Tablouri… azi:Mitul :)

Rubens-Samson1609SAMSON

RUBENS

REMBRANDT

Rembrandt-samson1636Sursa: Aici

DOCUMENTAR- EROU SAU LEGENDĂ?

ziceţi merci că v-am ferit, azi, de egregori ;) era cît p-aci…

PEŞTII, săptămîna asta(să n-avem vorbe, da?, pentru „interesaţi” only)


19 gânduri despre “Tablouri… azi:Mitul :)

    1. Belle de Jour,
      trebuie să ştii că am făcut-o cu drag şi că eşti binevenită; AICI poţi fi cît de off topic îţi face plăcere în limita respectului de „noi între noi”, ceea ce se şi întîmplă, nu am a mă plînge :lol:
      şi-ţi mai zic ceva: am o experienţă „interesantă” şi suficient de intensă într-un timp relativ scurt(să zic aproximativ 2 ani) legată de blogosferă
      cum ştii probabil în spatele unui blog, în bucătăria internă, se întîmplă multe ;)
      am destui vizitatori tăcuţi şi nu mi-am trecut, încă, în blogroll pe vreunul care nu mi-a trezit într-un fel ori altul interesul
      am şi foarte multe bloguri „la secret” cum spun eu; pe unele le fac din vreme în vreme publice pe altele le ţin doar pentru sufletul meu citindu-le constant
      aşadar: nu-mi mulţumi :lol: îmi placi, te-am trecut, te citesc cu drag
      şi nu, nu-i necesar să pui comentarii decît atunci cînd simţi nevoia, eu ştiu întotdeauna cine trece pe aici
      şi tăcerile sunt preţioase, uneori spun mult
      merci pentru link(repetă asta de fiecare dată cînd crezi că mă interesează un subiect, este unul dintre „scopurile” mele, să-mi fac prietenii să caute, să se îmbogăţească şi să mă înbogăţească) cunoşteam… îmi „fac temele” cînd abordez un subiect
      m-am oprit la cei doi Gigantisimi pentru că înseamnă ceva personal ;) le-am văzut lucrările în Ermitaj şi sunt tributară stărilor care mi le-au dat
      şi ţie, o zi minunată

      1. Eu n-am cuvinte, are Faure si pentru mine, dar mai ales pentru marea opera a lui Rembrandt:”singurul pictor care şi-a putut permite să amestece noroiul cu strălucirea ochilor, focul cu cenuşa, sau să facă culorile să strălucească proaspăt, ca o floare, pe giulgiul mortuar roz sau bleu deschis” (Élie Faure).
        Tablouri de seama mai sunt la Londra, Paris, Haga, Florenta…la Ermitage nu am fost, dar odata sigur voi merge! Mama a fost de foarte multe ori, asa ca am vazut pliante si albume din vremurile in care Nu era internet si nici macar calcualtor!
        Ce cumplit ca un asemenea artist sa moara atat de sarac, tablourile si desenele sa ii dispara , multe, vandute la licitatii ieftine…iar el, intr-un mormant nemarcat…trist. Dar ce mai conteaza! Opera lui e nemuritaore!

  1. Unde s-a pierdut comentariul meu?? Cu lumina absolut imposibil de redat de către altcineva (poate doar pe…monitorul de azi!), răzbătând din întunericul absolut catifelat al pânzelor absolut unice ale lui Rembrandt? Doar este unul din cei scrişi cu aur pe lista mea specială, sigur ştiai…CELLA, îţi aminteşti dedicaţia muzicală cu portrete semnate Rembrandt, special pentru tine? Măi, ce coincidenţă! :P

      1. Mi,
        Samson este doar un pretext, doar te-ai obişnuit, sper, cu mine ;) se leagă de filosofia de bodegă ;) pe care am făcut-o ieri cu cineva despre francmasonerie, moarte, Moţu Pittiş, egregori… bla, bla, bla… azi noapte am simţit nevoia „să răspund” altfel dar asta nu înseamnă nimic pentru cine intră aici… doar o postare şi un filmuleţ ;)
        în ce mă priveşte prefer documentarele; „exemplul” este din nevoia de a mai înlocui din cînd în cînd „textele” nu că ar fi unul pe placul meu(are şi virtualul limitele lui ;) )
        Rubens mă năuceşte de fiecare cînd mă gîndesc la el(şi o fac cam des, recunosc) şi-mi amintesc „sala Rubens” din Ermitaj (gizăz cum ar zice Trex) şi l-am aşezat în „contrapunct” puţin forţat(dar asta o ştiu doar eu) cu celălalt „năucitor” (Sala Rembradt din acelaşi loc)

    1. Mi,
      nu s-a pierdut nimic din cît îmi dau seama, supraveghez atent spam-ul că am „ceva clientelă” abonată ;)
      ştii ceva? tu dacă nu ajungi în viaţa asta la Ermitaj ai să regreţi amarnic, crede-mă(n-am nimic cu Luvrul ori Prado ori orice altceva dar dacă vezi ce are Ermitajul crede-mă ai să le cam uiţi ;) )
      tot ce înseamnă reproducere, de orice fel şi oriunde, a lui Rembrandt este 0(z-e-r-o) îţi zice una care a „fost ţinută” contra voinţei ei :lol: în Sala Rembrandt mai mult decît poate un om normal, ca mine, suporta
      şi nu, cu toate iertările… Rembrandt nu-i printre preferaţii mei
      cred că dacă vreodată m-ar bate gînduri de-alea, de pus juvăţul(nu-i cazul :lol: ) apăi sigur Rembrandt m-ar stimula din plin(e doar părerea mea, nu o băga în seamă)
      Oricum e fascinant ce tehnică(incredibilă dacă vezi originale) a avut… pluteşte o „ceaţă” în tablourile lui, nu ştiu să-ţi descriu dar „rămîi marcat” asta-i sigur
      din acest motiv mă feresc cît pot să pun reproduceri de-ale lui, sunt nesemnificative

      1. Eu n-am cuvinte, are Faure si pentru mine, dar mai ales pentru marea opera a lui Rembrandt:”singurul pictor care şi-a putut permite să amestece noroiul cu strălucirea ochilor, focul cu cenuşa, sau să facă culorile să strălucească proaspăt, ca o floare, pe giulgiul mortuar roz sau bleu deschis” (Élie Faure).
        Tablouri de seama mai sunt la Londra, Paris, Haga, Florenta…la Ermitage nu am fost, dar odata sigur voi merge! Mama a fost de foarte multe ori, asa ca am vazut pliante si albume din vremurile in care Nu era internet si nici macar calcualtor!
        Ce cumplit ca un asemenea artist sa moara atat de sarac, tablourile si desenele sa ii dispara , multe, vandute la licitatii ieftine…iar el, intr-un mormant nemarcat…trist. Dar ce mai conteaza! Opera lui e nemuritaore!

  2. CELLA,imi plac tablourile alese de tine.Documentarul nu am timp acum sa-l urmaresc.
    Am facut un nou video,de fapt,am inlocuit unul putin mai vechi.
    Sper sa-ti placa.

    O saptamana mai buna si iti multumesc ca ai preluat anunturile umanitare.

  3. Draga mea prietena, nu stiu ce se intampla: odata nu apare comentariul, alta data imi apare de doua ori! Dar important e continutul! Pe unde-mi umbli? :P

Lasă un răspuns

