BUCURII …

Am avut, ieri, cîteva bucurii. Ştiu, nu ‘sună bine’, dar aşa am eu chef să zic, pentru că aşa şi simt astfel încît puteţi critica… chiar nu-mi pasă. Nu AZI!

Pentru că bucuriile mele sunt rare, îmi sunt cu atît mai preţioase!

DOAR una dintre ele o pot împărtăşi cu voi. Celelalte le păstrez, adînc, în locul unde sper să-mi ţină căldură. Cît mai mut timp. De cald îmi ţine un soare nehotărît, de octombrie(?), ziua, şi un Înger cu o singură aripă, noaptea. Nu sunt făcută, să zic aşa, pentru bucurii. Şi nici ele pentru mine. Cînd ‘primesc’ cîte o jucărie, mă bucur atît de trist încît ele, bucuriile, s-au speriat rău de mine şi mă ocolesc constant şi cu multă circumspecţie. Ce-i drept, fiind atît de rare, şi eu mă sperii cînd mi se mai întîmplă să mă bucur de ceva. Mi-e o teamă aproape de starea de rău fizic. Şi plîng. Aşa ştiu eu să mă bucur. Şi bineînţeles neuitînd să

MULŢUMESC!

Bucuriile au o viaţă grea cu mine. Şi tristă, cred…

Bucuria pe care o pot împărtăşi cu voi:

Fundaţia ANONIMUL :

Scriitoarea Ileana Mălăncioiu a fost distinsă pentru întreaga carieră cu premiul Opera Omnia cu

PREMIUL PROMETHEUS- secţiunea Literatură.

Sînt foarte fericită că am luat acest premiu, deoarece se compară domenii diferite. E destul de greu să compari poezia cu pictura şi cu muzica. Le sînt foarte îndatorată celor care m-au susţinut, mai ales lui Livius Ciocarlie. Oricare dintre noi il putea lua„- a declarat dupa premiere Ileana Malancioiu.

Ileana Mălănicioiu a debutat în 1965 în revista Luceafarul. Înainte de 1989 a fost redactor la Televiziunea Română, la revista Argeş, la Studioul Cinematografic Animafilm si la revista Viaţa Românească.

Dupa anul1989 a lucrat la revistele 22 şi Romania Literară. Ileana Mălăncioiu este doctor in filosofie al Universităţii Bucureşti. Pentru întreaga sa operă i-au fost acordate Premiul naţional de poezie Mihai Eminescu, Marele Premiu Lucian Blaga, premiul Alia al revistei Adevarul literar si artistic, editia I si Premiul National pentru Literatura al USR.

sursă: comunicate de presă.

Am citit vestea (şi) pe un blog, printre puţinele pe care le mai citesc zilnic în ultima vreme, dar pe care nu îl menţionez aici, nu că nu aş vrea, pentru a nu fi înţeleasă greşit.

Oricum, DOAMNA ILEANA MĂLĂNCIOIU era în ‘planul meu de iarnă’ într-un fel de restituire pe care intenţionam să o fac şi pe care o gîndisem  sub un generic ,aşa, puţin feminist, recunosc. Că nu sunt o ‘feministă’ am mai zis. Feminină ;) sper totuşi că am rămas.Una care adoră poezia Doamnei ILEANA MĂLĂNCIOIU.

Cum, (şi)în materie de poezie, cîte bordeie atîtea obiceiuri, eu nu comentez, nu critic şi nu analizez decît în real acolo unde văd şi mi se văd ochii argumentelor. Gusturile…

Ileana Mălăncioiu

*

– IAR MĂ-NDEPĂRTEZ DE TINE –

 

Iar mă-ndepărtez de tine dinadins ca să te văd
Nerobită de puterea sufletului tău cel dus
Înapoi spre altă lume care-i pare mai a lui
Decît lumea-n care parcă din greşeală a fost pus.

Dar te văd tot mai aproape ca şi cum eu însămi sunt
Desparţită doar de ochiul care mă priveşte rece
Undeva pe însăşi calea nimanui dezvăluită
Unde sufletul tău parcă şade pregătit să plece.

E desprins de trup şi este mai frumos ca niciodată
L-aş desface din adîncuri să-l alin şi să-l păzesc
Dar cum pot păzi eu, Doamne, răsuflarea ta cea sfîntă
Care însuţi ai desprins-o de pe ochiul său domnesc.

Mă rog deci să se întoarcă fără ură către tine
Dar cînd va să vin şi eu să mă laşi să-i dau ocol
Dacă nu ca o femeie ca un suflet care vine
La alt suflet ce-l aşteaptă în tăcere trist şi gol.

telefonul nostru :)

– LUASEM FORMA UNUI FLUTURE –

Luasem forma unui fluture

zburam peste grădina fermecată

ajunsesem din greşală în faţa mîncătorului de fluturi

şi mă rugam înainte de a fi mîncată.

Aripele mi se colorau din ce în ce mai frumos

abia se zărea de sub ele

trupul curat care avea să fie

împins între măsele.

ca pietrele morilor neferecate

antenele-mi creşteau văzînd cu ochii

pipăiau cu nelinşte gura avidă

şi o făceau să se deschidă.

Luasem forma unui fluture

zburam peste grădina fermecată

ajunsesem din greşală în faţa mîncătorului de fluturi

şi mă rugam înainte de a fi mîncată.

aripa mea de fluture(găsită în zăpadă într-o zi de joi... anul D. ...9)

– CÎNTEC DE BUCURIE –

Pereche cu îngerul meu de pază

urcasem pe arca numai perechi

şi trecusem urgia şi eşuasem

în ţinutul acela străvechi

unde oamenii îşi puneau dorinţele

în măruntaiele păsărilor

şi în pămînt ca seminţele.

Acolo îmi aduceai pe furiş ouă de vrabie

pentru masa de dimineaţă

şi lapte de cuc pentru seara

şi bucurie pentru toată viaţa

şi mai ales multă tristeţe

pentru ce nu putea ţine

pînă la adînci bătrîneţe.

Totul se petrecea în mare taină

ne trezeam că peste noapte au înflorit gutuii

vrăbiile nu ştiau cînd le furai ouăle

noi nu ştiam că răpitoarele îşi scoteau puii

pe-acoperişul nostru, ne bucuram

de pămîntul pe care eşuasem

şi de cerul sub care-aşteptam.

una dintre ale mele ILEANA MĂLĂNCIOIU

19 gânduri despre “BUCURII …

  1. Ce bine imi pare ca tot mai multi in blogosfera asta searbada incep sa vorbeasca usor-usor de ceea ce inseama Valoarea
    Iar a fi valoros este echivalent cu a te numi Ileana Malancioiu.

    1. MARIO!!! dacă ai şti cît de reticentă sunt şi uneori mă întreb de ce? mă opreşte, în virtual, ba una- ba altul… tot felul de nimicuri …
      de ce oare, faţă de ce scrie cineva ori altcineva întotdeauna sar ‘voci’ cîrcotaşe
      bine, am multe de zis, e doar un blog… încerc să mă limitez… uneori, des, să renunţ
      mă bucur mult de vorba bună, a ta, uite: încă o bucurie

  2. Cella, e stilul tău de a te bucura!!!
    Știu, și eu mă bucur, atât pentru Ileana Mălăncioiu, cât și pentru toate premiile cu care a fost distins, să zicem, actorul Daniel Day-Lewis (unul din acei rarisismi care, orice joacă, o fac la superlativ!) și care nu a primit, odată, un meritat Oscar, luând mai tărziu vreo două și alte multe premii! Așadar, înțeleg sentimentul. M-am bucurat și eu ca și cum ar fi fost meritul meu, și poate a fost. :)
    Știm noi, oare, cum influențăm, cu gândul, cu iubirea pentru frumosul creat de acești oameni minunați, deciziile unor jurii, ale unor indivizi care hotărăsc CINE este bun??
    (Blaga a fost cel mai bun, și NU a luat Nobelul, când trebuia. Vezi!)

    ”Totul se petrecea în mare taină
    ne trezeam că peste noapte au înflorit gutuii”

    Să ne bucurăm! :P
    Pentru tine, zi frumoasă de octombrie, cu frunze…încă…pe ramuri aproape goale, dar atât de expresive!

    1. Mi, da… stilul bată-l vina… unde, cînd şi mai ales cum (mi)l-am dobîndit?
      uneori cred că habar n-am să mă bucur, aş învăţa dar cred că e printre puţinele lucruri pe care mi-e tare greu să le învăţ singură…
      mi-am reprimat multe deprinderi, printre care şi asta, acum e greu tare să o (re)învăţ…
      am credinţa, ba chiar siguranţa uneori, că un gînd bun în doza exactă(atunci cînd cineva ţi-o fără ca măcar să conştientizezi asta) e de-o putere absolută
      şi mai cred că oamenii care fac lucruri minunate, indiferent ce fel sunt acele lucruri(ajungătoare la alţi oameni prin timp), au nevoie să primească în (şi)timpul vieţii lor semne, de la noi semenii lor, de preţuire…
      primesc atît de puţin şi se dau cu totul…
      e minunat să-ţi faci viaţa (mai?!)frumoasă cu poemele, culorile, sunetele lor dar ei, ei din ce să-şi ia hrana?
      dacă nu spui azi ‘TE IUBESC’, la ce-ţi foloseşte şi ţie şi iubirii lacrima nespusei în prezenţa unui mormînt, ori unei amintiri
      efemer şi zădărnicie…
      am să mă bucur mereu, Mi, aşa cum ştiu eu şi am să spun întotdeauna azi ‘te iubesc’, indiferent de orice…
      zi minune înapoi ţie… e redundant să-ţi zic că mie mi-au plăcut mereu crengile aproape goale cu toate ale lor

      1. Minunate versuri, îmi plac pentru că le pot citi de mai multe ori și de fiecare dată parcă e o premieră…
        La secțiunea de arte plastice, premiul a fost căștigat, pe merit, de pictorul FLORIN CIUBOTARU.
        Felicitări!

        1. da, Mi… şi sunt atîtea… vrei să-ţi citesc?…
          am să caut şi date despre dl.F.C.,
          Oricum tu cunoscîndu-l îmi e clar că merită Felicitări!

          1. Citește-mi! Că uite, vine iar vinerea și weekendul și o nouă săptămână, sperăm, mai bună! Să cauți și pictorul, cred că o să-ți placă pictura lui Ciubotaru.:P

            1. Mi, păi ce-am făcut toată după amiaza? ţi-am citit ţie… acuma nici tu nu mă mai auzi?…
              bine… îmi citesc mie
              păi uite, eu nu arunc vorbe-n vînt de octombrie:
              http://www.2rart.co.uk/artist-detail.asp?id=16
              glumesc, m-au uitat… am rămas impresionată, normal, uite aşa mai învăţ
              aşa vine aşa trece… aşa se trec toate, mare plictiseală viaţa asta, treacă… sunt f. încîntată de bucla temporală şi de timpul astringent
              mi-a explicat cineva azi că am o karma(ştii tu ce cred io d-astea) grozavă… cică sunt un bărbat care a asuprit, în altă viaţă, f.tare femeile iar acum am fost karmisită să învăţ ce înseamnă să fii femeie… no, zi tu… în condiţiile date, karmik, o dau în mă-a de viaţa asta , treacă…
              acuma şo pe evoluţia interioară să nu nimeresc naibii în cine ştie ce cacialma şi karma următoare…
              bleah, Mi…
              sper ca măcar tu să ai o seară mai veselă, mă duc să-mi iubesc menajeria
              pup

Lasă un răspuns

