Bucuraţi-vă, bucuraţi-vă, suntem vii!!!(?)

Motto: frig…

La graniţele memoriei e atâta de frig încât
dacă o lebădă ar fi împuşcată
în rană un bătrân ar putea locui.

MOTTO:

cald…
la graniţa uitării e atât de cald
încât dacă ai vrea să împuşti o lebădă
zgomotul împuşcăturii ar topi instantaneu
glonţul
(cântecul lebedei e de fapt sinucidere)

-PAUL G. SANDU-  trecător prin ALASKA (în blogroll, PAUL)

ION MUREŞAN

– Cântec de iarnă –

Vine un diavol blând plângând pe lyră

O, literele cum mai ţipă în cuvânt

E semn căruţe lungi de os se-nşiră

Prin coridoare vinete-n pământ

Peste canal nu auzi coliba măslinie
Vuieşte? Strigă paznicul ceva!
Vine-un diavol blând, cu o făclie
Pe umeri îl urmează cineva

Copilul mut al văduvei ce aşteaptă
În grădină de ce poartă alb veşmânt?
Şi lampa neagră stinsă în mâna dreaptă
De ce o ţine? N-auzi cine sânt

Bărbaţii înalţi care-au trecut pe drum
Lovind cu pietre în porţi?Cum nu te miră?
Odăile ţi s-au umplut de fum
Şi vine-un diavol blând plângând pe lyră.

Vine-un diavol blând plângând pe lyră
O, literele cum mai ţipă în cuvânt
E semn căruţe lungi de os se-nşiră
Prin coridoare vinete-n pământ.

eu, tu, noi... voi... ea, (i)ele, ei, elefoto-

MISHA GORDIN

***   ***   ***

Odaia Mortului

Acum stau cu capul plecat. Sângele se scurge
din păr în fântână.
Ea stă cu o lumânare galbenă în mână în faţa mea
şi tot ea stă cu o lumânare galbenă în mână în spatele meu.
Un singur peisaj: câmpul pietros, tufele de cucută, urzicile.

Un porc alb îşi scoate capul din apă.
Exact sub împunsătura roşie din frunte un porc alb
îşi scoate capul din apă. Exact sub norul de
piatră roşie. Astfel, lucrarea minţii este lucrarea unei păsări
de lemn.

La fel în copilărie: capul plecat sângele se scurge
din păr în fântână, sângele coboară în fum, coboară într-o râpă
cu paie negre sub care sunt perne de catifea şi scâncetele
nu mai contenesc. Acolo e odaia mortului.
Pe sub uşă iese o dâră de lumină. Iese o broscuţă.
Ţepene, ies trei degete.

14 gânduri despre “Bucuraţi-vă, bucuraţi-vă, suntem vii!!!(?)

  1. Mă bucur că sunt încă viu. Cam pe tema asta voi scrie în curând, însă de mâine voi relua de postat Tenebrele, căci am multe de lucrat înafara literaturii…

  2. @CELLA
    Tin minte ca am aflat de Misha Gordin datorita avatarului unui utilizator de pe un forum de discutii.
    Am cautat sa aflu mai multe. Rind pe rind i-am descoperit fotografiile de care, nici nu-i de mirare, m-am indragostit imediat.

    @Vania
    Miine e zi de odihna ( dupa Scriptura ), deci e pacat de lucrat.

    … oare scrisul face exceptie? N-ar trebui sa se gaseasca o zi (prohibitiva) in care sa fie interzisa luarea in mina a pixului, stiloului, creionului sau accesul la tastatura?

    1. eu nici nu mă gîndesc cum am aflat de el dar ştiu că de atunci nu-l mai părăsesc
      de ce nu mai ‘zici’ nimic de el? eu nu am atîta informaţie dar îmi amintesc că ai scris ceva, cîndva
      mîine e odihnă activă, Dl.V. are ‘de lucrat’ întru Scriptură

  3. Draga CELLA,de multe ori simt ca nu sunt vie,mai exact,cred ca sunt un mort viu.
    Intro zi am visat ca atarnam de tavan cu capu-n jos si mi se scurgea tot sangele in cap,dar eu trebuia sa rezist ca sa tin pe cineva sa nu cada.
    Am cazut si am murit…poate nu pentru ca auzeam tot si simteam cum incercau sa ma readuca la viata.
    Nua fost un cosmar,m-am simtit mai vie ca oricand.
    Weekend minunat!

    1. e doar oboseala Găbiţa, menajază-te tu, nu aştepta de la alţii
      la noi se zice că dacă visezi că ai murit ţi-a murit moartea aşa încît e de bine :lol:
      la fel şi ţie, minunato, Duminică plină de soare

  4. cald…
    la granita uitarii e atat de cald
    incat daca ai vrea sa impusti o lebada
    zgomotul impuscaturii ar topi instantaneu
    glontul
    (cantecul lebedei e de fapt sinucidere)

    1. mi-a plăcut atît de mult ce ai încălzit, prin ce-ai zis, încît m-am întors să citesc
      am să te rog să-mi dai voie să adaug în postare gîndul tău, e păcat să rămînă în comentarii
      mi se pare că-i minunat în contrast cu răceala mea şi frigul Poetului
      tu, umblător prin ALASKA, trebuie că ştii altfel, şi-i bine că e aşa
      (e axiomatic că-i sinucidere :D )

  5. gandul nu e chiar al meu, poti sa faci cu el ce vrei :)..ma gandesc numai – si gandul asta imi apartine pana la capat – prin ce inferente ai dat peste faptul asta totusi bine ascuns in pliurile CV-ului meu, i.e., umbletul meu prin ALASKA..Acolo, totusi, ma gandesc, nu ne-am intalnit:), si urmele de pasi cred ca s-au sters de atunci..

    1. obişnuiesc să ‘vorbesc’ doar cu cei pe care deja-i ‘ştiu’, altfel îi întreb ;)
      Dl.V. e liantul aşa că ‘te ştiu’ de ceva vreme
      din păcate nu ne-am întîlnit în ALASKA :lol: , am avut mai demult o postare, cred că aspiraţional sunt ‘pe drum’
      momentan sunt siberiană, la mine ‘toate drumurile’ trec ori intersectează siberii
      vezi că-s din generaţiile alea care adorm la 10 :lol: şi nu obişnuiesc să ‘dau impresii’ false pe blog(am experieţa aiuritoare a altora iar ‘lumea’ de aici mă ştie, tu nu)
      ca să fie clar! o zic cu multă simpatie, de-o vreme şi pe aici sunt tot felul de interpretări şi m-am cam plictisit de falşi emiţători de semnale, dacă înţelegi ce vreau să zic(şi înţelegi) aşa încît: bun venit, la şuete de orice şi iubire maximă de POEZIE!

  6. in generatia mea se doarme foarte prost:)..eu personal sunt un caz special, dar am auzit ca e ceva relativ des intalnit..
    Alaska si „siberiile” se intalnesc, in fond, cum ar fi spus cineva, intr-un loc luminos in care se intalneste geometria cu matematica..multumesc pentru invitatie si pentru primire..
    si, desigur, o noapte buna:)

    1. păi fac excepţie de excepţie, nu dorm mai mult de 4-5 ore în sezonul ăsta ;)
      funcţionez napoleonian dar prefer să citesc, blogul e ceva supărător de monoton(îl ‘ţin’ , încă, pentru oameni dragi)
      şi DA! ALASKA şi siberiile se întîlnesc unde şi cînd/cum vor ele, zic eu :lol:
      unica condiţie necesară şi îndestulătoare-i absolut: LUMINA!
      noapte bună şi ţie, mulţumesc!
      p.s.- generaţia ta-i k lumea :lol: ştiu ce zic! indiferent ‘cum dormiţi’

Lasă un răspuns

