Calendar! […]

Se dedică:
 
POVEŞTILOR: …

„e o poveste de dragoste neputincioasă, ireală, doar visată…  visul vrea să mă iubească, eu nu vreau…”

De pe hîrtia galbenă impregnată cu maglavais de neputinţă, travestit în m(i)ere, o muscă şi-a riscat aripa şi s-a desprins. Era, de fapt, o pare. Muscă doar pentru hîrtia impersonală.
Ea, hîrtia, nu are cum să facă diferenţa între fiinţele pe care „le lipeşte”.
Fiinţele nu contează pentru ea. Ea este o hîrtie şi-atît! vorbe, vorbe, vorbe… maglavais de vorbe.
Parea, prinsă accidental, a  rămas fără o aripă. A durut-o desprinderea. Dar… zboa.
Sunt păsări care îşi pot regenera aripele. Totul e în mintea lor.
Hîrtia impregnată cu maglavais travestit, de vorbe, atrage fiinţe şi nu are viaţă. E doar o hîrtie banală şi perisabilă. Pare inepuizabilă. Pare!
La fel ca şi muştele prinse pe ea. Mereu! La fel!… mereu altele…muşte!
Morală?- păi cum? nu-i fabulă…
La prăvălia din centru au adus sonare. Hai să ne cumpărăm un Delfin. Vine VARA! zbrrr…

Şi ce mult te-a iubit! Vorba lui CHILIAN… E, cine îl ascultă pe ăla? Muştele se prind cu  fadojazz. Şi maglavais de vorbe. Efemeride, de…

MAI

M Mai bine să n-ai ori mai bine să ai

A Atâta fericire cât încape într-o ad ieredevânt într-o revărsare de ape...

I Intrai ca unicornul sub pielea catifelie a lunii mai

 

OCTOMBRIE

Zdzislaw Beksinski

O Ofelia lui Hamlet s-a înecat în ceai

C Cu bucăţica dulce de zahăr scos din trestii

T Tot mai visezi, bătne, visări de mucegai

O Ori năzdrăvane lupte cu îngeri şi cu bestii?

M Mănâncă dumicatul de cer şi spune da

B   Blestemului de care nu poţi fugi şi basta

R   Renunţă la revoltă şi nu te întrista

I    Imaginându-ţi raiul jegos ca lumea asta

E    E timpul, dragă Hamlet, să-ţi sorbi din ceai nevasta!

Din volumul: CALENDAR POETICESC- CRISTIAN BĂDILIŢĂ (culorile acestei însemnări sunt cele ale versiunii originale pe care, dacă doriţi, o puteţi citi ori descărca în pdf. este o încîntare!)

***

CUVÂNT ÎNAINTE

***

Şerban Foarţă
Când se naşte Crist, – anu’ a

Rămas o săptămână;
Ianua, Cœlis Ianua,
Se deschide şi o să rămână
Tot timpul deschisă, până în
Iunie 24, ziuă cu, pe câmpuri, sânziene,
Atunci când timpul bătrân
Noapte de Sânziene

Binevoieşte a se face…
Ăl de ne dă în
Dar calendare ştie ce face:
Iată-l colorându-i timpului bătrân
Lacrima,-n auriu,
Inima,-n foarte roşu,
Ţarina,-n azuriu
Ălui de calendariseşte, să-i mulţumim pentru întreg răboju’.

KOOKABURRAS, este singura pasăre din lume(cunoscută de mine) care rîde. În hohote! Trăieşte în Australia şi este ţinută în captivitate în unele grădini zoologice, aud.

Prietenul meu TreXeL mi-a povestit ieri asta. OF!… Ieri, a fost o zi tristă pentru păsări. Azi?!

Nu mi-au plăcut niciodată grădinile zoologice şi dresurile cu animale de la circ. Nu merg nici la şi nici la. Deşi, recunosc, am fost dusă. Eram un copil. De unde să fi ştiut?. Din toate am învăţat. Şi le evit, azi, refuzînd politicos- cred– şi ferm: NU! mulţumesc!

I am the Sky, Nothing can touch me!(CELLA’s M.)

20 de gânduri despre “Calendar! […]

  1. CELLA, cata culoare, pot spune ca-n tara lui OZ,Somewhere Over The Rainbow!!!
    M-ai dat gata cu Foarta, de unde stii tu…de parca mai are rost sa intreb, nu-i asa!? Frumoase picioare (Tina), haios Calendar poeticesc, ce mai! Numai bine vin astea, ca sa ne bucuram de weekend, ca avem de invatat pentru teste la romana si matematica. Ce scoala, nici nu-mi amintesc sa fi invatat eu in clasa a V-a vreodata, dar 10 pe linie sigur aveam. ;)
    Genii ii facem! :P
    O zi de vis! :)
    Pour vous:

    1. Mi, ştiu că aveţi multe, am citit ieri, Enya-i un copil mult prea bun să nu letreacă bine ştiu asta :lol:
      cît despre Foarţă… eh, ar fi fost plin p-aici dar nu poci încă ;) lasă că îi lîngă mine oricum(îmi cade în cap dacă dorm neatentă ;) )
      abia aşteptam să te „văd” să-ţi arăt ce-am găsit prin blogroll; o încîntare!!!

      ce zici?
      oho, am mai „găsit” multe azi că am cam bîntuit :lol:
      merci de tcm! de unde ştii că-mi plac? ;)

      1. De unde stiu!!! Ce intrebare, cred ca nu mai are rost sa ne intreab reciproc „de unde ai stiut”!
        Foarte interesanta si frumoasa prezentare, muzica la fel! Ai grija sa nu cada Foarta pe tine!
        http://www.revistatango.ro/serban_foarta_te_vindeci_de_amor_prin_alt_amor-419.html
        Imi amintesc (din nou) de Phoenix…ce vremuri, eram foarte mica atunci cand ei erau deja…foarte mari!
        Unde as putea gasi un volum de poezii NUMAI cu versuri pentru Phoenix, semnate Forta, oare? Pup! :P

        1. Mi,
          de şi din „a(mor)” n-am suferit decît la 18 ani :lol:
          da’vaiii ce doareee…
          nu ştiu să existe un volum cu aşa subiect(cuprins) dar am LP original cu EI
          mi-ai dat o întrebare! o să aflu … ştiu pe cineva care ştie :lol:
          pup înapoi
          a, eu i-am cunoscut pe originali, nu bine dar destul ;) aşa cum au fost

    1. Oannnaaa… ce compliment!!! wow şi iar wow
      vezi că mi-o iau în cap şi nu-i bine :roll: :lol:
      p.s.- muza cea nouă(9) e vinovată ;) mi-a zis să-ţi transmit complimente, m-am executat! :lol:

    1. Belle, la mine telepatia-i acasa ei ;)
      nu ştiu ce se întîmplă, probabil conexiunile, dar postez tare greu comentarii la tine de vre-o 2 zile
      DA! aşa zic că aşa e la mine: ZIUA ABIA ÎNCEPE :lol:
      seară minunat de senină ţie :lol:
      viaiii…
      eu cu:

      tu … cu …

      auuu…
      tună!
      şi ne adunăăă … :lol:
      păstrînd proporţiile … of şi jale pe la poarta dumnea-noa-leee :lol:
      las’ că ne trece … sigur!
      p.s.- cum nu se oferă nimeni să ne scoată din supa asta io una caut polonicu’ fermecat
      m-am tirat să caut DESENE ANIMATE !!! de of şi jaleee :lol:

    1. heiii Belle… MULŢUMESC!
      DEJA ŞTIU!
      Iubirea Blogosferei :lol: lor li-l dau şi atît
      offf… am întîlnit şi blogosferici FERICIŢI… ;)
      îţi vine să crezi?
      dacă tot m-am apucat MULŢUMESC încă şi încă… eu cu ăştia mă îngrop :lol:

  2. Cam multa tristete…:(
    Si eu care credeam ca o sa-mi petrec weekendul intrun mod deosebit,mai ales ca azi trebuia sa fiu undeva si nu m-am dus…de frig,de neputinta si multe altele.
    Weekend minunat!
    Pregatesc niste scene de poveste,cand ai timp sa treci pe la mine,te rog.

    1. Gabi.e 19p.m.aproape şi eu abia am ajuns
      am „îndurat” un frig azi de n-ai vrea să ştii…
      şi da! sunt în „zodia tristeţii”, asta e, n-am cum schimba nimic iar de prefăcut… nu-s genul
      am să vin negreşit la poveşti, poate-mi mai luminez noaptea
      am fost la CV,ştii tu, să văd ce face Zefirul şi Floarea lui de Mac…
      lor vroiam să le dau premiul de toamnă…
      mă deprimă iubirea la ora asta, nu mai vreau decît LINIŞTE!!!
      te îmbrăţişez, o seară caldă şi bună

  3. vai cat de tari clipurile cu pasarile alea care rad, am murit de ras :))) abia acuma le-am vazut, eu asa mai cu intarziere :D lol

    1. H.,da… e o pasăre „veselă” se pare
      atunci cînd nu-i halită de paianjeni în grădina zoo aşa cum scria amicul T.
      am aflat despre ea de la AnaMaria Beligan care trăieşte în Australia şi povestea că atunci cînd o să moară vrea să i se împrăştie cenuşa într-un mic rîu pe malul căruia pomii sunt plini de astfel de păsări care rîd în hohote
      mi s-a părut f.faină imaginea…
      şi după moarte rîsul poate fi terapeutic
      oricum avem,unii, o viaţă de rîs ;)

Lasă un răspuns

