E.A.POE

Motto:

Cea mai mîndră zi, cel mai mîndru ceas,/ Inima-mi veştedă le-a cunoscut;/ De-avînt şi de mărire visu-mi treaz,/ O ştiu, a trecut!

Ce-avînt, am zis? Da! Îmi închipui,/ Dar de mult timp s-a dus pe veci!(…)/ Ci, ducă-se deci!”

versiunea în limba engleză:  AICI

viata si moartea-euri

– Vizita morţilor –

vis

AL TĂU SUFLET VA FI SINGUR-

NEŞTIUT ÎN LUME- SINGUR,

DE CE – NIMENI N-O SĂ AFLE

CEASUL GREU AL TAINEI TALE,

NU VORBI-N ASTĂ PUSTIE

CARE NU-I SINGURĂTATE,

DE NU, SUFLETELE MOARTE

CE TE-AU PETRECUT ÎN VIAŢĂ

TE VOR BÎNTUI ÎN MOARTE

ŞI TE VOR STRIVI – DECI, TACI;

NOAPTAEA SE VA ÎNCRUNTA,

STELELE NU S-OR UITA

JOS, ÎN TRONURI ÎNGEREŞTI,

CU SEMNE DUMNEZEIEŞTI –

GLOBURI DE AUR, FĂRĂ RAZE,

ŢI SE VOR PĂREA CĂ-S OAZE

CARE ARD, ŞI-AR VREA SĂ-ŢI FIE

LEAC DE SUFLET PE VECIE,

DAR ÎN ZORI FIECE STEA

ALT MELEAG VA LUMINA,

VOR PLECA DE LÎNGĂ TINE,

DOAR CU GÎNDUL VEI RĂMÎNE,

SUFLAREA SFÎNTĂ VA FI LINĂ,

ŞI NEGURILE PE COLINĂ

DE BOAREA VERII NECLINTITE

TE VOR VRĂJI – PECETE

ŞI SIMBOL VOR RĂMÎNE

AL TAINELOR ÎN TINE.

Traduceri:

Dan Botta

Liviu Cotrău

din vol.Annabel Lee şi alte poeme

SPIRIT

SPIRITS OF THE DEAD

Thy soul shall find itself alone
      'Mid dark thoughts of the grey tomb-stone;
      Not one, of all the crowd, to pry
      Into thine hour of secrecy.

      Be silent in that solitude,
        Which is not loneliness- for then
      The spirits of the dead, who stood
        In life before thee, are again
      In death around thee, and their will
      Shall overshadow thee; be still.

      The night, though clear, shall frown,
      And the stars shall not look down
      From their high thrones in the Heaven
      With light like hope to mortals given,
      But their red orbs, without beam,
      To thy weariness shall seem
      As a burning and a fever
      Which would cling to thee for ever.
Now are thoughts thou shalt not banish,
      Now are visions ne'er to vanish;
      From thy spirit shall they pass
      No more, like dew-drop from the grass.

      The breeze, the breath of God, is still,
      And the mist upon the hill
      Shadowy, shadowy, yet unbroken,
      Is a symbol and a token.
      How it hangs upon the trees,
      A mystery of mysteries!

sursa

E.A.POE!
sursa traducerilor-E.A.Poe-ed.Univers 1987
17 gânduri despre “E.A.POE

  1. oricat de bine ar fi tradus in romana prefer varianta originala. de fapt asta e valabil mai intotdeauna, mai ales la poezie

    1. H. mi se pare absolut normal. e marota mea, am mai scris de nu ştiu cîte ori asta, am dat traduceri comparative am cerut la,la,la…
      oricum, e un blog şi-atît! limitările şi dezinteresul faţă de poezie mă fac să-mi păstrez părerile şi teoriile pt.mine şi cei din real
      oricum, nu mă fac să renunţ la poezie
      p.s.-ţi-ai parolat blogul? am trecut pe la tine azi, la 13,35şi mi-a cerut parolă

    1. Mi, merci dragă… Zînul, ieri, a fost surclasat de o stare absolut haotică pe care am avut-o… a fost o zi doar Poe, care mă ţine de vre-o săptămînă şi văd că nu vrea să-mi dea drumul. mi-am zis că poate o exorcizez dacă o fac publică. poate mă lasă. încă nu…
      am să vin …
      auzi? ce parfum crezi că i s-ar potrivi lui ? m-am gîndit mult la vocea lui. sunt absolut fascinată, bat cîmpii rău cred dar am o preocupare aşa… cum mă apucă pe mine. El e una mai veche care mi-a revenit, habar n-am cum… vremea, vremurile …

      1. …Saracul meu zan surclasat…vezi, Cella, vezi…daca fac zani violeti.
        Ce parfum i s-ar potrivi… cui?
        Vino la mine si intreaba explicit ;), ca iti si pun parfumul pe loc!

        1. Mi, doar nu era să pun ZÎNUL între monştri, eiii…
          am aşteptat să dispară
          păi! cine mă înveleşte pe mine la noapte? monştri ori ZÎNUL meu Violet?

          1. Am editat.
            Nu accept mal entendu-urile, doar ma stii! Parfum pentru zâni și zâne, oricum le aveam în plan și vor urma! Le ai in dedicatia ADDENDA.
            Pentru tine și Poe, acesta merge bine, nu am gasit altceva:

            1. WOW! Mi… ce super mi se pare… eu doar mă gîndeam, ce i s-ar fi potrivit… aşa un „personaj” offf
              da’ acuma, azi, nu-mi mai arde de el, gata, deşi mai am… în tolbă…
              azi sunt ZÎNĂ cu ZÎN, atît :lol:
              sunt veselă ca o vrăbiuţă
              ufff… sper să-mi ţină!!! zi şi tu: n-am şi io voie să mă bucur un pic-piculeţ? :(

Lasă un răspuns

