Poemul de seară

RAINER MARIA RILKE

– ÎNGERII-

Cu toţi au buzele crăpate
plutesc cu suflete deschise
Şi-un dor nespus (ca de pacate)
le trece uneori prin vise.

Se-aseamănă-ntre ei în trecând;
cânt mut dumnezeiesc te-mbie,
ca intervale fără capat
în forţa lui şi melodie.

Doar când aripa-şi desfăşoară,
sânt trezitorii unui vânt;
ca şi cum Domnul, bunaoară,

s-ar strecura prin pagini blând,
cartea de taina a genezei
cu mâini de sculptor răsfoin

– MULT ÎNGERULUI MEU-

Mult ingerul meu l-am ţinut cu sila,
şi-n braţele mele obosise tare,
el se facu mic iar eu m-am făcut mare,
şi deodată eu am fost mila
şi el doar o rugă tremurătoare.
Atunci cerurile lui înapoi i le-am dat,
el îmi lasă ce-i preajma, din preajmă dispărând,
el învăţă plutirea, eu viaţa-am învăţat
şi ne recunoscurăm din nou, încet şi blând…

 


-CÎNTECDE ADORMIT-

Vei putea s-adormi tu oare
fără să te-acopar bland,
şi ca frunza şoptitoare
să te-alint şi să-ţi încânt?

Fără să m-aţin pe-aproape
şi cuvinte să-ţi aştern,
pe sânu-ţi drag-pleoape,
pe gura ta-etern?

Fără să te-nvălui lin
şi să te las cu tine-n somn
ca pe-o grădină c-un răsplin

de crini şi anason?

Picture 410

– ZEIŢA-

În somnul din amiezi, pe sub

lumini, ea trecea unduioasă

fără să lase pe terasă

nici bănuiala vreunui trup.

Natura, doar, ce-are-un har

de a vedea ce nu se poate

îi dă enormă claritate

conturului imaginar.

Poemele Franceze-R.M.R.

Lasă un răspuns

