Pinacotecă nevrotică :)

Mi-am efectuat rondul(şi de noapte şi de dimineaţă) şi mi-am zis că e o zi liniştită. Lumea profită de ziua calmă şi plină de soare, e o perioadă de leneveală melancoloidă cam peste tot. Eu nu am melancolii şi nici efecte secundare la boala care bîntuie prin blogosferă: TOAMNA. Adevărată pandemie. Mai peste tot „gogonele”, umori autumnale, frunze şi oh-uri şi ah-uri. Boring, boring, boring(habar n-am dacă-i corect scris dar nici capul nu mă mai doare, bleah)

Nu am boala toamnei. Am doar viaţa ei. E ANOTIMPUL MEU.

Am făcut o micuţă şi drăgălaşă trecere în revistă prin partea de virtual în care eram, pînă mai ieri, familiară. Nimic nou, previzibilul satisfăcut. Toată lumea e în grafic.

Ce poate fi mai amuzant, îmi zic, decît să schimbi registrul. Aşa că… ţac-pac!

M-am (re)apucat de însăilat ghiduşii. Oana mi-a dat de muncit dar mi o lene de n-am cum. Nu am starea necesară amintirilor, mai ales că mie mi-s dragi(amintirile alea). Dacă plonjez acuma în trecut ar fi posibil să mă înblînzesc. Şi nu vreau. Trebuie să rămîn rea şi afurisită. Aşa-i modelul, aşa trebuie să durez. E vorba de mine şi tot restul unui viitor(?) asumat.

Ce faci cînd nu vrei? Aha… să vă văd :lol:

Eu una fac multe. Nefăcute mai ales. Nu, nu pe bază de listă cu „ia să vedem ce n-am făcut şi trebuie că dispar din lucruri”. Nu!

Îmi iau „traista în băţ” şi caut lucruri, oameni, fapte. Altele, alţii… gimnastica minţii şi sufletului. Exerciţii noi, libere.

Am auzit o doamnă, psiholog ;) , spunînd că suntem defecţi(a zis cu alte vorbe dar eu asta am tradus în traducătorul meu celebru care anulează cuvintele şi păstrează doar expresia celui care le emite şi ochii, cînd le spune).

Îi dau parţial dreptate doamnei. Le facem pe toate în viteze şi nesimţiri(nepeiorativ, cu sens de nu simţim) de personaje cu adevărat defecte. Nu ne mai ştim bucura de aproape nimic. Nu ne oprim în loc o secundă. Numai a noastră. Nu ne mai amintim de noi, viteză, bani, amiciţii conjuncturale, secs terapeutic, schimbări de viaţă şi ritm care ne dau peste cap toate cele. Şi mai ales minciuni. Că trăim, că avem, că merităm, că… să moară capra vecinului dar mult mai eficient ar fi să moară şi vecinul, că hai să ne răzbunăm da’ răzbunarea-i arma prostului(da, da deşteptul a ridicat-o la rang de unealtă) … bla, bla, bla.

Am în calculatorul  de la birou muzică şi imagini. În leptop la fel. Am căşti peste tot. Lucrez cu pauze scurte şi fac selecţie de interacţiuni cu „ceilalţi” că rutina mă obligă să le am.

Îmi dozez şi munca şi interacţiunile cu pauze de altceva. Ascult, lucrînd, văd, făcînd pauze de imagini între una şi alta. Îmi acord timp. Înlocuiesc o discuţie inutilă şi plicticoasă(socializarea care te face „simpatic” şi „fată bună”) cu cititul unui poem(port în sarsana în loc de ruj şi pudră aparatul de fotografiat şi pe NICHITA).

Ce facem? Ne înstrăinăm în virtual?. Zic că nu. Ceilalţi zic că da. Mă rog, fiecare cu percepţiile şi „adevărurile” lui. De obicei ies din dialogurile explicative cu adevăr de unic sens, adevăruri de cine strigă mai tare are dreptate, explicaţii nesfîrşite ale oricărui gest şi virgulă între cuvinte(sun expertă, la mine explicaţiile sunt egale cu minciuna şi nu mă interesează, ever). Şi tot aşa. Dacă a tăcea ori a pleca dintr-o discuţie aiurea despre ciorbe, începutul anului şcolar, guverne şi ce şi-a mai luat vecina(completaţi restul cu orice) înseamnă să fii sociopat, oi fi. Mediul oricum nu-i vinovat. Poate eu, m-am cam plictisit de toţi şi toate. Lehamitea nu se poate trata atît de simplu. Mai trebuie să şi vrei.

De ce m-am apucat să înşir tîmpenii? N-am un motiv anume. Aşa mi-a venit. În jurnalele mele scriu altceva. Ăsta nu-i jurnal, e doar un spanac(vorba LANTERNATIVEI) şi spun ce-mi trece prin cap cînd am chef şi cum am chef.

Azi am chef de fotografii. Îl am mai tot timpul dar după atîtea TOAMNE prin blogosferă am simţit acut nevoia de nonculori. Şi în ce priveşte fotografia am o singură opţiune: FOTOGRAFIA ALB-NEGRU.

Mi le-am revăzut pe”ale mele” şi m-am distrat de minune. Aici, am dat căutări, normal. Aveam eu păstrate în locul secret din blog(auzi! blog… brr) multe dar nu am chef să mi se întîmple iar chestii de care abia am scăpat, cu personaje care mă atacă şi hărţuiesc. Aşa că mi-am vizitat „sursele” sigure. Poate o să fie ele „cercetate” şi „reclamate”. Ha, ha, ha… să o văd şi pe asta

FOTOGRAFII dragii mei. Minunăţii alb-negru.

Azi mă răsfăţ. Am intenţionat să vă tratez cu sculptură industrială dar a cîştigat fotografia. Poate o să-mi pară rău după amiază dar asta e. Mai am de citit, încă nu ştiu prea multe.

Azi doar doi fotografi, să nu vă plictisec. Amîndoi sunt celebri şi mi-a fost greu să-i aleg. Sper să vă placă măcar pe jumătate cît îmi plac mie. Sunt în anotimpul perechii aşa că:

O DOAMNĂ- JULIA MARGARET CAMERON

şi AICI

LANTERNATIVA, mulţumesc cu plecăciuni; citiţi şi voi  AICI!

The Angel at the Tomb 1870iwaitJ.M.Ccameron_niece_julia

UN DOMN-Henri Cartier-Bresson

henri-cartier-bressonhenri-cartier-bressonhenri-cartier-bressonbrie-henri-cartier-bresson-thumbphotoCum v-am obişnuit nu vă plictisesc cu date biografice şi poveşti despre. Dacă vă stîrnesc interesul puneţi mîna şi căutaţi ;)

Dacă nu, nu. Plăcerea mea e să vă împărtăşesc ce-mi place mie, într-un moment ori altul.

Voi, aveţi liber la orice alte vorbe indiferent de topic. Am spus asta şi o repet.

O sîmbătă după sufletul vostru. Pup!

32 de gânduri despre “Pinacotecă nevrotică :)

  1. Imi plac foarte mult fotografiile cu scari. Ambele. Imi plac aproape toate, dar cele cu scari in mod deosebit.
    La Cluj sunt 27 de grade Celsius si e o zi de vara chiar si la aceasta ora tarzie de sambata-toamna. Am sosit acasa dintre maciesi si tufe de paducel, aurind in rosul lor unic, mai bronzati decat azi dimneata! Dar toamna va veni, prezenta i se simte, culorile toamnei sunt frumoase, si aromele de frunze asijderea…dar acum, in septembrie…poate si la un inceput de octombrie, nu DUPA ce incep sa putrezeasca…asteptand gerul iernii sa-nghete firea amortita de amarata asta de toamna. Mi-e mila de toamna pentru ca isi dezgoleste fara mila copacii. Pentru ca isi ofileste fara discernamant florile si ierburile…Pentru ca ne goneste in case, iar apoi ramane SINGURA sa-si suiere tristetile pe dealuri pustii…Dupa ce culegem via, nu raman decat…CUCURBITACEELE! Imi place Toparceanu! :P Si daca tot ai insistat, iti spun. Mi-e mila de tristetea toamnei, dar nu acum, cand aurul si strugurii ard in soare, ci mai tarziu, cand biata de ea devine gri, adormita, ametita si cam lalaita de plans. Si atat de SINGURA, fara pasari, copaci, voci, flori si fluturi, doar cu vant, bruma, ploi reci si mocanesti,cer plumburiu si mohorat, suier, crengi goale scartaind… Asa o vad eu si …multi altii!;)
    Sper sa nu te superi, eu nu m-am suparat pe „vara” ta, ar fi fost o naivitate.Nu sunt nici suparacioasa, nici naiva. Doar ca am bunul simt de a nu deranja, atunci cand simt ca nu e cazul.
    ………………………………………..
    Oricum, va veni si iarna!:)
    Oricum, va veni si primavara!:P
    Oricum, va veni si vara!:P
    O zi buna si multa iubire iti doresc, CELLA! ;)

    1. Mi,
      şi tu şi X aţi crezut azi că m-am supărat
      nici vorbă, cum o să mă supăr pe voi? :lol: eu spun ce simt, atît, sinceritatea nu înseamnă supărare
      măi, măi…te bat :lol:
      toamna ta e exact descrierea mea, eu sunt aia exact aşa cum ai zis
      dar să nu-ţi fie milă de mine, m-am obişnuit cu neiubirea
      dacă nu mă iubeşte nimeni nu înseamnă că eu nu iubesc
      o fi pedeapsa mea pe viaţa asta să nu fiu iubită, poate am fost în altă viaţă sau poate o să fiu în una viitoare
      vezi, de aia TOAMNA e anotimpul meu, pentru că sunt aşa cum l-ai descris tu
      pup :lol:

  2. Toamna este si anotimpul meu.Dar nu asta, ci ai tarzie, plina de nuante si intelesuri.Cea care-ti da luciditatea pe care ai cautat-o toata vara.

  3. Am vazut, acum cativa ani, o expozitie Bresson aici, la noi, la Galeriile 3/4.Atunci l- am descoperit.Mai bine mai tarziu.Minunata alegera ta.

    1. A,
      păi ce să-l mai facem, suntem deja în el
      am vrut să-ţi zic că „goticul” tău m-a încîntat dar am fost mult prea deprimată, m-am rezumat doar la a citi
      curînd, poate azi, revin să vorbim
      eşti „pe lista mea” oricum, dacă tac nu înseamnă că nu te „supraveghez” ;)

      1. nu e graba, tot acolo le gasesti. eventual o sa faca pui cat de curand ca pregatesc inca un set de poezii audio :D
        si eu.. daca dau rar.. dau rar dar bine :))) lasa ca n-au intrat zilele in sac. ne descurcam :)

              1. uffff… pai nu posa fiu paranormal :P
                adica sunt dar nici chiar asa. sarumana, ca acum pot sa trec linkul la altii despre mine :D
                am vazut ca lumea intra si pe rubrica aia si e bine sa aduc si eu putin trafic

                    1. răsplătit să-ţi fie rîsul
                      mare nevoie aveam
                      şi eu… (re) învăţ să rîd
                      merci mulllllllllttttttttt

  4. Dydaycheasy,
    неверный адрес, пожалуйста, будьте достойны если у вас есть разрешение на комментарий

    1. Nicu,
      eşti prezent şi întîrziat, eşti mereu aici aşa că ai ce zi vrei tu :lol:
      doar să ceri
      uite, azi am să-ţi dau ceva ce pentru mine e mai mult decît special, stai să vezi

    1. Belle de Jour,
      eiiiiiiiiiiiii
      MERCI!
      l-am văzut, nu comunic cu nimeni fără să-i studiez mai întîi toate însemnările ;)
      pentru DAR, te îmbrăţişez şi am să-l aşez unde îi e locul(în suflet)
      tot binele înapoi, să fie primit :lol:

  5. Am trecut să îţi las un gând bun, însorit, aşa cum e şi ziua de azi, cu un soare blând şi foarte prietenos….sigur NE seamănă! O duminică odihnitoare, cu detaşare şi bună dispoziţie! Pup căţeii şi pe Snejinka! :P

    1. L
      merci, merci, merci…
      oricum scotocesc zilnic în lucrurile tale
      ai să mă confunzi într-o zi cu o molie, să nu-mi dai doză mortală de naftalină plzzzzzzz
      sunt euuuuuuuu

    1. L
      i-am luat pe rînd…
      acum sunt blocată în fotografii vechi, de colecţie(locuri şi portrete)… caut (şi)Sankt Petersburgul
      mă poţi ajuta?

  6. Am ceva chestiuni legate de Rusia tarista (nu stiu exact daca am cu SP-ul). Doar sa ajung acasa si am sa caut. Daca te intereseaza, am ceva materiale superbe cu Vechiul Valaam in fotografii si picturi de epoca.

    1. L
      eşti o COMOARĂ!
      fac cinste, asta am la îndemînă

      p.s.- sunt de două ore sub efect LARS VON TRIER(ştii, Antichristul) blocată în găsirea unor ilustraţii potrivite
      îmi trebuie ceva pe măsură de şocant deşi filmul în sine nu a reuşit să mă scandalizeze îndeajuns; e doar un clasic psycho(părerea mea); mi-a făcut o poftă irezistibilă de grafica „aia”…îs cu nasul prin „vechituri”

Lasă un răspuns

