diva-Norma„, este o operă în două acte, a cărei muzică este compusă de Vincenzo Bellini, avînd un libret scris de Felice Romani şi a avut premiera pe 26 decembrie 1831, la Scala din Milan.Aceasta opera este considerata cea mai reuşită operă a lui Bellini. Cea mai reprezentivă bucată a ei, aria „Casta Diva”, atunci cînd este cîntată bine, creează un impact de neuitat asupra auditoriului. Autorul a compus dezvoltand tehnica coloraturii flexibile, de aceea cu timpul operele sale nu mai au acelasi efect pe care il produceau in secolul al XIX-lea. Genul de cîntăreţi pentru care a fost scris s-a stins. Toată lumea vibra la romantismul din ariile sale. Bellini a petrecut cîtva timp la Paris, unde a fost considerat una dintre figurile melancolice ale oraşului. A scris lucrari pentru teatrul italian si parizian, iar operele lui se remarcă prin evidenţierea personajelor feminine ne(in)dreptăţite de destin. Alte creaţii: „Piratul” (1827), „Straina” (1829), „I Capuleti i e Montecchi” (1830).

Libretul- AICI

hmm, suntem în 2014 și întîmplător am constatat că linkul libretului a fost dezactivat

oribil e virtualul

încerc să pun altul chiar dacă și blogul și cine mai trece prin el..

Libret- aici!

14 gânduri despre “NORMA

  1. Am venit să ascult muzică bună și adevărată. Mulțumesc. Monserat e o voce răvășitoare…e perfect interpretată Casta Diva aici, merită să o reasculți oricând.
    Zi bună, CELLA!

    1. da … muzică … aşa a fost(prima oară) şi pentru mine
      apoi, s-a transformat în altceva la care nu ştiu dacă am să pot ajunge …
      dar … sunt ‘pe drum’
      Diva M. … ‘starea’ finalului ariei … C. interpretează divin, M. ‘transmite‘, e unică!, altfel …
      merci, la fel… vouă

  2. Inaltator crampei de muzica divina, s-au purificat zonele poluate ale interioarelor devastate de mizeriile cotidiene si de isteriile electorale!
    Bravo CELLA, numai mesajul artei si degustarea ei fara rezerve ne tine teferi si vii :)
    O seara cu multe bucurii!

    1. ce cuminte şi răsfăţată mă simt :lol:
      s-arunci cu-aşa bulgări mari în ‘geamul meu’ … păi am seară bună, cum altfel? ‘supercalifragilistic expi ane doşen’
      m-ai şi îmbrăcat ;) …

    1. aaa… asta-i cea mai minunată ‘veste’ a unei zile umede de luni :lol:
      ‘ştiu’ şi eu toate interpretările ‘date publicităţii’ ;)
      M. a fost o alegere absolut intenţionată (mie îmi place mult Nicolesco… mult de tot!)
      îţi aduci aminte de discuţia noastră cu ciuperca ciudată? NORMA e un simbol(al meu :lol: )
      printre cele mai puternice! trebuie ‘asamblată’ la alte mici indicii…pentru ‘refacerea patratului’… era o amintire reprimată care mi-a fost activată de ‘o discuţie’ de noapte … şi … a ‘răsărit’ EA! :lol:
      pun rar muzica ‘mea’ aici, atunci cînd o pun e chiar ceva, ceva bun rău :lol:

    1. :lol: păi eşti, doar ţi-am zis
      de fiecare dată cînd cedăm, aripa celuilalt ne ridică
      doar cei evoluaţi le au pe amîndouă, noi nu avem cum că suntem doar nişte bieţi muritori învinşi mai mereu de neputinţe
      cunoşti părerea mea, cît ‘sunt pe picioare şi, încă, respir nu au ce-mi face ;)
      în ‘scoică’ stam să ne tragem sufletul, să ‘îi privim’, să ne îmblînzim eşecurile… să avem de unde o lua mîine dimineaţă de la capăt
      Norma e simbolul(unul, mai sunt destule) puterii noastre vii
      avem slăbiciuni omeneşti, ne înving, cădem… suntem mai bune de-atît, ne odihnim în ‘scoică’ părînd învinse(tot ce ‘purtăm’ din trecut ne ajută)şi o luam ‘de unde am lăsat-o’ … nu ultima lovitură ‘sparge stînca ci toate miile dinaintea ei’ :lol:
      ‘latura asta'(poezele, muzică, pictură…) sunt visul din scoică… energia lui ‘mîine e iar nevoie de noi’, cu tot ce putem da
      şi mai ales cu multă iubire! e nevoie de noi, nu au cum să ne îngenunche, suntem ca nuielele PrimaDona ;) ne îndoim în vînturile ce ‘le bat peste noi şi ai noştri’, dar nu ne frîngem!
      ţi-am mai zis: aripa-i aici, dă doar veste :lol: şi mai ales, mai menajază-ţi sufletul, nu le duce toate în el, foloseşte camerele sterile(tampon) doar ştii, nu te învăţ eu pe tine… eşti profesionistă
      şi eu şi tu trebuie să avem mereu active ‘filtrele de mizerie umană’, doar am mai discutat asta ;)

Lasă un răspuns

