TRAFIC BLOCAT, evitaţi zona! cad pietre:IERTĂRI -I-

Cînd nimic nu-mi mai e de ajutor, merg şi privesc la cioplitorii în piatră, mă uit cum izbesc de o suta de ori roca fără ca măcar o fisura să apară. Şi apoi, a o suta una oara, piatra se despică brusc. Şi ştiu ca nu acea lovitura a spart-o, ci toate celelalte dinainte.”

ILUZIA TOAMNEI

NICHITA

– ALTĂ MATEMATICĂ –

Noi ştim că unu ori unu fac unu,
dar un inorog ori o pară
nu ştim cât face.
Ştim că cinci fără patru fac unu,
dar un nor fară o corabie

nu ştim cât face.
Ştim, noi ştim ca opt

împărţit la opt fac unu,
dar un munte împărţit la o capră
nu ştim cât face.
Ştim că unu plus unu fac doi,
dar eu şi cu tine,

nu Ştim, vai, nu ştim cât facem.

Ah, dar o plapumă
înmulţită cu un iepure
face o roşcovană, desigur,
o varză împărţită la un steag
fac un porc,
un cal fară un tramvai

face un înger,
o conopidă plus un ou,
face un astragal…

Numai tu şi cu mine
înmulţiţi şi împărţiţi
adunaţi şi scăzuţi
rămânem aceiaşi…

Pieri din mintea mea!
Revino-mi în inima!

dn vol. „Măreţia frigului” (1972)

POATE VREŢI SĂ (re)CITIŢI DIN SCRISORILE LUI NICHITA

TOAMNĂ FĂRĂ ILUZII, reală şi singura adevăratăÎN SIBERIA EXISTĂ PĂDURI CE AU COPACI DE PIATRĂ(click, dacă vreţi să-i, doar, vedeţi)

AM PLECAT SĂ-I GĂSECam luat şi dalta cu mine, încălţările nu.

Călătoresc întotdeauna singură; să-mi aud numărătoarea paşilor…

CHARLES BAUDELAIRE

– SONET DE TOAMNĂ –

M-ai întrebat, cu ochii tăi limpezi, de cristal:
“Iubitul meu cel straniu ce daruri îmi găseşte?”
-Iubito, taci! Ţi-aş spune că inima-mi doreşte

Candoarea ce-avusese străvechiul animal!

Tu, care-mi legeni somnul cu mângâieri uşoare,
Să nu ştii niciodată cumplitu-mi nenoroc,
Nici taina scrisă-n mine cu litere de foc!
De patimă mi-e silă şi orice gând mă doare…(…)

(tr. Al. Hodoş-ed.1978 – Fleurs du Mal)

25 de gânduri despre “TRAFIC BLOCAT, evitaţi zona! cad pietre:IERTĂRI -I-

  1. CELLA,nu stiu cum se face,dar padurea despre care scrii exista,doar ca omul nu poate ciopli nimic,nu are voie.

    O duminica minunata!
    Multumesc pentru Nichita!

      1. Iti raspund asa cum cred eu.Voile ni le da constiinta,bunul simt sau cu alte cuvinte,noi insine.
        Asa cred eu.
        Duminica frumoasa de toamna blanda…cu Nichita!

        1. Gabi,
          mulţumesc, e primul pe care-l primesc
          aş mai vrea…
          eu, încă, nu l-am găsit…
          poate ale voastre m-or îndruma
          uite, deja fiind în Siberia, am să caut pădurile de piatră
          iau dalta cu mine dar promit să nu cioplesc; doar mîngîi copacii cu ea, să aibe dalta amintiri

    1. Flavius,
      suntem incorigibili se pare
      dacă nu ar fi fost, ieri, o zi în care ar fi trebuit să mă duc într-un cimitir(şi-i primul an în care n-am putut) poate ciopleam şi-acum… în cenuşă
      bune, doar bune înapoi

    1. Mi,
      sunt bine, iert
      poţi comenta liniştită, nu-i nici o interdicţie
      acolo am iertat limba portugheză, că nu o ştiu…
      comentează aici, ţi-am văzut parfumul de azi: MINUNAT!

        1. auăleu… cum ai reuşit?
          păi eu am citit dar încă nu am decît exclamaţii
          Parisul şi parfumurile…
          oricum nu scapi, doar să mă „adun” puţin

        1. zi aici, acolo unde „iert” închid cîte-o uşă şi nu ai cum
          e doar începutul, am multe să-mi iert… am promis ieri aşa că…
          ştiu că-mi zici de fado(e pentru mine) de limbă(e pentru că nu am ştiut să o învăţ şi a ştiut altcineva, întotdeauna există altcineva care ştie) de lacrimă(e pentru mama, căreia i-am promis să las durerea să plece, ieri a fost ziua ei iar eu nu am fost în cimitir) , despre zăvor(e o pasiune a mea mai ciudăţică)
          no, mai despre ce? poţi zice aici despre toate

            1. Mi,
              am tot spus: mă supăr greu, eu doar mă amărăsc
              cînd mă supăr atunci e grav; deci: nu mă supăr! şi nici amărîtă nu mai sunt: nu mai pot!
              aşa că, tocmai pentru că-i viaţa mea trebuie să dau drumul durerii, să iert

  2. Cand eram in Portugalia, ascultam des Amalia cu April Em Portugal, e foarte frumoasa, pare tangou, dar cand il canta ea e fado, evident!
    As vrea sa merg acum in Portugalia, nu am timp sa invat acum o limba noua si grea, in ciuda frumusetii ei, dar acum mi-e dor…saudade…de Potugal, cu conditia sa-i arat si Enyei frumusetea usor salbatica a acelor plaje, a palmierilor si stradutelor inguste, unde casele aproape ca se ating, albe si proiectate solar pe cerul foarte albastru. O caldura…doar noaptea puteam sa ne plimbam in voie prin statiuni si Lisboa, e o viata de noapte aparte acolo. Mi-e dor, cu riscul de a stalci limba, saudade e dorul portughez!

      1. măi, eu nu mai şterg nimic
        oricum suntem doar noi, acasa mea, nu deranjăm pe nimeni
        pălăvrăgim şi cine ce treabă are?
        portugheza e o limbă grea?

    1. acuma că am iertat-o m-aş duce şi eu
      saudade”? am să-l învăţ
      fado e răvăşitor, cîntat de
      ea
      nici eu n-am putut învăţa „limba portugheză” :(

      1. Eu o voi invata, pana acum nu am avut ocazia si timpul necesare, odata ma voi apuca, asa cum am facut si cu engleza sau franceza. Nu e foarte grea, daca ai un pofesor bun!Sa mai treci si pe la mine! Seara mai buna!

        1. acuma vin, profesor de portugheză? o doamne…
          dacă n-ar fi de plîns chiar aş rîde
          unde?, aici?, acum?… sunt autodidactă în majoritatea extraopţiunilor
          portugheza chiar nu-i o prioritate, nu pentru mine… că nu mai am „loc”

  3. Salut!
    Vrei sa facem schimb de link-uri? Daca esti de acord atunci lasa-mi un comment in care sa imi spui cum vrei sa te trec in blogroll. Pe mine ma poti trece Achilianu
    sanatate…

    1. achilianu,
      sănătate, sănătate… da’ brînza-i pe afinităţi de cînd cu aia de-i zic ăia criză… mai vedem, vorba chiorului în ţara orbilor

  4. I don’t know If I said it already but …I’m so glad I found this site…Keep up the good work I read a lot of blogs on a daily basis and for the most part, people lack substance but, I just wanted to make a quick comment to say GREAT blog. Thanks, :)

    A definite great read..Jim Bean

Lasă un răspuns

