FASCINAŢII- pictori şi poeţi blestemaţi

kahlo

Cu sufletul meu te-aş iubi,

Inima neatinsă de alţii.

nu patima, nu violenţa, nu
erezia
văpaia în care viaţa-mi se pierde
strop stins în ocean

Cu sufletul,
clopotul grav şi tăcut
dat mie, măsurat mie
de la-nceputuri,(…)

Frida Kahlo-tree of hope

… te-am aşteptat, cu ochi de piatră de pasăre de câine
cu ochi de om te-am privit
fără de fard te-am privit.
cum trece luna prin fazele lunii
cum trece frunza prin anotimpuri

cum creşte discul roşu la orizont
şi noaptea nopţii o leapadă
cu ochii tăi în ochii mei am privit :cum voi privi de-acum anotimpurile,
cum de acum privi-voi doar
piatra, arborii, Luna.
KahloKahlo-self-portrait with thorn 1940


Trebuia
Să nu îmi mai pese deloc
de mine
de gravitaţie piatră căderede pulbereTrebuia să iau forma munţilor
Albaştri şi înzăpeziţi

de acolo,
aruncându-mă, trebuia

să lepăd forma de pasăre

Kahlo-the love embrace 1949


Mult timp, o, mult timp
Am privit cerul
până să învăţ ochii lui.
Mult s-a lăsat spaţiul desfigurat,
şi câtă inima a curs, câtă

neînduplecare.
Amarnică singurătate a norilor,
ţipete ameţite.
Dar azi mă trezisem
iubindu-te,
era cumva o creangă de aur,
zâmbeam cu degetele trandafirii, sub vasta
cupolă
ne pătrundea lumina

ca nişte şerpi infloriţi.kahlo

Fii medicul meu de suflet –
te plătesc oricât;
fii cel în care să-mi pot depune
cinismul, nevoia de oameni,
tandreţile;

tu, în care eu m-am văzut
până la capătul vieţii
şi-al morţii;
Evident, „imaterial”;
Evident, fără încălcarea normelor
de convieţuire socială;
preţuindu-te
înţelegându-te
fără să mă întreb:
tu
ce mai faci?
tu, cum te mai
descurci?
cum mai exişti?

rugându-te doar atât, cum altădată
şi eu din iubire preluasem păcatul
de ignoranţă şi crimă:
ia-mi sufletul meu, neliniştitul,
şi poartă-l;
fii îngerul meu păzitor
pentru existenţa aceasta –

te plătesc oricât.

Kahlo-the broken column 1944

Cine eşti tu, din care eu văd doar

oglinda?

Din care aud doar o voce, o incredibilă
echidistanţă?

O cruzime ubicuă, ca o cădere
dintr-o gravă trădare?

ochii tăi mă conţin, dar ochii tăi mint
gura mea îţi vorbeşte, dar gura mea minte

între noi – o distanţă de-o CLIPĂ
inima arde, dar ea arde
fără voinţa mea

ştiu, lină-ai fi vrut mişcarea să-mi fie,
supusă lumina; din fluxul lucrurilor
vag plutitoare – partea lor moale şi
eterată .

un biet paradis, un dublu vânt, o
uimire

dar eu neiertătoare-ţi vorbesc,
cu Tine vorbesc, care eşti un întreg
şi în toate!

(între noi e o eroare de-o clipă –
un ochi deviat, o fisură
pe unde sensul îţi scapă)

Frida Kahlo-le due fridaSă mă cuibăresc lângă tine, tu privind marea;

Şi vorbindu-mi de toate: filosofie, magie
eu – să te ascult,
atentă la modul cum îţi vibrează pe tâmple culorile
cum cerul şi nisipul şi soarele
iradiază îndrăgostit şi ocult.
Şi de istorie, fantasme, fenomenul răcirii
Să îmi vorbeşti,
cu vocea ta supravegheată, domoală – şi despre
rigoare
pe când sângele meu îşi potriveşte ritmul
dupa sângele tău

iar buzele mele în flăcări simt gustul
demenţial de blând al buzelor
Tale.
şi despre calmul înţelepţilor tibetani; eu
să observ,
uimită ca la descoperirea lumii,
curba dulce a umerilor,
unghiul clasic al braţelor încrucişate;

şi când încet mă topesc, surâzând
în briza năvalnică, tu
să vorbeşti
să vorbeşti
să vorbeşti înainte,
să vorbeşti despre toate,(…)
Kahlo-tehuana

(Versuri Gabriela Negreanu -1949-1995)

Viaţa e duelul lui Dumnezeu cu diavolul, iar câmpul de bătălie sunt eu

Feodor Mihailovici Dostoievski (Фёдор Миха́йлович Достое́вский)

CELLA-Anotimpuri

I am the Sky, Nothing can touch me!(CELLA’s M.)



17 gânduri despre “FASCINAŢII- pictori şi poeţi blestemaţi

    1. ha, eu eram la tine :lol:
      pupici! cred că ştii: o iubesc pe „tipa” asta… rău!!!
      uite: şi io ţie CADOU!!! „ale noastre”, împreună :lol: :

    1. Alex,
      ce coincidenţă, tocmai eram la tine să revăd „Be gentle”, m-am amorezat de postarea aceea şi urmarea ei la Belle de Jour :lol:

  1. are cineva vreo informaţie, vreun studiu, oareşce păreri competente despre mustaţa fridei? pliiiiiz! sunt foarte foarte interesată! adică e o problemă care mă macină. e vreun manifest în sine?

    1. Orooooooooooooo
      nex ciolan de informator p-aci, încă ;)
      mustaşul ei personalit(eul) şi manifest mexicănesc testoteronic
      ce treabă-avem noi, n-o luăm de nevastă

    1. Gabi,
      este o selecţie din poemele unei minunate fără de noroc care s-a sinucis; o poetă nederept deja, se pare, uitată
      şi nu, nu l-am uitat pe ADRIAN, doar că îl pitesc; amintirile sunt doar ale mele, el e viu şi există, uită-te atentă la postarea din 09.10.2009… e mereu aici aşa cum toţi Îngerii mei sunt
      mulţumesc! oraşul sufletului meu te îmbrăţişază de-acuma-s împăcată… e toamnă, e cu mine

      1. CELLA,n-am stiut nimic despre aceasta poeta.Cred ca ar trebui sa recitesc poezia cand gasesc un moment mai potrivit.
        Stiu ca-l iubesti si nu l-ai uitat,cum ai putea sa uiti un om pe care-l iubesti?
        O seara minunata si linistita!

  2. păi ştiu foarte bine că n-o luăm de nevastă şi, crede-mă, chiar mă bucur. mexicănesc e un cuvînt foarte bun. de-acu’ aşa o să-i zic vecinului care-şi goleşte scrumiera pe geam: băi, mexicanule! pân-acum îl făceam mitoman.
    dar tot nu m-am lămurit cu mustaţa şi bărbuţa. poate cineva mi-o oferi explicaţii mai complexe. adică vreau să mă împac cu pilozitatea personajelor şi nu ştiu cum.

  3. :)
    sper ca nu imi dai in cap cu dansa ea
    e un mixaj interesant cat de cat
    si..seara buna
    si..merci pentru gabin
    si…ce mai vrei tu
    zic eu pe superfuga si cu scuze…de zi diferita care este azi
    :)

    1. Belle,
      vaiiiiiiiiiiii, ce zici: fotografiile-s superbe(aia cu doamna cu maşina de scris, doamna cu pălăria imensă şi perechea pe velociped mmmmm)
      cît despre Gabin eiiii EU şi vocile
      e una dintre „fascinaţiile” mele ;) un bărbat dacă n-are voce şi privire e kiks în ce mă priveşte :lol:
      sper să ai o seară bună pe măsura superfugii ;) :lol:
      merci!!!

    1. Flavius. nu-i băga în seamă zăpezile se topesc urmînd legea aia cu „circuitul apei în natură
      mare lucru’ fînu’ şi hara… mi-au topit banchize de gheţuri azi, nici nu ştii :lol:
      săptămînă bună înapoi şi gînduri celuilalt genunchi, îmi pare înnorat
      vin cu o găleată de soare acolo să se mai spargă norii :lol: de or vrea

Lasă un răspuns

