Meditaţie

Gîndind la o remarcă  („Visul este un scurtcircuit intre doi androizi„) deşi nu-mi era adresată:

1 şi 0 (ziua a patra, Facerea)

la bonté non plus
ne fut pas épuisée
ni cela
que l’oubli même
a entendu
l’oiseau se tenait
sur le bord du reniement
et quelqu’un est venu
avec la réponse et le pain
nici bunătatea
nu a avut sfârşit
nici acest lucru
pe care uitarea insăşi
l-a auzit
pasarea se sprijinea
de marginea renegarii
şi cineva a venit
cu răspunsul şi pâinea

(Marc Dugardin)

” (…)Poezia lui Jean-Luc Wauthier propune o experienţă ontologică şi existenţială uneori la limita imposibilului, într-o realitate discontinuă şi contradictorie, în care prozaicul şi insolitul coexistă. O scriitură senzorială, bazată pe forţa de sugestie a „cuvântului-imagine”, îl atrage pe lector într-un „univers elemental”. Un univers în care nisipul deşertului, vântul, zăpada, focul, copacul se regasesc asociate spontan cu medii transparente sau de reflexie – fereastră, oglindă, geam – care sugerează un joc continuu al instabilului şi al efemerului, o oscilaţie permanentă între o viziune reconfortantă şi una destabilizantă a lumii.”- V.Rădulescu

POEME

1. ISPITĂ DIVINĂ

Nimic mai mult

decât o mână de fân

şi un strop de lumină

în care apa vie

se adăposteşte

(În deşert,

paşii care vin din stele

caută imaginea copilului)

Nimic mai mult

decât câteva cuvinte

pentru a-i ajuta pe măgar şi pe bou

să încălzească spaţiul

în care miracolul

ia foc

II.

Admis la vorbitor,

mă apropii tremurând

de masa de oaspeţi

(în tavan, o crăpătură

întunecată

pare a fi un chip)

Nimeni nu-mi spune să merg mai departe

(uşi închise

în pragul cărora

se baricadează noaptea)

Sub muri

se cuibăreşte obişnuinţa

O furtună solitară culcă şi înalţă

blestemând

spicele coapte.

Ne-am apropiat îndeajuns

pentru a întrezări un Dumnezeu

etern intangibil

în ciuda insultelor cerului albastru.

2.

Nu moartea

ci abisul

Nu războiul

ci rana

Nu furtuna

ci fulgerul

Nu poezia

ci cuvintele

Libertate imensă

sub rămăşiţele

tăcerii fertilizate.

3.

Fructe ale umbrei,

ne presimţiţi urmele

Nu frontiere

ci teritorii

unde privirea e hărţuită

de spasmele vântului

unde prezenţa focului

e vie şi îşi aminteşte.

4.

Singură

pe o faleză de cretă

femeia goală

devorată de dragoste

şi care îţi strigă

fără încetare

„viaţa este altceva viaţa

este altundeva”

înainte de a se arunca în gol

şi de a te iubi

inutil.

^. ^

34 de gânduri despre “Meditaţie

    1. Primadona25?
      e un muzician special… zilele astea ascult mult jazz, mă ţine-n braţe şi mă alintă… nu suport vorbele(doar instrumental, orice ascult)
      şi nu, din păcate(sau din fericire, nu mai ştiu, le cam amestec) nu-s sofisticată, crede-mă… doar un om banal şi poate peste măsură nefericit, din vreme-n vreme

    1. Belle de Jour,
      aşa să faci, merci!
      e de la Lanternativa, dintr-un sertar cu lucruri care-i prisosesc; decît să-l şteargă l-am luat eu că şi mie mi-a plăcut foarte mult(la mine are o semnificaţie şi pătratulul şi triunghiul… cercul… )

      1. lacrămi?..lasă-le uitării, s-alergăm în vântul dă seară, pe-o rază de lună, departe de ceastă lume nebună, să alergăm din aripi dând, în urmă lăsând vechiul Pământ

  1. o vară mereu i-a gândului stare
    o seară trecută-n arhiva sufletului meu
    un nume de-al tău m-aprinde mereu
    și inima-mi bate fără-ncetare
    se duce la tine, departe în zare.
    o vară trecut-a, și mult
    ie de când nici nu știai
    că sunt pe Pământ

    o seară mereu i-a sufletului stare
    o vară trecută-n arhiva gândului meu
    cu numele-mi stins de așteptare
    inima-mi bate din aripi mai tare
    și zboară cuvintele peste un hău.
    o toamnă venit-a, și mult
    ie de când visam neștiind
    numele tău

    1. pe mine verile m-au învăţat doar să tac…
      mai nou şi toamna deşi pînă nu demult o vorbeam, poate mi-am terminat vorbele, habar n-am

  2. noi,
    împreună,
    cu părul de vânt
    ce știe-a cuprinde chipul celei mai dragi făpturi pe Pământ
    noi-ul ce sunt, iele,
    aripi bătând,
    mereu către Soare
    mereu împreună, mereu peste furtună de valuri&vânt
    de umbre de gând,
    mereu către Soare
    timp învingând
    spre înainte,
    lăsând în urma-i simple
    cuvinte….

    1. nu ştiu în soare… nu a avut cine să mă înveţe, eu… doar noaptea văd şi zbor iar timpul… l-am suspendat
      tu, măcar eşti inimă,eu nu mai sunt nimic tare demult
      cît despre cuvinte… mai bine le tac, aşa am învăţat şi măcar asta o ştiu bine

            1. poţi liniştită, doar ţi-am mai zis că atîta vreme cît (mai)sunt aici nu ai nici un fel de oprelişte
              nu te lua după vorbele mele, am o stare aiurea, tu tastează…

  3. …….Vine o toamnă…
    ..cu frunzele-n vânt..
    ….vremuri din seri.
    ……..din nicăieri
    …….cad pe pământ
    ….ș-o vară în gând
    ……se uită râzând
    ..la minele-mi blând
    ce-nvață tăcând
    acum-ul din ieri
    când eram tineri
    ca doi luceferi
    din zi și de noapte
    de vânt și de șoapte

    de-un dor din departe.

  4. off, multe Lacrimi neplânse dreptul și-l cer
    lasă-le cerului, are și iel
    Lacrimi ce caută să ne atingă
    și noi repede, fuga sub tindă
    hai să dansăm în ploaia dă pixeli
    haide în secta celor ce iubesc în ploaie
    să joace de bucurie, să știe că sunt
    aici pe Pământ
    copiii de vânt
    copiii de Soare
    de nimicul prea mare
    cu dragoste mare iubiți

  5. ….râzi, Stăpână, și cheamă-ți ș-o Lună, s-arate Lumii, de ce-nnebunesc nebunii, de ce stelele-ți coroană privirea-mi o cheamă…(din romanul cu capitole al iubirii mele, pagini de-nceput)

      1. ceste rânduri le-am țăcănit pă taste din mare bucurie, vorovind un ping-pong cu-o fătucă-n virtual, și cea 47-a poezea de la suferința-mi venit-a, ca mai toate, vorbeam cu ea șii..veneau în gând, nerăbdătoare…..îți doresc sî aibă cin’s’te învelească, cu blândă căldură.

  6. de mi-ai lua ce n-am avut
    (și putea să fi-nceput)
    de mi-ai zice iute „zât! du-te naibii dă urât!”
    de mi-ai lua banii d’în casă
    ș-ai lăsa puțin pă masă
    și mi-ai smulge caldă pită de la gură
    nici că aș privi cu ură.
    de mi-ai zice „marș d-aici!”
    nici c-aș plânge, ci m-aș strânge
    arătare de arici, țepi de frici cu pașii mici
    ghemuiți, ca de pitici,
    rătăcit lângă uluci
    lemn de cruci suind lăptuci prin grădina de-ntunerec
    să mă pierd, să nu mă știi
    să mă-mbăt cum c-ai să vii
    tremurând în noaptea gri bâlbâit de șoapte mii
    „las’că vine ia o zi, ș-o să zică: hai, nu vii?”
    să plătesc cu-a me rușine
    că nu merit nici de-o pâne
    să mă ștearg-un vânt-dispreț, de mă plouă și îngheț
    de mi-ai zice „porcule!”
    zice-voi că-i dragule
    bucuros că mă privești, fericire că-mi vorbești
    bâlbâind ce am pierdut, să duc toate în trecut
    laș tăcut cu vânt urât,
    de mi-ai lua tot ce-am avut împreună în trecut
    fericit că Tu ai luat
    mi-ar ajunge ce mi-ai dat.
    …las’că vine ia o zi, și va spune: ce faci? vii?
    de mă uită, cine-o ști?
    rătăci-voi pe pustii
    eee?, ce găsi-vei pe câmpii?… ..ce pierduși!
    acuma știi?

    1. ce bijuterii filigranate scrii tu… ce fericite-or fi fetele tale, frumoasă-i tinereţea…
      merci că-ţi pierzi seara cu o babă… îmi faci cald în toamnă, ai inimă bună… inim(O)

      1. mă iartă, dar oamenii sunt speriați de cuvinte, nu ele sunt importante, ci ceea ce duc cu ele, cuvintele pot păcăli, dar acțiunile unui suflet curat nu, cred că lumea se lasă păcălită de cuvinte, capcană din care nu mai știe/poate să iasă…o fi fost la-nceput cuvântul, dar acum vine vremea faptelor bune, al aflării noii religii…rostul vieții( a-l vedea pe cel de lângă )…târliu, nb

        1. n-am de ce să te iert, nu mă sperii eu aşa uşor dar rupseseşi un şirag de mărgele şi era păcat, nu-mi plac nodurile
          şi eu cred la fel, faptele nu vorbele-s importante…
          noapte bună inimă
          şi eu îţi mulţumesc că mi-ai zîmbit seara, gînd bun

Lasă un răspuns

