Tablouri… azi, din nou, Nud(ul)-toamna

Michelangelo's Dawn on the Medici Tomb.

Michelangelo- Zori de zi(Florenţa-Capela fam.de Medici)

Constantin Acosmei

TREI STUDII PENTRU:
„NUD CU PICIORUL IN GROAPĂ”

1.
(„viaţa omului atîrnă de un fir de păr”
îmi aduc aminte aproape în fiecare seară
scoţînd cu degetele un păr lung
şi negru din farfuria cu mîncare)

Edward Hopper- O Femeie in soare

Edward Hopper- Femeie în soare


2.
(azi m-am plimbat prin azil
şi am cules un buchet de ciorapi
-„vai sînt atît de plăpînzi” spune
femeia înduioşată şi îi pune
repede în apă să nu se ofilească)

LeReve-Douanier-Rousseau

Douanier Rousseau- Visul

3.
(întotdeauna cînd vorbesc despre
frumuseţe o femeie goală se aşează
sfioasa lîngă un stomac gol)

Toulouse Lautrec-Femeie tragandu-şi ciorapii

Tolouse Lautrec – Femeie trăgându-şi ciorap

sursă versuri

– rev.Tiuk

UITĂRILE, scrise în sufletele moarte, mereu pe drumuri… paşi, vorbe, răscruci…

uitări, mereu alte şi alte decoruri… aceiaşi paşi, aceleaşi vorbe… alte, mereu alte răscruci…

răscrucile nu au amintiri, sunt multe şi mereu altele, neobosit(e) altele… netrăirile îşi oglindesc hidoşenia în ochii izvoarelor… vorbele sunt aceleaşi, paşii aceiaşi… izvoarele neîncepute nu ştiu că vor ajunge, curînd, în oceane… anonime şi singure; atîta apăăă; baltă stătută, în smîrcuri, poate avea vise de izvor neînceput?  da!, cine să o poată ajunge-n vis? … viitorul …

… spirale …

4 gânduri despre “Tablouri… azi, din nou, Nud(ul)-toamna

  1. Cella, ma lovesti cu Michelangelo in punctul sensbil, doar stii!
    ……………..
    (“viaţa omului atîrnă de un fir de păr”
    îmi aduc aminte aproape în fiecare seară
    scoţînd cu degetele un păr lung
    şi negru din farfuria cu mîncare)
    Asta se retine la arhiva!
    ………………
    Zi faina, CELLA!
    P.S. Te rog sa rasp. chiar acum la un mail, e f f f important. Multumesc.

    1. ce bine că-mi aduci aminte :lol: iar n-am dat prin locul ăla de-o veşnicie… zici că-s zăpă azi
      v-a-i !!! ce fată rea :-P
      acum mă uit şi răsp.
      da, da, pune la arhivă că nu se ştie niciodată cînd foloseşte ;)
      eiii … Michelangelo nu prea avea el ce căuta p-acolo dar nu m-am putut abţine, e greu, zice el dragul… multe(în mintea mea. desigur ;) )
      zi, zi … da!,da’ faină să fie

Lasă un răspuns

