DAR!

I-am zis cuiva (şi) aici că sunt mai anapoda decît anapoda.

Am un obicei vechi: fac daruri. Ce-i anapoda în asta?. NIMIC, or să zică toţi cei care or zice.

Diferenţa dintre mine şi mine(obişnuiesc să mă consider, eu mie reper, ţăruş: mă înfig adînc în pămînt, întind sfoara prinsă de el şi dau cerc roată… ca în chestia aia aiurită cu intră cine vrea iese cine (mai) poate ) e că atunci cînd sunt îngrozitor de deprimată, ori doar tristă nu am o terapie convenţională: nu fac cumpărături, nu-mi schimb culoarea părului, nu ies în lungi plimbări meditativo-dubitative etc.

A, nu fac nici yoga ori alte forme „indicate” de terapie.

FAC daruri. Aşa… îmi alimentez tristeţile, cu bucuriile altora. Credeţi ce doriţi, la mine funcţionează.

Am primit cu ceva vreme în urmă, cadou cică(am eu faţă de fraieră?, doar de naivă cînd mă trezesc dimineaţa) o carte, un tom(oi) mai bine spus. Mi-l cumpărasem cu un an în urmă, mă aveau în baza de date. Aşadar…

Ăsta-i „cadoul”:

R.D.-ISTORIA UNIVERSALĂO DĂRUIESC CU TOT DRAGUL, fără nici un fel de obligaţie.

Atît, cine o vrea să mă convingă că O VREA!

Avînd două exemplare, pe al meu l-am deschis la pagini despre noi

Sper din toate puterile unei speranţe firave că voi fi fost  o dacă liberă şi că am fost măcar atunci, cîndva, fericită.

Vedeţi: sunt îngrozitor de egoistă.

P.S.

Să nu aveţi prea multe pretenţii de la ea. Nu este decît un volum frumos, cu multe ilustraţii, comercial mai degrabă, informativ, total neacademic. O lectură copilăroasă, cei care ştiţi cărţile R.D. ştiţi despre ce vorbesc. E ceva în genul „te trimit să cauţi” cum ne ziceau profesorii în facultate(ai mei, nouă). E MINUNATĂ PENTRU UN COPIL, dacă copiii ar mai citi cărţi, dacă s-ar mai juca prin parcuri, dacă…

ADDENDA:

Tînărul şi mereu neobositul meu prieten ANDREI PAVEL-ARTISTUL îşi pune întrebări care, cred eu, merită răspunsuri sincere. Pînă acum nu prea are parte de ele. Toţi ni le punem. Mai are cineva vreme de sincerităţi de soiul acela? Probabil da, altfel… oricum ne trăim şi suntem trăiţi cum ne taie capul. Răspunsurile sunt rare şi aduc mereu alte şi alte întrebări. Dar dacă?…

I-aş fi spus părerea mea dar nu cred că l-ar ajuta prea mult. Sunt într-o „pasă” total contraindicată „datului cu părerea”. Cîte din viaţa noastră nu depind de multe altele decît de momente de „ceva” ori „altceva” care ne influenţează şi alterează sincerităţile. Frunze în vînt…

10 gânduri despre “DAR!

  1. servus…
    frumoasa ideea asta… cu dăruitul pe ici si colo. Poate ar fi chiar o idee pentru un soi de schimburi sau licitatii simbolice, in versuri sau alte cestiuni frumoase – eu m-as baga la asa ceva decit sa „cer” asa… pur si simplu…. Si mai frumoasa harpa… pe care uneori o ascultam doar… noi :) E un soare frumos, mieriu si Tîmpa începe să se vopsească blondă şi roşcata aici, în şuviţe. Aştept să „o prind” pentru vreo două poze… concludente :)
    O zi frumoasă!

    1. Flavius,
      este o imensă tristeţe… şi nu era doar vrererea, era să mă convingă pe mine
      ideea ta îmi place mult; împrăştie-o tu, la mine nu vine atîta lume
      sunt prezentă cu „oferta”
      mă ispiteşti neîngăduit de tare, la starea de acută vulnerabilitate pe care o am toamna asta, cu magia Tîmpei… mai ales că o ştiu
      zi înapoi, după sufletul tău

  2. eu nu o sa te conving cu nimic. gestul tau merita apreciat, esti o persoana care ofera. daca ma pasiona istoria umpic mai mult… hehehe

    cat despre raspunsuri… observ ca nu prea a fost inteleasa intrebarea pe care [mi-]am pus-o :)

    1. Andrei,
      amîndoi oferim, la distanţe de generaţie, mie mi se pare un gest de normalitate şi nu trebuie apreciat, aşa ar trebui… asta încerc să fac de cînd mă ţin minte: doar să dăruiesc fără să mi se dea ceva în schimb; asta-i credinţa mea despre a dărui pe care nu o amestec niciodată cu ceea ce este cadou/a cadorisi(ca să mai şi glumesc, deşi…)
      puţini înţeleg… mai toţi au doar suspiciuni: ce-o vrea?, ce-o „urmări”?, mai ştiu… mult mai rele, le tac pe alea
      nu ştim dărui absolut curat, fără gînd ascuns ori suspicionări… ce-o fi cu „noi”?
      îmi pare rău că nu eşti înţeles, cunosc acut sentimentul, „tu rămîi la toate rece, ce e val ca valul trece…” vezi-ţi de drumul tău
      uite, eu cad/mă ridic… şi asta e ocupaţia mea de bază cred că am să şi uit într-o zi să rămîn în picioare
      ori, cine ştie… mi-or creşte aripi şi am să învăţ zborul

  3. hehehe.. de cate ori am fost privit la modul asta… ce ganduri ascunse am… lumea nu mai vede cum trebuie un gest. ma rog, nu vorbesc la modul absolut. dar stiu sentimentul…

  4. Draga CELLA,nu stiu cum se face,dar si eu ma simt fericita cand daruiesc.Spun psihologii ca a darui,a ajuta fara a astepta ceva in schimb e o forma de egoism.Nu cred asta si nu sunt de acord.
    Sper ca si-a manifestat cineva dorinta sa primeasca darul tau oferit de tine cu toata dragostea.
    Nu stiu ce intrebare a pus Andrei,trebuie sa-l vizitez.
    N-am flori de nufar,dar sper sa-ti placa florile de la mine! :)

    1. Gabi,
      cine-i ascultă pe psihologi?, eu nu… am un prieten bun care mă ascultă el pe mine şi apoi îşi „rupe diploma”, mănîncă şi ei o pîine
      mai este vreme, pînă acum nu a vrut-o nimeni dar are FLAVIUS ideea lui
      dacă nu o să o vrea nimeni am să o donez unei biblioteci
      dar aş fi vrut să ştiu mîinile şi ochii care au să o mîngîie,am zis… sunt şi egoistă, îmi cunosc bine defectele şi mi le şi asum/recunosc public că asta sunt, e tîrziu să mă mai schimb
      doar să mă ţin în frîu mai pot(cînd nu scap hăţurile, chestie de: un peşte urcă, altul coboară, care-i mai puternic azi? veşnica dilemă)
      merci, sunt minunate ca toate de la tine
      pup

  5. Mai, o vrea cineva sau nu? Ca eu o vreau tare, asadar nu va mai purtati ca niste fetite sfioase. O vreauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, e convingator? :D

    1. Oana,
      aşteptăm pînă vine lumea pe net, dacă nu o vrea nimeni e a ta
      ultima strigare, mîine seară
      să văd dacă mă convinge careva, tu m-ai convins dinainte dar de data asta mai aştept, un bob zăbavă

Lasă un răspuns

