Anotimp incert

Cesare Pavese

CESARE PAVESE

– O AMINTIRE –

Nu există bărbat care să poată lăsa vreo urmă

în această femeie. Tot ce-a fost  piere într-un vis,

se risipeşte dimineaţa şi rămâne doar ea.

Dacă n-ar fi fruntea atinsă de clipă,

ar părea uimită. Doar obrajii zîmbesc

mereu.


Nici zilele nu se adună
pe chipul ei, ca să-i schimbe zâmbetul uşor
ce se răsfrânge peste lucruri. Cu aprigă fermitate
face orice lucru, dar pare de fiecare dată că-i prima oară;
şi totuşi trăieşte fiecare clipă. Se dezvăluie
trupul ei puternic, privirea reculeasă,
în vocea tainică şi oarecum răguşită: o voce
de bărbat obosit. Şi nici o oboseală n-o atinge.

Dacă-i priveşti fix gura, închide ochii pe jumătate
în aşteptare: nimeni nu poate îndrăzni o nesăbuinţă.
Mulţi bărbaţi îi cunosc zâmbetul ambiguu
sau încruntarea neaşteptată. Dacă a existat un bărbat
s-o ştie cum geme, umilită de dragoste,
plăteşte zi de zi, neştiind despre ea
pentru cine trăieşte ziua de azi.

Zâmbeşte singură
zâmbetul cel mai ambiguu
mergînd pe stradă.

Anotimp incert, CELLAAnotimp incert, CELLANu cunosc autorul/autoarea sculpturilor

Ştiu doar că sunt din Timişoara şi (ca imagini) provin dintr-un ziar.

Asta mi s-a precizat în maillul însoţitor (al lor şi al poemului lui Pavese).

Cum eu nu sunt familiarizată cu acel oraş poate mă ajută timişorenii.

Eram recunoscătoare dacă mi s-ar fi precizat şi autorul traducerii.

Oricum, mulţumesc şi te (mai) aştept.

3 gânduri despre “Anotimp incert

  1. Ehehe… s-au dus frumosii ani ai timeretii in care citeam Pavese cu nesat.Are un loc special in panoplia mea.

    1. Zinca,
      am o relaţie controversată cu Pvese de-o vreme dar o să-mi revin şi am să-ţi povestesc despre… şi eu îl iubeam aproape fără limite
      în general nu admit sinucigaşii şi sinuciderile le socotesc acte de laşitate
      nu judec pe nimeni, doar încerc să înţeleg, disperările mele sunt uneori apropiate, dar nu se ating niciodată
      am drum paralel

Lasă un răspuns

