ALB-NEGRU

ALB/NEGRU- RUIZ„Sunt după-amiezi însorite de sfîrşit de septembrie sau început de octombrie, cînd trecînd pe străzi tăcute, cu case vechi, salcîmi şi nalbe, auzi printr-o fereastră deschisă acorduri de pian. Sentimentul care te cuprinde atunci e o dulce sfîşiere, o voluptuasă tristeţe, un tainic regret. Timpul trece mai încet sau deloc, clipa încearcă să stea, să se-ntindă- se prelungeşte cît poate dar nu poate sta. (…) Sunetele pianului te învăluie dar lunecă, trec, în zadar se succed. Treci încet mai departe, acordurile pianului scad, amuţesc: cine oare cînta? Te desparţi, grăbeşti pasul, te-ai dus.

Ai perceput astfel foarte acut prezentul şi calitatea lui tranzitorie. Acest sentiment e melancolia, altceva decît nostalgia, cu care se aseamănă pînă la confuzie. Nostalgia înseamnă reprezentarea a ceva îndepărtat, revolut, a cărui absenţă se resimte dureros şi către care sufletul tînjeşte nespus. E un elan al sufletului înapoi, un dor de întoarcere(…) Către o veche iubire, un tărîm părăsit, o vîrstă de aur.

Nostalgia are un obiect mai mult sau mai puţin determinat e totuna cu(…) „dorul”(…) de ceva, de cineva. Nostalgia e o detaşare de prezent, o înpuţinare a percepţiei acestuia.

Melancolia nu are un obiect determinat, nu e orientată, nu se îndreaptă în altă parte. E o revelare a prezentului,  un dar al clipei, o aprehensiune a temporalităţii  şi a caracterului ei tranzitoriu şi ireversibil. E un fel de amintire a prezentului, un dor de chiar clipa actuală, pe care o percepi ca şi trecută fiindcă simţi.(…)

Melancolia e preştiinţa sfîrşitului, întrezărirea lui în devenire. E amor fati, înţelegerea necesităţii.

E deci o treaptă a lucidităţii, o eliberare a spiritului şi de aceea e de multe ori nuanţată de ironie. Predispune la meditaţie şi dacă dintr-o stare întîmplătoare şi humorală o transformi deliberat într-o disciplină, ea poate fi totodată obiect şi metodă de studiu. E un mod interior de cunoaştere şi o cale a desăvîrşirii fiinţei noastre spirituale. O ştia DURER, o ştiau iniţiaţii şi poeţii de la zorii Renaşterii(…) Charles d’Orléans:

Escolie de Merencolie

A l’estude je suis venu…

(Alexandru Paleologu- Bunul simţ ca paradox)

Puţin spre deloc îmi pasă dacă citeşte ori nu cineva textele lungi. Puţin îmi pasă dacă măcar cuiva îi pasă

Puţin îmi pasă.

Am văzut, fără să vreau să văd, o reclamă la pastă adezivă pentru lipit proteze.

Puţin îmi pasă!

În reclamă „juca” o mare, foarte mare cîntăreaţă. Puţin îmi pasă!

Am trăit în vremi asupritoare în care a respira acelaşi aer cu un Artist era ceva ce mă marca aproape definitiv. Puţin îmi pasă!

NICHITA, ŞTEFAN, ADRIAN, MOŢU’, TATIANA, PETRE, IOANE, ALEXANDRU …

PUŢIN ÎMI PASĂ!

Îi pasă cuiva de ceva?, de cineva?, îi pasă cuiva de el însuşi?

Am şi eu retorismele mele. A nu se băga(în) de seamă. Cui, ce-i pasă?

Totu-i o cacialma iar eu şi însemnarea asta doar un pretext. „Lumea” are probleme şi „treburi” IMPORTANTE. Se autoflagelează TRĂIND(u-se?).

Eu, melancolic nostalgică am să o (re)”studiez” azi pe PRIMA EVĂ- LILITH.

Lilith-Periodo de Isin Larsa y BabiloniaTemptation of LilithLilithSalvation of MaionLilithO zi cum vă doriţi. (ne)PĂSRI… pace, lumină şi IUBIRE.

BELLE DE JOUR: MULŢUMESC!

Sunt într-o mare mirare: OAMENILOR le pasă de mine. Nu ştiu ce să cred. Nu am decît nepăsări în PREZENT(ştiţi, am mai zis asta: ziua de azi e ziua de mîine a zilei de ieri). Cred că am să mă convoc, din nou, la o şedinţă cu MINELE. Am probleme, se pare. Pe ordinea de zi un singur punct: comparaţia. De ce? Pentru că am cu ce.

ACEASTA ESTE O ÎNSEMNARE PROFUND POLITICĂ!

(A fost necesar să revin cu această precizare deoarece sunt compătimită :lol: şi nu mă găsesc în situaţia de a fi. AM PRECIZAT: eu şi însemnarea aceasta suntem doar un pretext.)  

Seminţe de lotus(fotografia am făcut-o personal dar neştiind atunci că o să devină special): cuiva care nu le găseşte acolo unde este ;)

SEMINŢE DE LOTUS(cu "dedicaţie") :)

21 de gânduri despre “ALB-NEGRU

  1. vezi de treaba, ti se pare, nimanui nu-i pasa de tine. e o oarecare compasiune, o oarecare prietenie, o oarecare cum vrei tu sa-i zici. da pana la „păsare”… pe de alta parte stau mai bine si ma gandesc in cazul meu. imi pasa de tine? as fi inclinat sa spun ca da. e un fel de prietenie ciudata, uneori profunda, uneori ai impresia ca…da, vezi? asta e cuvantul. UNEORI!
    asa ca nu te juca cu increderea!
    si unde alb negru? ca tăt ie mov!

    1. Trex,
      era o METAFORĂ :-P
      ştiu cui îi pasă de mine
      dacă mai zici o dată „mov” aci să vezi ce păsări îţi trag io :lol:

  2. Imi place ce ai scris despre nostalgie si melancolie….si Chopin, la tanc! Ciudata (re)”studierea” PRIMEI EVE- LILITH, contrastante imagini, Cella. Am venit de la cabana, se face seara deja, pe dealuri…Banal, dar daca zic ok…ma certi….Belle a riscat cu weekendul…daca zice Trex „mov” il certi….si ruseste nu stiu! Pup, Cella! ;)

    1. Mi,
      NU CERT PE NIMENI! mi-s dragi tare amîndoi OF! :lol:
      bine că mi-ai zis, asta-i dovadă de prietenie, uite, vezi, mi-am luat seama… am să mă cenzurez, amestec nepermis unele lucruri :(
      AM SCRIS O ÎNSEMNARE POLITICĂ AZI , de-acolo LILITH
      acuma ştiu că nu s-a înţeles, am mai zis: nu ştiu scrie, îmi pare rău :(

      1. CELLA, nu m-am suparat, voiam sa glumesc pe seama americanofobiei tale! :P
        Sunt convinsa ca Belle nu s-a suparat deloc!
        Tocmai am re re re-vazut “Pisicile aristocrate” si ma simt bine! Am ras cu Enya, dar si Serafina s-a distrat, intre doua somnicuri pisicesti!
        Nu renunta la rusi, ar fi pacat! :P

        1. Mi,
          dacă HEARMYSELF ar fi aici(îmi lipseşte mult, nu pot explica dar eu ştiu în ce fel) ar adăuga-o în lista cu fobii, poate :lol:
          http://hearmyself.wordpress.com/2009/08/19/fobii-suprarealiste/
          nu e fobie, e doar o frondă personală faţă de americanizarea limbii române, suntem în repetarea trecutului… franţuzismele, îţi aminteşti?
          trecutul se repetă… iar şi iar :)
          furculision redivivus
          nu mai ştim decît trendy, fensy, kinki ,minki
          mi se pare oribil
          avem nume cu k-pauri, cu w-euri de la closet… vai mama noastră
          mi dor tare de dl.Pruteanu :(
          clamăm dacii şi istoria şi noi ne adresăm doar cu americanisme… aia-i problema mea, mi silă de violuri… (şi) ale limbajului
          mă apăr întotdeauna în felul meu, ruşii mei sunt fronda mea într-o lume americanizată brutal
          sunt mai anapoda decît anapoda şi… asta sunt, cu asta defilez
          limba de lemn nouă, nimic nu se schimbă :( totul se transformă, aiurea…
          păcat e să fii conform… şi să-i judeci pe alţii
          nu vreau şi nu fac/fiu nici una nici cealaltă… decît să mă înregimentez, mai bine însingurată

    1. Oana,
      am site-uri multe cu şi despre LILITH, bănuiesccă la ea te referi
      măcar tu(că mă ştii că nu pot zice pe faţă)sper că m-ai înţeles că înjur tot politicul şi ce ni se întîmplă, nouă şi lumii
      „ele” sunt lucrări artistice :-P ale unor autori cunoscuţi
      prima şi ultima sunt istorie… de-acum 6.000 de ani :-P
      zi tu acu’, pe roşu, că nu ştii mitul Lilithei mama tuturor demonilor, prima nevastă a lui Adam… bla,bla, bla…

    1. Strongvaleriana,
      nu ştiu dacă înţeleg prea bine „poza pe care mulţi o cred film”
      poate îmi explici, poate sunt foarte obosită şi nu mă pot concentra

  3. nu stiu daca nu merge embed object-asa ca pun linkul asta:

    :)
    sper sa iti placa :)
    si nu m-ai certat de loc
    :)
    ms de comentarii
    sper ca maine sa fiu mai zglobie
    :)

    1. Belle de Jour,
      merci că m-ai înţeles
      îmi rinde bine tare o vorbă bună la ceasul ăsta
      şi Big B. asemenea, noapte minunată draga mea :lol:

  4. vorbeai de o melancolie in care viitorul si trecutul se comprima intr-un fel de prezent continuu – adica devine cumva static !
    Ori asta m-a dus cu gandul la o fotografie ce-am opus-o miscarii (curgerii) timpului – adica filmului !
    Ma rog, se poate sa fiu si eu mai distrat – poate ca n-am inteles pe deplin sensul melancoliei ilustrate aici !

  5. Draga CELLA,poate ca te vei inveseli putin dupa ce vei asculta o altfel de muzica.
    E cineva care mi-a lasat un comentariu la „operele” mele muzicale si mi-a facut placere sa-l „cunosc”.

    Noapte buna!

  6. Hi all

    Another newbie here. I’ve joined on the recommendation of a friend on here. Looks like there are lots of interesting threads.
    I love gardening and messing about with the camera so you should see me joining in with those for starters.

    thanks, John

Lasă un răspuns

